Onko ok tarjoilut pieni muotoisiin valmistujaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
Eli pidän pienet valmistujaiset ensi viikonloppuna. Kutsuttuja perheitä on neljä, jos se mitään vaikuttaa. Mutta tarjottavaksi ajattelin laittaa coctail piirakoita ja munavoita, kinkku piirakkaa, täytekakkua, tiikeri kakkua, keksejä ja joitakin leivoksia. Lapsille lisäksi karkkia ja sipsejä. Alkoholia ei varsinaisesti tarjoilla koska vieraista suurin osa on lapsia, mutta skumppaa ajattelin lasin- pari tarjota. Lapsille esim pommaccia. Niille vieraille jotka jäävät iltaan asti varaan jotakin grillattavaa jota voidaan sitten yhdessä iltasella grillata.

En ole mikään konkari juhlien järjestämisessä ja apua kaipaisin. Ehdotuksia otan mielelläni vastaan.

Joo täytyykin muistaa tuo mehu varata kaappiin kun meillä ei yleensä mehuja juoda. Ja jos sitä limukkaa ostaisi vaikka muutamaa erillaista että saa sitten itse valita mitä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja apua kaipaava:
Joo täytyykin muistaa tuo mehu varata kaappiin kun meillä ei yleensä mehuja juoda. Ja jos sitä limukkaa ostaisi vaikka muutamaa erillaista että saa sitten itse valita mitä haluaa.

Hyvä idea. Osa aikuistakin saattaa haluta janojuomaa jos sattuu lämmin keli.

Mun perjantaisissa valmistujaisissa meni lapsille ainakin hyvin kaupaksi Pommac, vaikka olisi ollut tavallisempaa ja tutumpaa tarjolla, mutta tahtoivat kilistellä juhlan kunniaksi Pommacilla, kun oli melkein saman väristä kuin meidän kuohuva.

Tarjoilu kuulostaa hyvältä. :)

Mietin lisäksi vielä voileipä kakkua, mutta koska lapsia on kumminkin niin suuri osa vieraista niin ajattelin että siinä menee rahat vähän kankkulan kaivoon koska itse en sellaista osaa tehdä. Mutta syötävät on vissiin ihan ok ihan noinkin. Kiitos sinulle.

meillä tänään kahden valmistuneen yhteisjuhlat ja tarjolla:

- vadelma-mariannerouhe hyydykekakkua
- gluteenittomana mangohyydykekakku
- gluteenittomana kermakakku jossa lakkahilloa välissä
- suklaapisarakeksejä
- itse tehtyjä "hannatädin" tapaisia keksejä
- pullapitkoa
- makaronisalaattia + salaatinkastike
- lihapullia
- vihreä salaatti (jääsalaatti, kurkku, ananas, kolmen kirsikan mix)
- sämpylöitä
- jauheliha-juusto sarvia
- leipäjuustoa
- gluteenittomia keksejä

-kahvia
-mehua
-limsaa

vieraita vajaa 100

Mä tekisin lisäksi jotain salaattia, ehkä kahtakin erilaista. Ihan vihersalaattia, ja kenties sit joku ruokasampi pastasalaatti vaikka. Vois tarjota kahvipöydässä jo piirakan (ja lisäksi kenties vaik patonkia) kanssa, ja sitten myös illemmalla grilliherkkujen kanssa.

Mietin lisäksi vielä voileipä kakkua, mutta koska lapsia on kumminkin niin suuri osa vieraista niin ajattelin että siinä menee rahat vähän kankkulan kaivoon koska itse en sellaista osaa tehdä. Mutta syötävät on vissiin ihan ok ihan noinkin. Kiitos sinulle.

Juu, ole hyvä :)

muu: teillä on ollut kyllä mahtavat tarjoilut, kuulostaa nuo omat suunnitelmat melko vaatimattomilta :)

Tuo salaatti olikin hyvä. Viher salaatti multa kyllä onnistuu, mutta tuo raukasampi.... oisko kenelläkään mitään hyvää ohjetta antaa? :)

muu: teillä on ollut kyllä mahtavat tarjoilut, kuulostaa nuo omat suunnitelmat melko vaatimattomilta :)

Tuo salaatti olikin hyvä. Viher salaatti multa kyllä onnistuu, mutta tuo raukasampi.... oisko kenelläkään mitään hyvää ohjetta antaa? :)

Mä teen mm tämmösellä ohjeella:

Pastaa
tonnikalaa
suolakurkkua
oliivia
herneitä
kermaviiliä
majoneesi
Kastikkeeksi valkosipulikastike

juomista vielä: meillä oli jossain juhlissa ½l pulloja tarjolla (jaffaa, colaa, kivennäisvettä,muumilimsaa ) ja ne tekivät tosi hyvin kauppansa. Kun sitten liikuttiin ulos ja sisälle, pullot kulkivat mukana. Eikä niitä vajaita pulloja jäänyt vaikka sitä etukäteen epäilin.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mä teen mm tämmösellä ohjeella:

Pastaa
tonnikalaa
suolakurkkua
oliivia
herneitä
kermaviiliä
majoneesi
Kastikkeeksi valkosipulikastike

Kiitos tästä. Voisinkin käyttää tätä, kuulostaa ainakin hyvälle.

meillä tuossa makaronisalaatissa fusilli, raejuusto, kurkkusalaatti, tomaattimurska ja lisäksi salaatinkastikkeena olisko tuo ollu ranskalainen salaatinkastike ja sit ne lihapullat lisukkeena.

Me ei tietty yhtään etukäteen paljonko vieraita tulossa kun talon tytär ja vävy valmistui yhtä aikaa ja tuli siis kahen suvun väkeä ja kavereita. Yhessä vaiheessa meinas iskeä paniikki että riittääkö kaikki mutta hyvin piisas mutta yhtään liikaa ei ollut kyllä.

Yhteistyössä