Onko opella oikeus antaa oppilaan vanhempien puhnumeroa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tuntemattomille?

Viikolla soittii mies ja sanoi, että koulusta on annettu minun numero.
Lapsi kuulemaa kävi hänen pihalla ja rikkoi jotain. Kun sanoin, että keskustelin lapsen kanssa ja soitan hänelle niin kuului vaan: Et soita mulle, mä soitan sulle.
Tietysti ymmärrän, että ollaan korvausvelvollisia jos lapsi jotain rikkoi. Kuulemaa toinen lapsi sanoi, että se oli meidän lapsi. Mutta vaan se lapsi jäi kiinni (leikkii sen miehen pihalla), koska meidän lasta ei edes näkynyt lähellekään. Mutta kuitenkin kaikki syyt kaatuivat meidän lapsen päälle. Kaveri sanoi, että vain ja ainoastaan meidän lapsi rikkoi jotain.
Mies yrittii soittaa sille miehelle, mutta kun ei vasta.

Niin, voiko ope antaa minun numeron kysymättä minulta? Eikö open olisi pitännyt ensin soittaa minulle ja kysyä minulta lupaa?
Ei koskaan voi tietää kuka ja mitä alkaa väittämään.

Tapahtuiko tuo kouluaikana? Jokatapauksessa jos opettajaan on asiasta otettu yhteys, niin käsittääkseni opettajan olisi "kuulunut" ilmoittaa ensin asiasta vanhemmille, ottaa ennemmin vaikka sen miehen yhteystiedot ja välittää. Nythän se meni ikävästi välikäsien kautta, että et voi tietää mitä mies on opettajan kanssa puhunut jos ope on numeron vaan suoraan antanut. Moka taisi käydä.

Opettaja ei toiminut oikein, mutta rehtorille valittaminen on kohtuutonta. Vanhemmat, toimikaa niin kuin haluaisitte itseänne kohdella. Olisiko kiva, jos sinun jokaisesta virheestä valitettaisiin korkeimmalle mahdolliselle tasolle? Saat viestisi perille pelkällä keskustelullakin.

Tarkistaisin ensin onko oikeasti annettu se numero sieltä koululta, vai sanooko mies vaan niin. Voihan olla ottanut ihan numerotiedustelusta, vai onko teillä salainen numero?

mä kokisin ton ainakin kotirauhan häirintä et vieras ihminen alkaa soittelemaan meidän kotiin syyttäviä puheluita että xx on tehnyt sitä ja tätä. Ja varsinkin kun kyseisellä henkilöllä ei ole aiemmin ollut puh.numeroa ja kyseenalaisia teitä saanut sen.
Mie pyytäisin todisteet siitä että kuka on oikeasti rikkonut jotakin ja toki korvaisin jos olisi oma lapsi korvannut jotakin.
Mutta epäasiallista toimintaa opettajalta.

Yhteystiedot on annettu luottamuksella koululle. Niitä ei saa luovuttaa eteenpäin. Jos asia vaivaa, niin ottaisin sinuna yhteyttä suoraan opettajaan ja kysyisin miten homma meni. Helpommin asia menee niin, varsinkin isossa koulussa rehtorin kautta selvittäminen saattaa olla vähän kankeaa.

Ei ole oikeutta antaa, meillä koulusta tuli kysely että saako laittaa meidän numeron vanhempien yhteystietoihin. Kuulostaa vähän omituiselta tuo ettei voi soittaa takaisin... Esittelikö mies itseään? Tiedätkö kuka on kyseessä?
Minä en korvaisi mitään ilman kunnon tutkimista.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ei ole oikeutta antaa, meillä koulusta tuli kysely että saako laittaa meidän numeron vanhempien yhteystietoihin. Kuulostaa vähän omituiselta tuo ettei voi soittaa takaisin... Esittelikö mies itseään? Tiedätkö kuka on kyseessä?
Minä en korvaisi mitään ilman kunnon tutkimista.

Ei esittelyt itseään. Sanoi vaan että on koululla ja että ope antoi numeron ja että meidän lapsi on rikkonnut jotain. Sai toisen lapsen kiinni ja se lapsi kertoi että meidän lapsi rikkoi. Vaikka meidän lapsi ei ollut siellä.
Puhui epäselvästi. En edes saanut selville mitä oli rikottu.

Keskustelen huomenna vain open kanssa. Ollaan oltu hyvissä väleissä.

Ei saa antaa. Soittiko mies omasta puhelimestaan vai koulun puhelimesta. Se kai menee vielä johonkin rajoihin, että opettaja on numeron 'vääntänyt' koulun puhelimeen sitä kyseiselle henkilölle antamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtuutta:
Opettaja ei toiminut oikein, mutta rehtorille valittaminen on kohtuutonta. Vanhemmat, toimikaa niin kuin haluaisitte itseänne kohdella. Olisiko kiva, jos sinun jokaisesta virheestä valitettaisiin korkeimmalle mahdolliselle tasolle? Saat viestisi perille pelkällä keskustelullakin.

Oletko kenties se opettaja?
Ei rehtori ole tässä tapauksessa "korkein mahdollinen taho", mutta on itse ottaisin kyllä rehtoriin yhteyttä koska ilmeisesti opettajille on hieman epäselvää se, saako toisten puhelinnumeroita noin vain jaella.

Aika oudolta kyllä kuulostaa, voisiko joku tehdä teille jotain kieroa pilaa tai muuten yrittäää saada teitä huijatuksi.
Minä kysyisin opettajalta,onko hän antanut numeroa ja kelle on sen antanut.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Ei saa antaa. Sulta ois ensin pitäny kysyä, et saako antaa!!

Teeppä valitus rehtorille.

Mä en tajua tota, miks jotkut on aina valittamassa rehtorille, jos on epäselvyyttä opettajan toimista. Ei se rehtorille valittaminen ole mitenkään "rankkaa" tai ei sillä lailla "näpäytetä" opettajaa.Ei koulumaailmassa ole enää erikoisia hierarkioita vaan työtovereita ollaan ihan tasapuolisesti. Siis ei opet pelkää reksiä. Jos reksille valittaa, tulee se selvittämään asiaa opettajan kanssa ja edetään sitä kautta. Opet kyllä rehtorin kanssa neuvottelee aina hankalista tilanteista ihan oman oikeusturvansakin vuoksi. Oikeesti tollaset "reksillevalittajavanhemmat " lähtevät reksienkin mielestä liikkeelle väärästä päästä.

Mut siis opettaja ei saa antaa puhelinnumeroasi kenellekään ilman lupaasi.

Yhteistyössä