Onko normaalia hyytymät synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Synnytyksestä on nyt 10 päivää. Vuoto alkoi jo loppumaan,kunnes viimeyönä heräsin siihen,että lakanat olivat ihan veressä ja samoin peitto.
Juuri kun pääsin vessaan housuihin tipahti muutama aika iso hyytyymä ja sen jälkeen tuli pönttöön varmaan litra verta,kokoajan vaan tiputteli kirkkaan punaista verta.

Nyt noita hyytimiä on tullut päivän mittaan muutaman kerran.
Soitin synnärillekin,käskivät seurata tilannetta,jos alkaa ihan jatkuvastai tulemaan verta,enkä pärjää kotona niin pitäisi mennä sinne? :o

Mua vähän huolestuttaa itseäni,jos kohtuun on jäänytkin jotakin :/
Eikö voisi varmuudeksi sitä siellä sairaallalla ultrata?

menisin päivystykseen... kaveri meni ambulanssilla kun tuli jättihyytymä.
Oli jäänyt jotain tavaraa kohtuun..
JOS SULTA TULI LITRA VERTA PÖNTTÖÖN NIIN TILAA SÄKIN AMBULANSSI ÄKKIÄ!

Mies ja vauva mukaan...

En ehkä ambulanssia tilaisi, mutta menisin sairaalassa käymään.

Ja ne hyytymät mukaan. Kyllä, olen tosissani...mulla niitä ainakin tutkittiin & todettiin niiden olevan sikiökalvojen jämiä, joten sain supistuksia aiheuttavaa lääkettä ja vissiin jotain muutakin, ettei kohtuun tullut tulehdusta.

Ei kuulosta normaalilta tuollainen vuotaminen 10 pv synnytyksen jälkeen. Veri toki on näkyvää, ja määrä näyttää usein paljon suuremmalta kuin oikeasti onkaan, mutta ei hyytymiäkään kuulu enää tuossa määrin tulla. Jälkivuodonhan kuuluisi olla jo melko vähäistä tuossa vaiheessa. Todennäköisesti kohtuun on jäänyt jotain, ja sinuna menisin kyllä päivystykseen jo heti tänään. Tai soittaisin ambulanssin, jos vuotaa paljon edelleen.

Niitä hyytymiä ei ole enään,vedin ne pöntöstä alas.
Mutta täytyy lähteä varmaan siellä synnärillä käymään,eihän se pahitteeksikaan ole.
Mulla oli vähän ongelmia jo ton kohdunsupistamisen kanssa,sain siihen kohtua supistavaa lääkettä ja siltikin särki sairaalassa kohtuun,sitten kätilö kävi painelemassa ja luumun kokoinen hyytymä tuli pois. Kivut loppuivat siihen,mutta nyt on alkanut taas tulemaan näköjään noita hyytymiä uudestaan.

Yhteistyössä