ONKO OK SYÖDÄ 3 E-PILLERILIUSKAA PUTKEEN??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilleri

Vieras
Minä olen jo kauan tehnyt niin, että syön kaksi liuskaa putkeen, sitten menkat, sitten taas kaksi liuskaa putkeen, menkat ... jne.

Nyt kuitenkin olisi tärkeät juhlat tiedossa, juuri menkka-aikana, enkä haluaisi kuukautisia häiritsemään. Minulla on juuri nyt toinen liuska putkeen loppumassa, mutta voinkohan syödä vielä kolmannen liuskan lisäksi, eli siirtää menkkoja vielä kuukaudella?

Tiedän, että tästä olisi hyvä keskustella lääkärin kanssa, muttei taida olla enää hänen virka-aikansa... :saint: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Tämä nyt ei liity mitenkään kysymykseeni,mutta pakko kysyä kun jollain on kokemusta.
Menikö sulla ensin vuodot jotenkin sekaisin kun otit kaksi liuskaa peräkkäin?

Ei mennyt mitenkään sekaisin. Tulee aina normaalisti, kun pidän tauon.

Jos kärsii erityisen kivuliaista tai runsaista menkoista, tai on pahaa endometrioosia niin lääkäri voi määrätä syömään 3 liuskaa putkeen niin tulee ne ikävät menkat sitten vain joka 3. kuukaus.
Joillekin saattaa tulla tiputteluvuotoa kun niin pitkään menee ilman menkkoja mutta yleensä ei ole ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja pilleri:
Mulle lääkäri määräsi että pitää syödä kolme liuskaa putkeen.. :whistle:

Miksi määräsi, ilmeisesti jokin erityinen syy? :)
Endometrioosi.

Tiedätkö voiko pillereitten syöminen ilman taukoja AIHEUTTAA endometrioosia?
Typerä kysymys, ja googella voisin toki yrittää selvittää asiaa, mutta :D

Endometrioosi.

En usko. Olis aika varmasti keksitty pillereiden ja endometrioosin yhteys jos sellainen olisi. Syytä kun siihen ei ole vieläkään taidettu löytää..

:/

Endometrioosi.

Vastaan vaikket multa kysynytkään :) Ei voi, vaan nimenomaan se hoitaa endometrioosia. Endometrioosissahan kyse, että kohdunlimakalvoa on muualla kuin kohdussa ja se sit aina kuukautisten aikaan kasvaa ja jopa vuotaa muutaman tipan vertakin. Kun menkat tulee vain 3 kk välein oireet tietysti helpottuvat ja nää pesäkkeet pienenevät.

Ideaköyhä: Onko sinulla kuinka pahana ollut Endo, onko leikelty?

Minulla myös tuo tauti taustalla ja pelkään kovasti että uusii jos lopetan pillerit.
Lopettamishaluja olisi kun paino nousee, eikä ehkäisyntarvettakaan ole.

Onko sinulle lääkärit kertoneet vaihtoehdoista? Kun minä en ole saanut aikaiseksi lääkäriltä kysellä.

Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:
Ideaköyhä: Onko sinulla kuinka pahana ollut Endo, onko leikelty?

Minulla myös tuo tauti taustalla ja pelkään kovasti että uusii jos lopetan pillerit.
Lopettamishaluja olisi kun paino nousee, eikä ehkäisyntarvettakaan ole.

Onko sinulle lääkärit kertoneet vaihtoehdoista? Kun minä en ole saanut aikaiseksi lääkäriltä kysellä.
Ei ole leikattu koskaan. Yleisimmät oireet löytyy valitettavasti. Ihan ok on nyt kun pillerit ollu kehissä jo pian kaks vuotta aina kolme listaa peräkkäin. Sit kun menkat tulee, pärjää kunnon särkylääkkeillä. Mulla vaan se vuoto on sit kun tulee aivan järjettömän runsasta mutta sama oli ennen pillereitäkin. :/ Mä en uskalla kyllä ajatellakaan pillereiden lopettamista.. :|

Jotkut suosittelee hoidoksi 6 listaa peräkkäinkin mutta en ole koittanut, ainakaan vielä... :whistle:

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00119&p_haku=Endometrioosi

Tuolla on noista hoitomuodoista tietoa.. =)

Ideaköyhä: Kiitos linkistä. :flower:
Minua on leikattu kerran ja hormooneja söin vielä leikkauksen jälkeen 3kk.
Pelottaa niin kamalasti että jos uudestaan tulee sama kamaluus, sillä hirvittää pillerit heittää pois. :|

Yhteistyössä