Onko niin että häät ja muut juhlat on monille tieto siitä että nyt pääsee ryyppäämään ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ww
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

ww

Vieras
luin tota hääkutsu ketjua ja paria muuta vastaavaa aikaisemmin ja moni ottaa viinaa häissä, varpajaisissa, polttareissa ja millon missäkin kissanristiäisissä.

mun henk. koht. mielipide on se että jokainen tyylillään, ite en vaan ymmärrä että onko se viina pääasia juhlissa kun moni sen mainitsee.
musta ois ainakin ihana päästä häihin, sen tunnelman takia jo :)

tai kokea omat polttarit niin että seuraavana päivänä voi nauraa niille asioille ilman päänsärkyä.

tai miehen juhlia lapsen syntymää ystäviensä kanssa, ilman sitä viina. eihän toi mun ukkokaan lähteny juhlimaan ku kerto kaikille tulevansa isäksi.

vai onko se sitten vaan tää suomalainen kulttuuri, että kun juhlitaan niin juodaan ?

tuli aika sekavaa tekstiä, toivottavasti joku tajus idean :D

no mulle vaan tuli sellanen olo kun monesta ketjusta lukenut just häistä ja muista juhlista :D

mulle se on yks lysti juoko pari tai parikymmentä, mä vaan ihmettelen etteikö ihmiset osaa enää juhlia ilman sitä alkoholia.

enkä mä tän takia nyt itteeni pidä mitenkään typeryksenä. enkä mä sitten vanhana tajuan :D

Ikävä kyllä näin se vaan on:( Meillä oli alkottomat häät koska suvussani moni tuohon aika pahasti koukkuun jäänyt:(alku malja oli mutta siinä oli kaikki alko tarjoilu. No ilmottautumisia ei minun sukulaisiltani juuri tullut ja soittelinkin perään,
ensimmäiseksi kysyivät 'onko ilmasta viinaa'
Ja kun kerroin niiden olevan miltei alkottomat lähinnä lasten takia ja toki sai sitten viinaa jos itse osti mutta oli hienompi ruokaravintola kyseessä niin silloin jo voi vain arvailla niiden hinnat:Dja luonnollisestikin taskumatin omaavat lentivät pihalle:D
Osa sitten sukulaisistani sanoikin ihan suoraan että ei heitä pelkät ruoka ja kahvihäät kiinnosta ja mitkä ne semmoiset häät on jossa ei viinaa ole?
Niin,suvussamme häät ovatkin yleensä olleen jossain työväentaloilla ja auton takakonteista juomat juotu,ja me kun haluttiin hiukan parempaa tasoa ja ilman alkoa niin kyllä se karsi aika hyvin vieraitakin pois ja todellakin hyvin lähisukulaisiakin (setäni,enoni yksi sisaruksistani ym..)

Alkuperäinen kirjoittaja ei tippa tapa:
Ikävä kyllä näin se vaan on:( Meillä oli alkottomat häät koska suvussani moni tuohon aika pahasti koukkuun jäänyt:(alku malja oli mutta siinä oli kaikki alko tarjoilu. No ilmottautumisia ei minun sukulaisiltani juuri tullut ja soittelinkin perään,
ensimmäiseksi kysyivät 'onko ilmasta viinaa'
Ja kun kerroin niiden olevan miltei alkottomat lähinnä lasten takia ja toki sai sitten viinaa jos itse osti mutta oli hienompi ruokaravintola kyseessä niin silloin jo voi vain arvailla niiden hinnat:Dja luonnollisestikin taskumatin omaavat lentivät pihalle:D
Osa sitten sukulaisistani sanoikin ihan suoraan että ei heitä pelkät ruoka ja kahvihäät kiinnosta ja mitkä ne semmoiset häät on jossa ei viinaa ole?
Niin,suvussamme häät ovatkin yleensä olleen jossain työväentaloilla ja auton takakonteista juomat juotu,ja me kun haluttiin hiukan parempaa tasoa ja ilman alkoa niin kyllä se karsi aika hyvin vieraitakin pois ja todellakin hyvin lähisukulaisiakin (setäni,enoni yksi sisaruksistani ym..)

Törkeää:(

Yhteistyössä