Onko oikeasti niin, että graco on maailman turvallisin turvakaukalo ja emmaljunga maailman paras lastenvaunutmerkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkäilyä

Vieras
Eli meillä nyt kovasti mietitään, mitkä lastenrattaat ja turvakaukalo olis hyvät. Minun siskot ovat vahvasti sitä mieltä että graco on maailman turvallisin turvakaukalo ja kaikki muut ihan tappovälineitä. Sekä emmaljungat on ainoat oikeat rattaat, muut on ihan roskaa.

Itseä kuitenkin kiinnostaa muutkin merkit kuin graco ja emmaljunga ja tosi tiukkoja väittelyitä on käyty meidän sekä siskojeni välillä. Itse olen ihastunut easywalker qtro, mutsy slider, teutonia cosmo ja gesslein f6 vaunuihin. Turvakaukaloksi nuihin moneen runkoon kävisi britaxin tai maxi-cosin turvakaukalo, joten olemme miettineet noita. Nyt kuitenkin mietityttää, jos nuo ovat kuitenki tappovälineitä lapsille. Pitäiskö sitten ostaa sittenki se graco. Entäs onko muut merkit oikeasti roskaa? Onko siskoni oikeassa vai ovatko he vain yli-innokkaita merkkiuskollisia? Ehdotelkaa muuten muitakin turvakaukaloita ja rattaita.

no emmaljungat pn kyl tosi hyvät rattaat, meil kahdet. nyt ostin kaksostenrattaiks jotkut baby weltin, ja nekin on kyl tosi hyvät..mut jotain miinuksia löytyy mitä taas emmaljungissa olis.. :) turvaistuimista en oo huomannu et merkillä olis nii välii, mulle on tärkeintä turvallisuus ja et lapsi näkee myös ikkunasta..

mä kävin liikkeessä koittamassa emmaljungan vaunuja, en tykännyt joten päädyin hartaniin. Turvakaukalosta en tiedä, kun en ole gracoa testannut, meillä oli viimeksi brion kaukalo ja varmaan tulee nytkin.

Siskosi on kyylä yli innokkaita merkkiuskollisia. Graco ei todellakaan ole turvallisin merkki. Turvakaukalo lukuunottamatta istuimet on saaneet laajasti huonoja arvosteluja testeistä. Lisäksi gracon turvakaukaloa moni on sanonut lyhytikäiseksi sekä painavaksi yms. Nyt turvallisimpia on maxi-cosi tai britax.

Meillä britax nyt käytössä vuoden ikäisellä. Tyytyväisiä ollaan oltu. Ja meillä on ollut emmaljungat, jotka menivät takuuaikana kolme kertaa rikki. Meni hermot siihen, että rattaat olivat jatkuvasti korjauksessa. Eli meillä lähti vaunut vaihtoon ja tilalle tuli hartanit, jotka ovat äärettömän laadukkaat vaunut. Sinä voisit tykätä http://www.hartan.de/produkte/kinderwagen.php?modell=racer-gt tästä mallista. Nyt ollut toplinet kolme vuotta käytössä ja kertaakaan ei ole mennyt rikki.

Veikkaan että siskosi käyvät lastentarvikkeessa ostoksilla ja uskovat kaiken mitä myyjät sanovat. Emmaljungat ovat hyvät perus rattaat, mutta ei todellakaan laadukkaimmat, monipuolisimmat tai teknisesti parhaimmat. Meillä mutsy urban ridet ja aivan mahtavat vaunut ovat. Teknisesti todella laadukkaat. Päädyimme brion kaukaloon ja tykätty ollaan siitäkin. Ja 6. sanoikin, että graco ei ole oikein testeissä pärjänneet, paitsi tuo kaukalo. Brion kaukalo on samaa kastia kuin tuo graco. Kaikkein turvallisimmat taitaa olla nyt m-c:n cabriofix ja britax.

Ihan ärsyttääkseen ostaisin kaikkea muuta kuin gracoa ja emmaljungaa

Me ostimme juuri bugaboo donkey. Hinta oli kyllä suolanen, mutta tykätty ollaan. Ovat siis käytössä yhdellä lapsella. Sitten jos jossain vaiheessa tulee toinen laps, niin saa hyvin samasta rungosta kaksostenrattaat. Eli nämä kärryt ovat todella monipuoliset. Lisäksi bugaboot on tosi kehuttu ja laadukas merkki. Luonteva valinta oli sitten turvakaukalolle maxi-cosi, joka käy tuohon runkoon kiinni.

Kyllä siskoni käyvät lastentarvikkeessa ja heidän mielestä äärettömän hyvä kauppa. Usein esittelevät, mitä sieltä on viimeksi ostettu. Sieltä löytyy ihan kaikki tarvittava.

Eli siskoni on osittain väärässä. Ja luulisin, että tuohon maxi-cosin kaukaloon päädymme. Ja kyllä luultavasti johonki muuhunki kuin emmaljungat rattaisiin. Mitkä on teidän mielestä kaikkein parhaimmat ja laadukkaimmat rattaat? Mielenkiinnolla odotan sitä hetkeä, kun esittelemme meidän ostokset.

Vaunuista voin kertoa että siskoni ostamat Emmaljungat hajosivat alle vuodessa ja meidän Brio kärryt pysyivät kunnossa. Minun mielestä niitä kannnattaa käydä kokeilemassa sillä vaunujen työntäjän pituudellakin on merkitystä. Minusta Briot olivat mukavan pienet ja kun itse olen pituudeltani lyhyt niin ne olivat passelit meille. Vaunuissa myös on tärkeää missä niitä pukkaa. Maalla missä ei ole asfaltti teitä eikä aura-auto käy kun iltapäivällä ei kannata pieni pyöräisiä hankkia tai itku tulee talvella lumihamgessa. Vauvakaukalon ja turvastuimet olemme ostaneet aina testi voittajan ja uskoneet niiden sitten olevan turvallisia.

Me ostimme juuri bugaboo donkey. Hinta oli kyllä suolanen, mutta tykätty ollaan. Ovat siis käytössä yhdellä lapsella. Sitten jos jossain vaiheessa tulee toinen laps, niin saa hyvin samasta rungosta kaksostenrattaat. Eli nämä kärryt ovat todella monipuoliset. Lisäksi bugaboot on tosi kehuttu ja laadukas merkki. Luonteva valinta oli sitten turvakaukalolle maxi-cosi, joka käy tuohon runkoon kiinni.

Mulla on kans bugaboot.hermot menee niihin:kiikkerät,ei voi yhdell kädell työntää,ei pääse kynnysten yli kuin jalalla auttamalla,tosi huono nukkuma-asento rattaissa,ei pääse hiekkatiellä eteenpäin yms

[QUOTE="Mamma";24919116]Mulla on kans bugaboot.hermot menee niihin:kiikkerät,ei voi yhdell kädell työntää,ei pääse kynnysten yli kuin jalalla auttamalla,tosi huono nukkuma-asento rattaissa,ei pääse hiekkatiellä eteenpäin yms[/QUOTE]

Mitkä bugaboot sulla on? Meillä cameleonit ja en tunnista omia vaunuja sun tekstistä. Meillä talvirenkaat sitten talvea ja kinttupolkuja varten. Hyvin päästää pikkurenkailla hiekkateilläkin. Ja meidän cameleonit ei ole rimpulat. Laps mahtuu tosi hyvin istumaan ja nukkumaan penkissä. Meillä myös timmyt, mutta tykkää nukkua päikkärit cameleoneissa.
Timmyjäkin voi suositella, mutta meillä olleet vähäsellä käytöllä, koska laps tykkää enemmän cameleoneista. Ja koska itsekkin tykkään työnnellä niitä, niin ne on sitten enempi käytössä.

meillä on oran taiga 2011 vaunut, ja on aivan ihanat. pois en vaihtais. kaukalona on graco, ostettiin ystäviltä käytettyinä. Emmaljungan vaunuja en koskaa edes harkinnut, niin paljon kuulin huonoa palautetta, ja hinta laatu suhde ei vastaa lähellekää toisiaan

Hinta-laatu-suhde tosiaankin emmaljungassa päin p:tä.

Meillä gessleinin kolmpipyöräset ja tykätty ollaan. Turvakaukalona britax, jonka saa runkoon kiinni. Molemmat siis aivan mahtavia. Britax on vielä testivoittaja autoliitolta.

Mitkä bugaboot sulla on? Meillä cameleonit ja en tunnista omia vaunuja sun tekstistä. Meillä talvirenkaat sitten talvea ja kinttupolkuja varten. Hyvin päästää pikkurenkailla hiekkateilläkin. Ja meidän cameleonit ei ole rimpulat. Laps mahtuu tosi hyvin istumaan ja nukkumaan penkissä. Meillä myös timmyt, mutta tykkää nukkua päikkärit cameleoneissa.
Timmyjäkin voi suositella, mutta meillä olleet vähäsellä käytöllä, koska laps tykkää enemmän cameleoneista. Ja koska itsekkin tykkään työnnellä niitä, niin ne on sitten enempi käytössä.

Cameleonit just, sehän on se yleisin malli. Koska ne on niin kapeat ja kevyet, ne ovat siitä syystä kiikkerät. Pitää koko ajan pitäää kahdellä kädellä kiinni. Kun laittaa nukkuma-asentoon, jää jalat koukkuun rattaassa. Koska taaperon jalat (1v 3kk) polvitaipeet ei yllä siihen tuolin käännekohtaan, jää siis jalat sojottamaan ylös nukkuessa. Asun Hesassa, en missään metsässä siis.

Käsittääkseni Emmaljungan valmistus on siirretty kaukoitään ja nykyisten myytävien rattaiden laatu ei vastaa, sitä mainetta, mikä Emmaljungalla on ennen ollut.

Itse ostaisin Hartanin, Teutonian tai Gesleinin vaunut. Tai sitten vähän eri tyyppiset Phil&Tedsit, joita on nykyään kovasti kehuttu.

Gracon kaukalo on meillä ollut ja se on ollut ihan hyvä. Toki kaikki kehuvat niitä merkkejä joita ovat itse käyttäneet, joten kannattaa kerätä tietoa ja vertailua eri lähteistä.

Meillä tärkeimpiä kriteereitä vaunuissa oli pieni koko kokoontaitettuna ja vaunujen paino jotta sain ne itse nostettua autoon. Jos kuljette paljon maastossa, ovat isopyöräiset vaunut hyvät, mikäli asutte ja liikutte pääasiassa kaupungissa, kannattaa valita eteen pienet pyörät.

Mä just kävin varaamassa huvikummusta emmajungat kun niitä niin kovasti kehuttiin laadukkaiksi ruotsalaisiksi perinne vaunuiksi. Luulis että hinnan on PAKKO kertoa laadusta :( Vaikka olivathan ne vähän raskaat käsitellä. ei olis pitäny uskoa näitä kaikki tietäviä tutun tuttuja :(

Meillä on Emmaljungan 2010-malliset vaunut ja ne ovat todella hyvät. Ovat olleet ahkerassa käytössä, eikä ole mitään vikoja. Mutta on niitä muitakin yhtä hyviä vaunuja; se on paljolti makuasia.

Turvakaukaloihin ja -istuimiin liittyen, yhdellä ja samalla merkillä on sekä hyviä etä huonoja kaukalo- ja istuiminmalleja. Ei Graco ole yksistään se kaikista paras. Kannattaa katsoa Autoliiton sivuilta Turvaistuintestit - Autoliitto turvatesteissä hyväksytyt istuimet; sehän se on ratkaisevaa. Meillä on Maxi-Cosin Cabriofix, joka on oikein hyvä kaukalo.

Viimeksi muokattu:
Eikös Britaxin kaukalot ole saaneet hyviä tuloksia testeistä, Gracolla mun muistaakseni ollut huonojakin tuloksia. Itse en miellä gracoa niin hyväksi kuin Britax tai HTS. Meillä Britaxit ja HTS:t olleet myös käytössä hyviä, kolariin ei olla onneksi jouduttu. Emmaljungalla myös hyviä vaunuja omien kokemusten perusteella, mutta muutkin merkit varmasti hyviä (Teutonia, Brio tms.)

Meillä on gessleinin f6:t enkä voisi olla tyytyväisempi. Aika painavat nostaa autoon mutta muuten huiput. Niiden kanssa maxi cosin kaukalo. Toimivat mainiosti yhteen. Kaukalon suhteen luottaisin ennemmin Autoliiton testeihin (netissä luettavissa), kuin siskoihin.

Meidän tulokas vielä mahassa, mutta pari kk olen nyt tutkinut näitä lapsensiirtimiä ja käynyt koelykkimässä kaupoissa. Lukkoon en ihan ole vielä lyönyt muuta, kun että emmaljungia ei tähän talouteen tule. Oli kaikista rumimmat ja painavimmat kokeiluissa. Järkyttäviä traktoreita, joiden uudetkin mallit näyttää 80-luvulla valmistetuilta. Kangasvalikoima surkea, ja sisäkankaat ne vasta jotain onkin!!! Siis nykyaikana jotain pupu/nalle/pilkkukankaita joita ei saa edes tilausvaunuihin vaihdettua???? Anna mun kaikki kestää.

Yhdestä mallista löytyy yksi ominaisuus, toisesta taas toinen. Samaan vaunuun ovat saaneet max kolme ominaisuutta mahtumaan. No, eipä ole valinnanvaikeutta niissä, ei tarvi kun valita se yks esim heittoaisa ja sit onkin enää kaks mallia jäljellä joissa onkin enää kaks värivaihtoehtoa ja kaks muuta ominaisuutta. Onpahan joo tosi laaja mallisto. Täytyy kyllä sanoa että pettymys oli suunnaton ton merkin kohdalla ja sitten kun lukee netistä vielä muutaman kommentin siitä kuinka jotain saa koko ajan korjata niin täytyy kyllä ihmetellä, että näille löytyy vielä nykypäivän tarjonnassa ostajia.

Yhteistyössä