Onko nyt jotain pitkäaikaista kurkkukipua liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Nyt on jo kolmatta viikkoa kurkku kipeä ja alkaa jo tympimään.

Aluksi kurkku oli vasemmalta puolelta kipeä, sitten kipu siirtyi ylemmäs nieluun ja kipu tuntui suussa asti, nyt kurkku on oikealta puolelta kipeä.

Nyt on lisäksi alkanut myös kurkkua kutittamaan ja yskittämään.

Oikea korva tuntuu myös aika ajoin tukkoiselta, ihan kuin siellä olisi joku möntti mikä ei nielemälläkään alas mene.

Kipulääkkeellä kurkkukipu menee hetkeksi aikaa pois, mutta vaikutus on lyhytaikainen.

Oisko jotain allergiaa joka aiheuttaa?
Meillä on mies valitellut muutaman viikon kurkkukipua, mutta mä luulen, että hänellä aiheuttaa auton ilmastointi tuota kipua, hän ajaa päivittäin työkseen autoa ja helteillä ilmastointilaite tohisee aina...

Ensin poskiontelotulehduskierre ja 2 x antibioottikuuri. Viikon verran oli suht normi olo, mutta nyt takana 6 päivää kovaa kurkkukipua, nieleminen todella sattuu. Kurkussa hiukan valkoista peitettä ja turvotusta, jopa kielen kanta kipeä kun kieltä liikuttaa. Imusolmukkeet leukapielissä välillä turvoksissa, korvia aristaa. Kuumetta ei oo. Angiina pikatesti otettu se oli negatiivinen, samoin nieluviljely. Mitään sen kummempia flunssanoireita ei ole, muuta kuin kuivaa yskää, varsinkin nukkumaan mentäessä alkaa kurkkua kutittaa ja pitää yskiä. Yleensä illalla oireet pahenee. Särkylääkettä mennyt varmaan enemmän mitä lääkäri määräis, niiden teho on niin lyhyt aikainen. Kauankohan tää kipuilu vielä kestää??

Mulla ei ole ollut kurkkukipua lainkaan, mutta melkeinpä koko kesän on vaivannut inhottava kuiva yskä. Just nukkumaan mennessä alkaa yskittämään ja kurkkua kutittamaan. Mitään muita flunssaoireita ei ole ollut. Mä jo ajattelin tuon yskän olevan jotain allergiaa... Tiedä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kotona kipeenä.:
nyt on myös sellaista lievää ja vaaratonta aivokalvon tulehdusta, johon lisäksi liittyy päänsärkyä ja kuumeilua.

Mut tota on vaan kouluikäisillä lapsille se ei tartu aikuisiin.

Voi tarttua myös aikuisiin. Tiedän monta tapausta, jossa tauti on ollut perheessä sekä lapsilla että aikuisilla.