Hae Anna.fi-sivustolta

Onko noloa? Palasin exän kanssa yhteen

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä Se entinen, 16.11.2016.

?

Kannattaako exän kanssa palata yhteen?

1. Kyllä

1 ääntä
    50,0%
  2. Ei ikinä

1 ääntä
    50,0%
  1. Se entinen Vierailija

Palasin yhteen entisen kumppanini kanssa, ja se HÄVETTÄÄ. Tai siis nolottaa sen verran, etten uskalla kertoa siitä läheisilleni...

Taustoista sen verran, että seurustelimme noin kolme vuotta. Suhde oli hyvinkin tu(u)linen, olemme molemmat temperamenttisia persoonia ja riitamme kuuluivat naapuriin saakka. Mutta rakastimme toisiamme kovasti. Riitojen kärjistyttyä päätimme yhteistuumin erota. Olen tilittänyt suhteestamme läheisilleni ja tyttökavereilleni, haukkunut suutuspäissäni exäni maanrakoon,jne. Kaikki tiesivät, että meillä oli vaikeaa.

Eron jälkeen yritin deittailla. Siitä ei tullut mitään. Olemme olleet exäni kanssa erossa nyt 2 vuoden verran, mutta silti nähneet toisiamme tasaisesti, muiden tietämättä. Ja nyt pitkän pohdinnan jälkeen päätimme yrittää uudestaan, koska emme selvästikään osaa olla toisistamme erossa ja rakastamme toisiamme. Tuntuu myös, että olemme kasvaneet tässä vuosien saatossa siitä kiistelevästä teinipariskunnasta aikuisiksi.

Nyt kuitenkin minulla on tyhmä ongelma, jonka tiedän olevan "pinnallinen": en uskalla tai osaa kertoa ystävilleni, että olen palannut exäni kanssa yhteen. He ovat kuitenkin joutuneet kuuntelemaan tilitystäni ja ovat eläneet siinä ajatuksessa, etten voi suurinpiirtein sietää exääni.

Lisäksi tunnen olevani "epäonnistunut", kun palaan exäni kanssa yhteen. Ihan kuin olisin epäonnistunut ihmissuhteissani tai olisin "säälittävä" kun palaan exän kanssa yhteen... en osaa selittää tätä tunnetta.

Pelkään myös ettei tämä tule toimimaan koska ystäväni sanovat aina "sille on syy miksi exäsi on exä".

Onko täällä joku, joka on palannut exänsä kanssa yhteen? Toimiko suhde? Onko tässä mitään järkeä muutoinkaan. Kirjoitan tänne, kun tämä ns. ongelma hävettää. Eihän sillä pitäisi olla väliä, mitä muut ajattelee, mutta...

2. En sääli Vierailija

Jaa. Olet siis haukkunut ja herjannut tätä exääsi kavereillesi ja nyt sitten hävettää. No, minkälaiset ennakko odotukset niillä nyt sitten onkaan tätä miestäsi kohtaan sillä se voi jopa tavallaan toteuttaa ennustuksen eli uusi ero edessä.Mutta niin petaa kuin makaa eli toivottavasti nyt opit jotain elämästä.

3. oikeasyy Vierailija

Ei ole mitään syytä hävetä jos olette molemmat käsitelleet omia ongelmianne ja oppineet/olette valmiita opettelemaan yhdessä nyt miten riidellään siten että ongelmat itseasiassa ratkeavat, eivätkä luo vain lisää pahaa oloa molemmille. :) Silloinhan ette voisi edes verrata mennyttä nykyiseen, vaan olisitte tutustumassa toisiinne ihan uudelleen.

Jos asiat ovat todella alkaneet muuttua parempaan suuntaan välillänne, niin pystyt aidosti sanomaan kaikille läheisillesi että ette ole enää samoja kakaroita kuin joskus, vaan aikuisia jotka ovat valmiita kasvamaan. Ihan sama että uskovatko he että voisitte onnistua menneenne perusteella, pääasia että te olette valmiita yrittämään ja uskotte mahdollisuuteenne.

4. plac Vierailija

Tyypillinen nykyajan ongelma. Kun jokaisesta pienestäkin elämänsä käänteestä pitää twiitata kaikille tuntemilleen ihmisille, omat sanansa joutuu jossakin vaiheessa nielemään.

Tervetuloa takaisin normaali suomalainen elämä, jossa oli yksityisyyttäkin.

5. Kulta Jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Minä palasin eksäni kanssa yhteen. Ei oikeastaan oltu kunnolla edes erossa missään vaiheessa. Itse kerroin yhteenpaluustamme avoimesti kaikille ja sain monenlaisia reaktioita. Jotkut ihmettelivät, toiset haukkuivat hölmöksi ja toisten mielestä se oli hyvä juttu. Minusta ei ole mitään vikaa palata eksän kanssa yhteen, jos huomaa rakastavansa häntä. Meidän rakkaus oikeastaan vain vahvistui eron myötä. Eksäni oli ottanut minut aiemmin liian itsestäänselvyytenä, joten minun täytyi tehdä radikaali päätös, jotta hän oppisi etten jaksa yrittää, jos näen ettei hänkään yritä. Eksäni petrasi todella hienosti ja olemme tällä hetkellä vahvempia kuin koskaan ennen. Olemme olleet jo 8 vuotta yhdessä. Eromme tapahtui noin pari vuotta sitten.

Kerro sinäkin avoimesti yhteenpaluustanne, älä häpeä. Jos rakastat miestäsi oikeasti, ei sillä ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Tärkeintä on se, mitä itse ajattelet kumppanistasi ja mitä kumppani sinusta. Äläkä tunne itseäsi epäonnistuneeksi. Sinulla ei ole ehkä lähipiirissä samanlaista kokenutta ihmistä, joten saatat vaistomaisesti pitää yhteenpaluuta häpeällisenä, mutta älä ajattele niin. Kuuntele sydäntäsi ja usko itseesi. Rakkaus voittaa aina. :)

• Tykkään Tykkään x 2
  6. CALLE Vierailija

7. Se entinen x2 Vierailija

Ensimmäisenä helähtää korviini tuo "nolottaa" ja että ajattelet noin paljon muiden mielipiteitä myös täältä hakemalla vastauksia kuin kristallipallosta. On vielä paljon kypsymistä, koska aikuinen ihminen ottaa vastuun omista päätöksistään. Pahoittelut, että näin sanon suoraan.

Voiko nimimerkkisi viittauksesta Carolan kappaleeseen, Rakkauden jälkeen, päätellä, että miehelläsi oli toinen nainen tuon 2 vuoden aikana? Se, että olette vielä nähneet eronne aikana ei sinänsä kerro vielä mitään, koska voi sitä nähdä muutenkin, jos tulee ihmisinä toimeen keskenään. Jos olette nähneet 2 vuoden aikana suht säännöllisesti ja ette ole palanneet yhteen aiemmin, niin on tärkeää miettiä miksi juuri tällä hetkellä sitä ollaan palaamassa (?). Onko miehesi kenties eronnut siitä suhteesta jossa oli jälkeesi? On tavallista palata exän luo, jos ex (sinä) vielä haikaillutkin perään, kun tietää, että saa lohtua ja kokee itsensä rakastetuksi, kun saanut siipeensä ja satuttaa ero. Ja mitä kerrot, niin olet häntä takaisin tainnut kaivatakin... ehkä vähän myötävaikuttanutkin siihen että olette nähneet muiden tietämättä.

Lisäksi, jos olet niin paljon haukkunut exääsi ettei 2 vuoden aikana ystäväsi ole saanut ymmärrystä, että kyse oli vain erokipuilusta ja kykenet näkemään miehessäsi myös hyvää (kun kerta rakkauskin niin vahvaa ja aitoa) niin siihenkin varmaan on syyt, miksi vihasi on ollut niin syvää tuon kaksi vuotta eronne jälkeen.

Oman exäni kanssa jatkui ajelehtiminen suhteessamme eron jälkeen (seksiä siis ja oleskelua) ja luulin, että suhteemme jatkuukin, mutta sainkin tietää, että hänellä olikin virallisen eromme jälkeen muitakin naisia. Hän päätyi avoliittoon yhden näistä naisista kanssa. Näimme silloin tällöin, vaikka hän oli avoliitossa ja meillä oli myös yhteisiä ystäviä. Exäni on hyvin impulsiivinen ja varsinkin, jos hänellä oli stressiä uudessa suhteessaan, niin huomasin, että hänen oli vaikeaa pitää näppejään minusta erossa. Olihan meillä aina kuitenkin ollut hyvää seksiä ja hauskaa yhdessä. 1,5 vuoden jälkeen hänellä ja hänen uudella naisellaan alkoi mennä huonosti ja aloimme nähdä enemmän. (Nykyään tiedän, että nainen oli saanut keskenmenon ja kärsi tuolloin masennuksesta.) Lopulta heille tuli ero ja mies muutti tilapäisesti luokseni asumaan ennen kuin löytää oman asunnon. Päädyimmekin takaisin yhteen. Mutta niinhän siinä kävi, että mies ei mihinkään ollut muuttunut. Kun hänen itsetuntonsa erosta (joka sen naisen päätös) alkoi parantumaan, alkoivat taas meidän ongelmat, hänen valehtelunsa ym. Ja tulihan se ilmi, että miehellä ollut minun lisäksi muitakin naisia häntä lämmittelemässä, kun kotona avovaimon kanssa ongelmia. Täysin uskoin tarinamme mieheni versiona, että tuo hänen suhteensa eromme aikana oli virhe ja että olemme luotuja toisillemme. Vakuutteluna näytti minulle hänen ja toisen naisen vihaisia eroviestejä että uskoisin (mikä todella sopimatonta).

Satuimme törmäämään tämän toisen naisen kanssa erottuani toisen (ja viimeisen!) kerran exästäni ja hän kertoi omasta kokemuksestaan (keskenmeno, masennus) ja että exäni oli kasvotusten puhunut aivan eri sävyyn hänelle ja hän oli puolestaan uskonut heidän yhteen paluuseen, vaikka mies uudestaan minun kanssa. Olin ihmetellytkin, miksi nainen jaksoi soitella vaikka mieheni näytti viestejä, joissa todella tylysti kirjoitti ettei halua nähdä. Luulen, että mieheni oli kai seksiaddikti. Kova ainakin manipuloimaan, kun oli minua haukkunut tälle toiselle naiselle samoista asioista, mistä minulle taas haukkui tätä toista naista. "En saanut mitään huomiota, hän masensi minut, minulla ei ollut mitään sosiaalista elämää, seksistä tuli tylsää, hän ei huolehdi itsestään ja on lihonut." Niin kauan kuin sänky pysyi kuumana nonstop niin oli uskollinen, mutta vähänkin jos minä tai tuo toinen nainen olimme allapäin, niin mies haki seuraa muualta. Ja olimme allapäin hänen itsekkyydestään. Nyt ainakaan en koe syyllisyyttä, kuten ensimmäisen eromme jälkeen, että minä olisin pilannut suhteemme, koska tiedän paremmin kuinka valheinen tuo exäni oli.

Tämä minun tarina. Erittäin huono kokemus. Mutta tosiaan toivottavasti teidän kuviossa ei muita ja hän aidosti sinua rakastaa eikä hae vain lohtua/itsetunnon pönkitystä tms. Mutta tuskin nyt ihan noin kiero kuin minun exä, toivottavasti!

8. KHK Vierailija

Miksi välität siitä mitä muut ajattelevat? Omien päätöstensä takana pitää seistä ja elä omaa elämääsi miten tahdot. Ei sinun asiasi kuulu muille. Ei kannata nolostella vaan kulkea itse valitsemaasi tietä.

9. Kautsu Vierailija

Ensinnäkin - älä koskaan välitä siitä mitä muut ajattelee, jos kyse on sinua eikä heitä koskevasta asiasta. Rohkeasti vaan kertomaan. Et ole ainoa, jonka tunnen, joka on palannut yhteen exänsä kanssa, ja monet heistä ovat oppineet elämään toistensa kanssa. Aika muuttaa ihmisiä, ettekä te ole enää samoja kuin erotessanne. Vain urvelo määrää omat suhteensa sen perusteella mitä muut ajattelee, ja on tuomittu elämään onnettomana koko elämänsä harvoja erikoistapauksia lukuunottamatta.

Opettele rehellisyyttä, sitä aitoa rehellisyyttä, ja myönnä ystävillesi, että exä on kasvanut ja muuttunut, ja myös sinussa oli silloin vikaa. Nyt homma tuntuu toimivan.

Ainoa syy olla palaamatta exan kanssa yhteen on se, ettei eron syy ole poistunut, tai hajonnutta suhdetta ei ole käsitelty kunnolla.

10. vierailija Vierailija

omasta päästä se on vaan kiinni

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus