Onko normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivusta seurannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivusta seurannut

Vieras
että alaluokkalaiset pojat koko ajan mollaa 5vuotiasta poikaa siitä kun hän on niin pieni eikä osaa sitä ja tätä eikä tiedä sitä ja tätä mitä nää isommat osaa ja tietää. yritin miettiä että oliko se sellaista sillon ku itse oli lapsi, että pienempiä mollattiin vai onko tuo ihan epänormaalia, kiusaamiseen viittaavaa käytöstä? Onko ok jos menee puuttumaan asiaan ja sanoo että tuollaisen on loputtava?

on "normaalia". Mua kanssa kiusattiin milloin mistäkin, jos en osannut tehdä jotain mitä isommat osasi. Esimerkiksi siitäkin keksittiin kiusaamisen aihe, kun en ekaluokalla osannut kertotauluja! Silloin kun nuo kertotaulun opetukset aloitettiin kakkosluokalla... Vieläkin muistuu yks jätkä mieleen, joka kiusas mua ihan koko peruskoulun ajan kun se istui mun viereen linja-autossa ja alkoi tenttaamaan "sanoppas nyt paljon on 3x3?!! Noh! Sano jo! Etkö sä muka tiedä!?"

Pari 7-8 v poikaa mollaa aina meidän 4-vuotiasta siitä, ettei hän ole yhtä hyvä jalkapallossa ja sählyssä kuin he. Siihen totean, että sekö vasta noloa olisikin teidän kannalta jos pieni päiväkotilainen päihittäisi isot koululaiset... :)

Poikaa itseään asia surettaa kovasti, itsetunto alkaa kärsiä :/ . Hän on kyllä ikäisekseen todella näppärä pallon käsittelijä, ja pärjää hyvin noiden isompienkin peleissä. Mutta kun pitäisi olla paras!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
on "normaalia". Mua kanssa kiusattiin milloin mistäkin, jos en osannut tehdä jotain mitä isommat osasi. Esimerkiksi siitäkin keksittiin kiusaamisen aihe, kun en ekaluokalla osannut kertotauluja! Silloin kun nuo kertotaulun opetukset aloitettiin kakkosluokalla... Vieläkin muistuu yks jätkä mieleen, joka kiusas mua ihan koko peruskoulun ajan kun se istui mun viereen linja-autossa ja alkoi tenttaamaan "sanoppas nyt paljon on 3x3?!! Noh! Sano jo! Etkö sä muka tiedä!?"

Ikävää että sua on näin kiusattu. Ei se kuitenkaan tee siitä normaalia. Ilman muuta tuohon pitää puuttua, jos 5-v pahoittaa mielensä.

Yhteistyössä