M
mietityttää
Vieras
puhu kunnolla? Ollaan oltu äidin kanssa kavereita nyt kaksi vuotta. Ja hänen esikoistyttönsä ei osaa minun mielestä puhua kunnolla. Sanoo K:n T:ksi, ei ärrää ja mumisee puhuessaan suu melkein kiinni. Nuo kirjaimet ei sinänsä tietenkään pelkästään vaikuta oudolta, on minunkin lapsella ärrävikaa kun on nyt 4. Mutta se että puhuu muuten todella epäselvästi tämä kaverin lapsi.
Tottakai äiti ja isä ymmärtävät lastaan mutta mulla hävettää kun en koskaan ymmärrä mitä lapsi sanoo. Hän on ollut kotihoidossa koko ajan. Eihän tuollaisesta asiasta voi sanoa ilman että vanhemmat loukkaantuu? Esikoulussa varmaan sais puheterapiaa tms.
Äiti ei ole koskaan maininnut että huomaisi lapsensa puhuvan epäselvästi. Koska ei varmaan huomaakkaan? Omaa lastaanhan aina vanhemmat ymmärtää.
Onko kokemuksia vastaavasta?
Tottakai äiti ja isä ymmärtävät lastaan mutta mulla hävettää kun en koskaan ymmärrä mitä lapsi sanoo. Hän on ollut kotihoidossa koko ajan. Eihän tuollaisesta asiasta voi sanoa ilman että vanhemmat loukkaantuu? Esikoulussa varmaan sais puheterapiaa tms.
Äiti ei ole koskaan maininnut että huomaisi lapsensa puhuvan epäselvästi. Koska ei varmaan huomaakkaan? Omaa lastaanhan aina vanhemmat ymmärtää.
Onko kokemuksia vastaavasta?