Onko normaalia että viikon ikäinen vauva nukkuu koko päivän?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Parhaimmillaan 5 tuntia kerrallaan ennen kuin tönin hereille ja syömään. Vaihdetaan vaippa, syödään (sylkäisee itse tissin suusta ja nukahtaa), nukkuu useamman tunnin eikä välttämättä herää edes itse syömään! Itkee myös tosi vähän, oikeastaan vain vaippaa vaihtaessa ja hiljenee heti kun saa ruokaa.
Tosin välillä on sellaisia hetkiä (viimeksi aamulla) että kitisee vähän enemmän eikä asetu ollenkaan omaan sänkyyn nukkumaan. Ääntelehtii kauheasti ja jos mitään ei tapahdu alkaa itkemään. Olen ottanut viereen, tarjonnut uudestaan rintaa vaikka olisi ihan vasta syönyt (joskus huolii, joskus ei) mutta siihen viereen nukahtaa yleensä heti.
Nukahtaa syliinkin mutta heti kun laskee omaan sänkyyn alkaa itku.

Normaalilta vastasyntyneeltä kuulostaa :)

Kyllä ne hereilläoloajat tuosta pikkuhiljaa pitenee, sinuna en herättelisi syömään (ellei sua jostain syystä ole ohjeistettu niin tekemään :attn: ).

Eihän ole keltainen? Iho/silmämunat? Silloin pitää lähteä lääkäriin.

Kyllähän ne vastasyntyneet nukkuvat paljon, mutta herättelisin kyllä neljän tunnin välein syömään.

Normaalilta vastasyntyneeltä kuulostaa :)

Kyllä ne hereilläoloajat tuosta pikkuhiljaa pitenee, sinuna en herättelisi syömään (ellei sua jostain syystä ole ohjeistettu niin tekemään :attn: ).

Sairaalassa kyllä sanottiin että kolmen tunnin välein syöttää, kotiin lähtiessä ei kyllä annettu mitään ohjeistusta enkä ole ihan niin tarkasti tuota kolmen tunnin syöttöväliä pitänyt. Jostain luin että jo vauva on terve ei ole tarvetta herättää syömään. Yhtenä yönä heräsi syömään aika tarkalleen kolmen tunnin välein, toisena yönä hieman useammin. Olen mm. imuroinut koko asunnon vauvan nukkuessa vieressä eikä ole välittänyt mitään :o

Ja ei mielestäni kyllä ole keltainen, samaa mietin tuossa viimeksi kun oli hereillä ja mun mielestä silmämunat oli kyllä valkoiset. Pitääpä tiirailla taas kun joskus tuolta heräilee :)

[QUOTE="vieras";25155882]
Tosin välillä on sellaisia hetkiä (viimeksi aamulla) että kitisee vähän enemmän eikä asetu ollenkaan omaan sänkyyn nukkumaan. Ääntelehtii kauheasti ja jos mitään ei tapahdu alkaa itkemään. Olen ottanut viereen, tarjonnut uudestaan rintaa vaikka olisi ihan vasta syönyt (joskus huolii, joskus ei) mutta siihen viereen nukahtaa yleensä heti.
Nukahtaa syliinkin mutta heti kun laskee omaan sänkyyn alkaa itku.[/QUOTE]

Anteeksi mutta minusta tämä on tosi ristiriitaista; sen kerran kun vauva olisi hereillä, sinä tuuditat hänet uneen keinolla millä hyvänsä. Mitä jos lapsesi haluaisi seurustella sinun kanssasi ja haluaisi jotain virikkeitä kun muuten nukkuu melkein koko ajan:O

Ohhoh, selitin vähän huonosti.. ei siis yritetä nukuttaa heti uudestaan, vaan on hereillä aikansa ja nukahtaa syliin ja nukkuu siinä vaikka kuinka kauan aikaa mutta heti jos siirtää omaan sänkyyn alkaa huuto

Yhteistyössä