Paljonko teille jää kuukaudessa laskujen jälkeen käteen ruokaan ja muihin ostoksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pirkko";25563236]laskujahan tulee pitkin kuukautta..en oo ikinälaskenu paljonko jää..[/QUOTE]

Mie mietin kans tätä. En kerää kuukauden laskuja ja maksa niitä kaikkia sitten kerralla. Toisina kuukausina on vähemmän laskuja, toisina taas enemmän ja isompia laskuja. Esim. Tässä kuussa tuli vakuutusmaksu ja sähkölasku maksettua. Vakuutusmaksu taitaa tulle kesällä seuraavan kerran ja sähkölasku parin kuukauden päästä.

Aina kait tuonne jää joku lasku maksamatta. Osasta välillä jopa eräpäivä menny. Mutta pakko jättää elämiseen se 150-200 e viikko että saa ruokaa ja jos on jotain muuta pakollista. Meitä on kahdeksan.

Opiskelen ja mun tulot 220e/kk. Mies töissä, pojan lapsilisä 100e/kk. Auto, asunto (vastike,lainanlyhennys,vesi,sähkö) ja näiden myötä ei paljoa jää. Kalliimmaks tulisi asua vuokralla, lyhennetään nyt ihan tosi vähän lainaa kun toinen vaan töissä. Meillä jää yleensä 300-400e/kk ruokaan. Mitään turhuuksia ei ostella. Mutta...tätä kestää enää 4kk!!!!!!!!!!!!!!!!!jes

Laskujen määrään voi itsekin vaikuttaa. Minulla nettopalkka 2000 josta 483 euroa menee hoitomaksuun. Maksan lisäksi ruoat, pesuaineet jne eli yleensä noin 600-800e menee kuukaudessa ruokaan & muihin ruokakauppaostoksiin.

Vaihtelee kuukausittain ehkä miulla jotain 800-1000 e ja miehellä ehkä 100- 200 e.
Mies maksaa suurimman osan laskuista, 2 henkeä.

Vaihtelee paljon, mulla henk.koht. jää 100-500 € enkä tiedä paljonko miehellä jää, enemmän kuitenkin. Meillä on omat rahat. 2 aikuista ja 1 lapsi.

tätä mä en tajua: miten voi olla "omat rahat" eikä edes tietoa miehen palkasta, vaikka perheenä elellään?
kai sunkin mies sitten maksaa isomman osan asumisesta, ruoasta, viihdykkeistä jne, jos kerran tienaa enemmän?
mikä perhe se tuollainen on, jjossa ei ole rahat yhteisessä käytössä?

just maksoin kaikki ja jäi n. 1800 , meitä on 5 hlöä. aika normi kuukausi meille, joskus jää joku satku säästötilillekin, ei tosin tässä kuussa.
1,5 vuoden päästä loppuu laina, sitten jää 400,-/kk enemmän käteen.

paskat 6kk ollut, joskus jäi 200e, piti lainata, joten taas seuraavassa kuussa 200 jäi..

nyt jäi 500euroa, mutta siltikin puolelta vuodelta autovakuutukset rästissä n. 600e ja 1 sähkö 100e...

Eli ei edes riittäisi laskuihin oikeasti

meitä 2+2, toinen töissä

Just maksoin tänää laskut joita meillä oli ja mulle jäi 1400 euroa tilille. Maksoin päivähoitomaksun, jätemaksun, sähkölaskun, puhelinlaskun ja Visan. Mut en mä osaa ajatella niin että tuo jäis käteen. Varsinkin kun helmikuussa pitää maksaa useamman lapsen synttärilahjat ja järjestää kahden muksun synttärit.

Minulla jää tuhat euroa. Asun yksin. Aiemmin jäi noin 1200 euroa, mutta nyt tuli korkeampi veroprosentti. Tuosta olen vähentänyt kaikki laskut eli tuo tuhat euroa jää kaikkeen muuhun, ruokaan ja muihin ostoksiin.

no varmaan just sen 700-800, mikä ruokaan+ muuhun menaa kussa. enempään ei oel varaa. Katsos kun tuliotkin ovat vain 2500, joka sisältää asmistuen lapsilisän, työttömyspäivärahan. ( nyt yritetään saadaa säästöönkin joka kuukausi)

Yhteistyössä