Onko oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Ostettiin tässä muutama kuukaus sitten auto ja otettiin lainaa sitä varten, ei maksanut paljoa ja saatiin jo puoliksi maksettua koko laina pois. Eli minä ja mies puoliksi maksoimme, miehen nimissä auto kylläkin on.

No mulla on ollut nyt jo mun kesäloma, ja mies on melkeen joka päivä mennyt töihin autolla, vaikka mulla ois ollut jotain muita menoja ja oisin halunnut käyttää autoa jos on vähän pitempi matka! Miehellä tuskin kilometriäkään työpaikalle.
En oo kun pari kertaa ihan itsekseni ajanut koko autolla jonnekin.

Miehen mielestä kun tämä on muka reilua.
V*tun laiska paska se on sanon mä. Ei muka yhtenäkään päivänä melkeen jaksais pyöräillä tai kävellä töihin ja hänellä on ihan hyvä pyöräkin!

noi on vähän sellasia neuvottelukysymyksiä. miehet kyllä usein pitää itteään etuoikeutettuna auton suhteen, tiedän useita tapauksia! vaikka ois miten puoliks ostettu ja miten yhtä paljon tarviis... meillä esim. miehen täytyy aina päästä autolla töihinsä, vaikka sillä on liukuva työaika, mulla ei, joudun meneen busseilla, joissa on molempiin suuntiin 15 min "odottelua".. ja vien tietenkin lapset hoitoonkin. Tasan ei mee sitten millään. Mut mies pitää päänsä. Onhan hänellä sentään PIDEMPI työmatka :D

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
No eipä tuo reilulta kuullosta jos ei työssään välttämättä autoa tarvi.
En tiedä miten olette tuollaiseen tilanteeseen päätyneet, mutta epistä se on.

niinpä. Ajattelinki sanoa sille että pistää puolet auton hinnasta mun tilille kun kerta hän vaan sillä saa ajella. Hohhoi.

Ei ole reilua ei.
Positiivista tässä on se, että sinun kuntosi nousee hyötyliikunnan avulla, miehesi ei :)

Sinuna huolehtisin auton ottamisesta myös omiin nimiisi, kun kerran olet siitä puolet maksanutkin. Tai sitten mies maksaa sinulle takaisin autoon sijoittamasi summan, kun miehesi on ominut auton itselleen myös "fyysisesti".

Alle kilometri matkaa ja menee joka päivä autolla?

Miksei sun nimi ole auton papereissa myös, jos kerta puolet siitä maksoitkin?
Eihän sen nyt niin mene, että ukko omii koko auton eikä anna sun ajaa.
Kova kovaa vastaan, vaadit autolle tasapuolista käyttöä tai puolet ostosummasta viipymättä. Ja jos ei se kumpaankaan suostu, niin JSSAP :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ostettiin tässä muutama kuukaus sitten auto ja otettiin lainaa sitä varten, ei maksanut paljoa ja saatiin jo puoliksi maksettua koko laina pois. Eli minä ja mies puoliksi maksoimme, miehen nimissä auto kylläkin on.

No mulla on ollut nyt jo mun kesäloma, ja mies on melkeen joka päivä mennyt töihin autolla, vaikka mulla ois ollut jotain muita menoja ja oisin halunnut käyttää autoa jos on vähän pitempi matka! Miehellä tuskin kilometriäkään työpaikalle.
En oo kun pari kertaa ihan itsekseni ajanut koko autolla jonnekin.

Miehen mielestä kun tämä on muka reilua.
V*tun laiska paska se on sanon mä. Ei muka yhtenäkään päivänä melkeen jaksais pyöräillä tai kävellä töihin ja hänellä on ihan hyvä pyöräkin!

Siis täh...?! Kilsa töihin eikä se kävele?! :D hahah... No jopas on, mulla on melkeen kilsa bussipysäkille, pitäsköhän munki ostaa auto ni pääsis sinneki joskus? :D (asun pk-seudulla, täs ei vaan satu olemaan lähempänä semmosta pysäkkiä mistä ois mulle mitään hyötyä) Juu ja melkeen kaks kilsaa kauppaan enkä mä IKINÄ mene sinne muuten ku jalan, ja palaan n. 10kg painavampana. Aika rontti on miehes kyl. AVAIMET POIS! :p

Yhteistyössä