Onko normaalia, että vuotaa vielä neljä viikkoa tuulimunan/lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tyhjennys sujui hyvin ja normaalivuoto kesti kaksi viikkoa. Sen jälkeen ei ole ollut ehkä suoranaista vuotoa vaan välillä näyttää siltä, että vuoto on kokonaan ohi, välillä vuoto on vanhaa verta eli rusehtavaa ja välillä tulee ihan kunnon verta, mutta pääasiassa sitä tulee vain pyyhkiessä. Satunnaisesti siteeseen asti. Välillä olen ollut ihan ilmankin sidettä koko päivän.

Mitään kipuja tai mitään ei ole ja vointi on loistava eikä vuoto haise tms.

No itselläni ei ole lääkkeellisestä kokemusta, mutta kaavinnasta on. Kuulostaa kyllä vähän ylimääräiseltä tuo vuotelu, mutta en tiedä onko normaalia lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Onko raskaushormonin tasoa seurattu verikokeilla?

Joo ja itselläni oli aihetta kaavintaan + parin viikon päästä siitä antibioottihoitoon, vaikka vuotelu oli niukkaa ja hajutonta... näin kävi synnytyksen jälkeen.

Kerran aiemmin ollut sama homma ja silloin oli kyllä sama juttu eikä ongelmaa. Neljän viikon jälkeen vuoto sitten poistui kuvioista kokonaan. Tosin silloin oli lopussa runsaampaakin vuotoa mitä nyt.

Mulla on kyllä ollut synnytysten jälkeenkin tälläistä niukkaa vuotoa aika pitkään eikä ole ollut ongelmia. Joskus luin, että keskeytyksen/tyhjennyksen jälkeen vuoto voi kestää 2-7 viikkoa.

Ja on sulla kai jotain oireita ollut, jos kerran on pitänyt kaavintaan mennä ja vielä antibiootitkin olet saanut? Vai mistä syystä olet ajautunut lääkäriin, jos kaikki kerran on ollut ok?

Kolme lasta on ja jotenkin järki sanoo, että jos kohdussa olisi jotain niin olisi myös jotain oireita. Olen myös harrastanut suht rankkaa urheiluakin koko ajan ilman mitään ongelmia.

Mulla oli samassa tilanteessa kans vuotoa - tosin aika runsasta - viikkotolkulla kunnes juttelin asiasta lääkärille ja sain muistaakseni toiset lääkkeet jotka lopettivat vuodon.

Hyvä tietää, että muillakin on ollut. Itse en ole nytkään pitänyt taas eilispäivän jälkeen sidettä. Pientä veristä tuhrua tulee pyyhittäessä.

Tosiaan ajattelen, että jos jotain ongelmaa olisi eli että jotain olisi jäänyt sisään niin se myös oireilisi tässä kohtaa jotenkin. Kohtutulehdushan siitä kaiketi ennenpitkää tulee, jos jotain tuonne sisään jää ja varmasti alkaa oireitakin ilmaantua ja mulla ei ole vatsa hiukkaakaan edes arka, vaikka painaisin sitä kuinka. Ja vatsalihaksiakin olen tehnyt aika armottomasti.

Yhteistyössä