onko olemassa mitään poikkeuksia jonka takia sais sterilisaation ennen kuin täyttää 30?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"itku"

Vieras
Meillon siis kaksi lasta, ja molemmat tiedämme ettemme halua enempää. Olen 28v itse, ja mä raskaudun ihan liian helposti. Molemmat lapset on saaneet alkunsa ehkäisystä huolimatta, ja lisäksi olen joutunut tekemään kaksi aborttia myös ehkäisyiden pettämisten takia. Pettäneet ehkäisyt ovat olleet e-pillerit, ehkäisyrengas, hormonikierukka ja uudestaan e- pillerit. Nyt mä pelkään että olen taas raskaana, ehkäisystä huolimatta. En ole tehnyt vielä testiä, menkat pitäs alkaa huomenna, mä en vaan uskalla. Kolme päivää mulla on ollut ihan kamala olo, palelee, oksettaa, väsyttää ja ruoka ei maistu.

Mä en aio pitää tätä lasta jos nyt raskaana olen, mutta miten mä muka kehtaan mennä aborttiakaan tekemään, kolmatta kuuden vuoden sisään. Hävettäisi ihan suunnattomasti, mutta meillä ei myöskään ole varaa eikä jaksamista kolmanteen lapseen. Kertokaa jos tiedätte, voinko saada poikkeuslyvan piuhojen katkomiseen tällaisessa tilanteessa, mä en enää jaksa tällaista. :'(

[QUOTE="itku";25607035]mun pitäs kyllä joka tapauksessa varata aika papa-kokeeseen, joten enköhän mä voi samalla kysyä tuosta siltä gyneltä?[/QUOTE]

Kysy ihmeessä. Ja jollei eka lääkäri innostu niin kysy toiselta. Mutta kun kerrot vahinkoraskauksista ja aborteista niin luulisi jokaisen lääkärin ymmärtävän mikä on viisainta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25607038:
Voi olla kyllä vaikeaa, ystäväni ei ole saanut kahdelta eri lääkäriltä hyväksyntää steriloinnille vaikka on 1 lapsi (14v), ikää 31 ja 3 raskaudenkeskeytystä.

Jännää, koska lain mukaanhan steri pitää saada kolmekymppisenä.

[QUOTE="vieras";25607059]Suomessa kaikilla on varaa tehdä lapsia niin paljon kuin haluaa. Kaikille on taattu elanto viime köädessä sosiaaliturvan muodossa.[/QUOTE]

Tää ei nyt oikein vastannut ap:n ongelmaan.

Entä, jos sosiaaliturvien varassa eläminen ei ole sitä mitä elämältään haluaa? Entä jos 2 lasta on omasta mielestä riittävä määrä ja perheensä pystyy elättämään omilla tuloillaan. Eikö itse itsensä elättäminen ole tavoitellumpaa, kuin sosiaaliturvan varassa eläminen?

[QUOTE="vieras";25607059]Suomessa kaikilla on varaa tehdä lapsia niin paljon kuin haluaa. Kaikille on taattu elanto viime köädessä sosiaaliturvan muodossa.[/QUOTE]

sori mutta sossu ei ole meille vaihtoehto, kyllä mä haluan lapseni tehdä niin että itse hwidät elätämme. Sossusta ei myöskään saa lisäjaksamista, mä oikeasti meinasin tulla hulluksi kuopuksen ollessa vauva, enkä aio nyt lähteä mielenterveydelläni leikkimään kun tiedän että vauva-aika oli mulle todella vaativaa vaikka molemmat lapsemme olivat vauvoina tosi helppoja.

Ja hauku ihmeessä nyt huonoksi äidiksi, mutta musta on enemmän kuin hyvä että tiedän omat rajallisuuteni.

• Tykkää
Reactions: Glenn

Yhteistyössä