Onko normaalia toipumista synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo kolmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jo kolmas

Vieras
Osaako joku vastata että onko normaalia kun synnytyksestä on kulunut 10 päivää ja koko toipumisaika on ollut semmoista outoa. Mahaan sattuu satunnaisesti, lihakset kipeät, jalkoja ei saa nostettua ylös esim kenkiä laittaessa, kyykistellä ei voi vieläkään ilman että tekee sen hitaasti. Jälkisupistuksia tulee vieläkin ja jälkivuoto on veristä jossa pienehköjä hyytymiä usein. Kuitenkaan semmoista isoa hyytymäklönttiä ei ole silmiini osunut.
Tämä on jo kolmas raskaus, mutta kun ensimäinen leikattiin, oli siitä toipuminen muutenkin ihan oma lukunsa. Toinen taas oli normaalisynnytys mutta sain pahan repeämän ja siitä toipuminen vei myös aikaa. Nyt oli täysin oppikirjan mukainen synnytys mutta silti toipuminen jotenkin risukkoista. Normaalia?

Voisko olla kohtutulehduksen merkkejä?
Itse sain toisen synnytyksen jälkeen kohtutulehduksen ja ensi oireet olivat vähän samankaltaisia. Äityi kyllä aika nopeasti ja sitten kivut olivat tosi voimakkaita ja nousi myös korkea kuume.
mutta ehkä kannattaa tarkistaa asia.

Minusta kuulostaa normaalille. Hyvä vaan että hyytymät tulevat pois! Itse en voinut kahteen viikkoon hengittää normaalisti vaan kumarassa piti kävellä ja hengittää. Välillä tuntui että tukehdun kun ei saa hengitettyä kunnolla. Normaalia oli tuokin. Jos kuumetta ja kovia vatsakipuja, päivystykseen!

Normaalilta kuulostaa äkkiseltään. :) Mulla on ollut molempien synnytysten jälkeen lihakset niin jumissa, että en ole hankkinut saada kenkiä jalkaani tai jalkoja nostettua sänkyyn. Ilmeisesti ponnistusvaiheessa tullut riehuttua vähän liikaa. Jos hyytymät ovat kananmunaa pienempiä eikä ole kuumetta, en murehtisi. Jos kovin alkaa mietityttää, kannattaa toki soittaa neuvolaan ja kysyä.

Yhteistyössä