Onko niuhotusta päiväkodilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Elikkä olen osittaisella hoitovapaalla, lapsi päiväkodissa 4pv viikossa ja aina maanantait vapaita. Pojan aloittaessa hoidossa, päiväkodissa luvattiin, että joskus voi vaihtaa vapaapäivän paikkaa satunnaisesti, jos jotain tärkeetä menoa.
Pari pvää sit kysyin johtajalta, voisko poika tulla ens maanantaina poikkeuksellisesti hoitoon ja olla sit sen viikon perjantaina vapaalla.
Eivät suostuneet, ovat kuulemma tehneet nyt päätöksen, että näihin vaihtoihin ei enää suostuta, vaikka kysyin sitä hyvissä ajoin. On kuulemma vaikeaa ruokatilausten takia.
Ymmärrän sen, mutta kyselin jo liki viikkoa aiemmin, joten luulis että ehtivät tilata yhden ylimääräisen ruuan.
Niin ja en oo hirmu usein näitä hoitopäivän vaihtoja tehnyt, olis ollut toinen kerta tänä vuonna, aikaisemmin on onnistunut ihan hyvin.

jos siellä on monta muutakin ruikuttajaa, niin sillon pitää tilata enempi kuin se yksi ruoka ja kyl ymmärrän heidän kannan koska he näkee sen kokonaisuuden miten hankalia ne vaihdot ovat ja aiheuttavat lisää duunia. Toden näköisesti hän tietää mistä puhuu vaikka sinä ett usein vaihtele mutta siellä voi olla monta muuta usein vaihtajaa.

Eiköhän kyseessä ole periaate päätös. Vaikka sinä kysyitkin ajoissa niin päiväkodissa on varmaankin muita vanhempia jotka eivät kysy viikkoa aikasemmin, ehkä päivä pari tai ehkei ollenkaan;ilmoittavat tuodessa.
Jos yhden kohdalla joustaa niin joutuisi joustamaan muidenkin kohdalla.
Ikävä tilanne sinulle mutta tavallaan ymmärrettävää

Kai tää on pk-kohtaista. Voit toki pyytää sopimukseen muutoksia.

Meillä kuopuksella vapaata n. 6 pvää / kk.
Listan vapaista toimitan pk:iin aina koko kuulle ja viikkoa ennen voimme rukata vapaita vielä tarvittaessa.
Tälläinen sopimus meillä.

Mä olen myöskin osittaisella hoitovapaalla ennen äitiyslomaa ja meidän päikyssä on niin että edellisviikon keskiviikkona viimestään pitää ilmoittaa seuraavan viikon hoitopäivät. Pojan ryhmässä on aika monta 10 päivää/kk hoidossa olevaa lasta mutta silti ilmeisesti riittää heillä ohjelman suunnitteluun ja ruokatilauksiin tuo aika. Mulla vuorotyö, joten mitään vakituista vapaapäivää en pystyiskään ilmoittaa. Mutta ehkä sitten haluavat päästä helpolla teidän päiväkodissa, ei kylläkään kovin asiakaslähtöistä..

meillä päiväkodissa näitten tietyn aikaa kk:ssa lasten vapaapäiville on sovittu ns. ylimääräisiä vuorottelijoita eli tuolloin 1 pvänä viikossa onkin jo paikka täynnä, jos ryhmät täynnä niin ei silloin voikaan joustaa päivien suhteen...

Yhteistyössä