Onko oikein vastata huutamiseen käymällä kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No kuten sä itse sanoit, sulla on ilmeisesti menneisyydessä kokemuksia tällaisesta. Oletko täysin varma, että sä et sen takia kuvitellut tilannetta pelottavammaksi kuin se oli? En puolusta nyt miestä, tarkoitan vaan, että oletko aivan varma, että tunne että miehesi voisi jotain tehdä, ei johtunut siitä tilanteesta vaan sun aikaisemmista kokemuksista?

Mieti jos sinusta olisi nainen pitänyt samalla tavalla kiinni. Olisitko tuntenut olosi uhatuksi? Ehkä miehesi kuvitteli rauhoittavan sua. Siis jos sä, hänen mielestä, huusit järjettömällä tavalla ja olit täysin tolaltasi ja sekaisin, hän kuvitteli saavansa sut rauhoittumaan ottamalla kiinni kun ei saanut ääntään kuuluviin? Vähän samalla tavalla kun leffoissa läpsitään poskelle jos joku on hysteerinen ;)

Ja mun mielestä, se että pitää toisesta kiinni ei ole vielä fyysistä väkivaltaa. Mieti tilannetta niin päin, että sä olisit vaikka uhannut hypätä parvekkeelta ja miehesi pitäisi sinusta kiinni ja yrittäisi sillä tavoin estää sitä tapahtumasta. Eihän se ole pahoinpitelyä. Ehkä miehesi kuvitteli tekevänsä vähän samalla tavoin tässä tapauksessa? Koska sä et kuunnellut, huusit vaan hysteerisesti, miehesi pelästyi että nyt sä sekoat ja yritti saada sut rauhoittumaan?

Tohon edelliseen vastaukseen jo kirjoitin tosta menneisyydestä.

Olisin tuntenut oloni takuulla ihan yhtä uhatuksi jos joku nainen olisi tullut päälle ensin tökkimällä rintaan ja sitten estäen karkuun pääsyn ottamalla käsistä kiinni ja huutamalla naama mun naamassani kiinni.

ja ei, en huutanut hysteerisenä, musta ei päässyt pihahdustakaan ääntä sen jälkeen kun mies alkoi harppoa kohti. Menin täysin lukkoon enkä saanut henkeä.
Sen verran sain mieheltä eilen vastausta että kyllä hän sen huomasi että menin täysin lukkoon.
Ei ollut mitään syytä miksi musta olisi pitänyt pitää kiinni. Muuta kuin se että estää mun pääseminen "karkuun" kauemmaksi miehestä.

Miehesi käytti hyväksi sitä, että on teistä kahdesta vahvempi. Niin toimii yhteiskunta, lapset ovat heikkoja ja puolustuskyvyttömiä ja heidän puolta ei pidä kukaan. Miehesi toimi väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos olet huutanut kurkku suorana järkee vailla miehelle,niin pakkohan sen on ollut saada sut jollain tapaa rauhoitettua.Voisit opetella hillitsemään ittes,varmaan tuntui miehestäkin tosi kivalta kun huudat siinä edessä.

Juu. Ellei nainen ole puhumatta, sitä saa iskeä vaikka kirveellä jos miehestä tuntuu pahalta. Mistä näitä idiootteja oikein tulee?

Mikä ilmeen oletus joka toisessa kirjoituksessa on että olen kirkunut mieltä vailla ??? :o
Kirjoitin että kerroin mielipiteeni eli sanottavani huutamalla, kun pienenpi voluumi ei ilmeisestikään tule kuuluksi :kieh:
Siinä on aika iso ero mieltä vailla huutamiseen :roll:

Mutta selväksi tuli aika suuren osan mielipide: ämmä on oikeus pistää hiljaiseksi keinolla millä hyvänsä jos ei osaa olla ääntään korottamatta. Ja äänen lakattua on hyvä jatkaa koulutusta jonkin aikaa et ämmä muistaa pysyä vaiti tulevaisuudessakin tai ehkäpä ikuisesti.

Ehkä kokeilen seuraavaksi miehen lähestymistapaa jos hän korottaa ääntään.. ehkä mies sitten tulee tänne valittamaan et kehtasi käydä kiinni. Vai mitäs luulisitte tapahtuvan???
Sitten ne samat jotka täällä nyt sanoo et toki oikeus on laittaa ämmä hiljaiseksi voi sanoa et no helvetti jos ämmällä on pokkaa käydä kiinni pienestä huutamisesta ni ihan oikein on kun sai turpaansa kunnolla?

Johonkin kirjoitukseen liittyen vielä kommentoin/selvennän että en nyt koe joutuneeni fyysisen pahoinpitelyn uhriksi, sitä lajia on tullut koettua aiemmin sen verran että osaan kyllä erottaa, mutta en silti koe et miehen toiminta mua kohtaan oikeinkaan oli.
Varsinkaan se ettei päästä mua irti vaikka näkee et olen täysin lukossa enkä pysty hengittämään.
Tai pahinta on et nyt jäi pelko päälle et mitä tapahtuu seuraavan riidan kohdalla. Vai pitääkö mun oppia nielemään kaikki ihan hiljaa ja yrittää hymyillä vaan ja varmuudeks pyydellä anteeksi koko ajan kaikkea.
Sitä anteeksipyytelyä tosin harrastan jo nyt niin paljon että se ärsyttää itseäni(kin).

Mut ehkä mun ei tarvitse kauaa pohdiskella. Mies kun ei halua enää tulla edes viereen vaikka pyytäisin. Ennen riitaa pyysin että olisi tullut viereen edes pieneksi hetkeksi niin ei voinut tulla. Sen verran monta kertaa olen tullut torjutuksi et ei huvita enää yrittää. Puhuminenkaan ei onnistu tai voihan sitä puhella yksinäni, mihinkään en saa vastauksia.

Ei ole oikein käyttäytyä tolla tavalla yhkaavasti. Älä kuitenkaan ajattele asiaa suurempana, kuin se on. Mies ilmeisesti koki myös sinun hyökänneen. Yrittäkää nyt puhua niin, että mieskin tajuaa, että oli väärin tuo tökkiminen ja kiinnikäyminen. Ja älä säkään huuda, se on ihan kamalan stressaavaa.