Onko olemassa jotain vinkkejä kun lapsi laittaa kaiken suuhun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ira"

Vieras
Lähes joka päivä saan melkein sydärin tai saa pelätä että tulee koska aina löytyy jotain sieltä suusta :( Olen tehnyt 2 vuotiaan huoneesta turvallisen tai ainakin yrittänyt (ei mitään pieniä osia, pistorasiat suljettu jne) silti tänään hän oli jostain löytänyt esim. pyykkipojan ja leikkinyt sillä jonkin aikaa kunnes huomasin että jotain on suussa ja niin löysin sieltä sen rauta kappaleen joka on pyykkipojan keskellä :( Sanominen ei auta! Alan olla jo hiukan väsynyt tähän asiaan koska tällaista tä on ollut jo n. 8 kk lähtien. Pelottaa aloittaa päiväkotiin viemistä koska kotona tosiaan olen aina lapsen tarkassa seurassa ettei vaan laita mitään suuhun. Pelkään että tosiaan nielee joku päivä jotain sopimattomaa :( VINKKEJÄ jos jollain on samantapaisista lapsista kokemuksia?

Meillä samanlainen, joskin ikää jo hieman yli 3v. Ja ollut samanlainen ihan vauvasta, ei auttanut tutti, sylkäsi tutin pois ja änki nyrkit tai vaatteen kulman tms. suuhun. Myöhemmin kun oppi liikkumaan rupesi syömään aivan kaikkea mitä käsiinsä sai ja vielä nytkin on aina lelut, sormet tai paidan hiha suussa ja koko ajan pitää olla muistuttamassa, että ei suuhun... Mutta ompa ainakin hyvä vastustuskyky, ei ihan joka pöpö kaada petiin :)
En ole minäkään keksinyt keinoa, ihan jokapaikkaan kun ei voi jotain kynneliäkään levittää... Eli jos jollain ideoita, antaa tulla!

Aivan ja mulla vielä pahin pelko on että hän nielaisee nämä "pikku-lelut" ja sitten jää johonkin hengityteihin :( kamalaa tää kaiken pistäminen suuhun!!!! Kertokaa vinkkejä jos jollain on!!

Apua....vieläkö tossa iässä!? Meillä on 1-vuotias ja mä oon aivan hajalla kun tunkee kaiken suuhunsa ja sitten kauhee huutotaistelu kun koitan sitä ronkkia suusta pois, puree eikä anna ottaa! Ja kaikki menee. Miten löytääkin! Ulkona ja sisällä. Ajattelin, että kohta se varmaan loppuu.... :(

Eipä taida olla konstia varmaan tuohon millä sen estäisi.
Mulla tyttö oli samanlainen, söis siis kaiken mahdollisen mitä eteen tuli, oli siis kuin imuri ja tää pienin näyttää olevan ihan samanlainen. Pitkä taival vielä edessä ennen kuin alkaa itse tajuamaan,et mitä sinne suuhun oikein saa laittaa.

Mun esikoinen lopetti tasan 1-vuotiaana tavaroiden suuhun laittamisen mutta toinen tekee sitä vieläkin vaikka täytti elokuussa jo kolme. Kaikki menee suuhun, siis ihan kaikki, ja jos vähän jännittää eikä ole muuta niin siellä suussa on kädet rystysiä myöten. Olen myös tosi kyllästynyt asiaan, varsinkin kun täällä on myös puolitoistavuotias joka tekee samaa. Ja isosiskolla sitä pientä rojua riittää.

Mä oon vaan keränny kaiken sälän piiloon mitä sieltä suusta löytyy ettei mene sinne enää ainakaan toista kertaa. Ja oon ajatellu joskus et jos antais niiden syödä purkkaa kokoajan (nyt kun tuo pienenpikin sen osaa), niin jospa siine ei enää muuta mahtuisi =)

Juu kyllä täälläkin sallitaan tutin käyttöä, mutta tää lapsi on niin ovela että silloin kun se pieni esine tai mitä tulee vastaan niin ottaa tutin pois suusta siksi aikaa.. Tätäkin olen nähnyt hänen tekevän... Ei taida olla mitään vinkkejä kunnes lapsi itse tajuaa joskus 3-vuotiaana ettei saa laittaa vieraita esineitä suuhun :( tai sitten vain tuo kypärän laittaminen naamaan heh

[QUOTE="Miu";24745393]Meillä samanlainen, joskin ikää jo hieman yli 3v. Ja ollut samanlainen ihan vauvasta, ei auttanut tutti, sylkäsi tutin pois ja änki nyrkit tai vaatteen kulman tms. suuhun. Myöhemmin kun oppi liikkumaan rupesi syömään aivan kaikkea mitä käsiinsä sai ja vielä nytkin on aina lelut, sormet tai paidan hiha suussa ja koko ajan pitää olla muistuttamassa, että ei suuhun... Mutta ompa ainakin hyvä vastustuskyky, ei ihan joka pöpö kaada petiin :)
En ole minäkään keksinyt keinoa, ihan jokapaikkaan kun ei voi jotain kynneliäkään levittää... Eli jos jollain ideoita, antaa tulla![/QUOTE]

tää oli kuin mun kirjoittama...meillä kans 3v1kk ja kaikki menee suuhun,ihan kaikki. turhauttavaa olla kokoajan sanomassa et älä laita suuhun,älä syö ym...mä kans otan neuvoja vastaan millä ton saa loppumaan.

Yhteistyössä