Onko olemassa mitään kikkaa jolla saa pyykkikoneesta tunkkaisen hajun pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Meidän pyykkikone siis haisee tosi tunkaiselle, enkä ymmärrä miten se on mahdollista. Siinä on aina kansi auki (toki päällä ollessa kiinni :) ) ja otan märät pyykit pois heti. Eli mistään sellaisesta ei ole kyse.
Viimeksi eilen putsasin sen alla olevan suodattimen.

Onko olemassa mitään käsittelyä tai vastaavaa millä tuon hajun saa pois? Kone ei edes ole vanha.

Hae apteekista sitruunahappoa ja pese sillä tyhjillään keittopyykkiohjelma. Myös kaikki tiivisteiden välit kannattaa pyyhkiä kunnolla rätillä. Käytätkö sellaista pesuainetta joka sisältää zeoliittia? Se on pyykkikoneen "surma".

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Sitruunahappo, saa apteekista.

Miten sitä käytetään?

apteekista saa ohjeet mut yks pussi per konellinen ja se sinne pesuaine lokeroon ja lämpötila niin korkeeks ku saa(yleensä 90 tai 95) ja sit ihan normi pesuohjelma ja kone tietty tyhjänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Hae apteekista sitruunahappoa ja pese sillä tyhjillään keittopyykkiohjelma. Myös kaikki tiivisteiden välit kannattaa pyyhkiä kunnolla rätillä. Käytätkö sellaista pesuainetta joka sisältää zeoliittia? Se on pyykkikoneen "surma".

Olen aina luullut, etten ole uusavuton, mutta nyt on pakko myöntää oma tyhmyyteni. :ashamed:
Keitto-ohjelma? Eli kuumin?
Käytän nestemäistä omoa yleensä ja comfortin huuhteluainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
missä pyykinpesu aineissa ei olis zeoliittia? saako niitä ees kaupasta vai pitääkö nekin tilata erikseen jostain netin kautta?

Nestemäisissä ei ole zeoliittia missään- ja on niitä jauheitakin (ihan tavallisessa kaupassa myytäviä ) joissa ei ole. Kestovaipapinfon sivuilla on aika kattava tietokanta, sielt voi kattoa mitä mikäkin pesuaine sisältää.

Kaikissa pakkauksissa pitäisi lukea että mitä ne sisältää itse ostin viimeksi ison paketin ( olisko ollu lv ) ja siinä lukee isolla ettei sisällä zeoliittia ja jotain muutakin siitä on otettu pois..:) Hajusteeton ja sopii herkälle iholle myös vauvanpyykkiin..:)

Ja se kone pitäisi n. kerran kuussa pestä tyhjänä 90 asteessa, joko puhdistusaineella tai täysin tyhjänä. Sun puhdistusaine on mielestäni parempaa kuin sitruunahappo :)
Ja kumpaakaan ei panna lokeroon, vaan koneen pohjalle! Ja puhdistuksen jälkeen pitää pestä vielä tyhjänä kerran 90 asteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja se kone pitäisi n. kerran kuussa pestä tyhjänä 90 asteessa, joko puhdistusaineella tai täysin tyhjänä. Sun puhdistusaine on mielestäni parempaa kuin sitruunahappo :)
Ja kumpaakaan ei panna lokeroon, vaan koneen pohjalle! Ja puhdistuksen jälkeen pitää pestä vielä tyhjänä kerran 90 asteessa.

Tämä oli mulle täysin uusi tieto! :o Kiitos tästä! :flower:

Googleta Allegro! :)

Meillä rupes uusi kone kans haisemaan ja nuo edellä olevat kikat ei auttaneet. Kuulin tuosta Allegrosta ja johan lähti tunkkaisuus ja pyykki on todella puhdasta. Suosittelen! :)

100 g sitruunahappoa (olen laittanut ihan pesuainelokeroon) ja 40 asteen pesu ja tämän jälkeen 90 asteen pesu tyhjänä ( ei pseuainetta). Meillä tämä poisti tunkkaisen hajun, joka jäi jo puhtaisiin pyykkeihinkin. Nyt huoltona olen pessyt noin kaksi kertaa kuukaudessa tyhjän koneen 90 asteessa. Ei ole tullut tunkkaisuus takaisin.

Yhteistyössä