Onko opella oikeus antaa oppilaan vanhempien puhnumeroa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Aika oudolta kyllä kuulostaa, voisiko joku tehdä teille jotain kieroa pilaa tai muuten yrittäää saada teitä huijatuksi.
Minä kysyisin opettajalta,onko hän antanut numeroa ja kelle on sen antanut.

Opettaja myönsi että antoi numeron, koska mies pyysi.

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Ei saa antaa. Sulta ois ensin pitäny kysyä, et saako antaa!!

Teeppä valitus rehtorille.

Mä en tajua tota, miks jotkut on aina valittamassa rehtorille, jos on epäselvyyttä opettajan toimista. Ei se rehtorille valittaminen ole mitenkään "rankkaa" tai ei sillä lailla "näpäytetä" opettajaa.Ei koulumaailmassa ole enää erikoisia hierarkioita vaan työtovereita ollaan ihan tasapuolisesti. Siis ei opet pelkää reksiä. Jos reksille valittaa, tulee se selvittämään asiaa opettajan kanssa ja edetään sitä kautta. Opet kyllä rehtorin kanssa neuvottelee aina hankalista tilanteista ihan oman oikeusturvansakin vuoksi. Oikeesti tollaset "reksillevalittajavanhemmat " lähtevät reksienkin mielestä liikkeelle väärästä päästä.

Mut siis opettaja ei saa antaa puhelinnumeroasi kenellekään ilman lupaasi.

Eihän kyse olekaan siitä että haluttais "näpäyttää" sitä opettajaa vaan siitä että rehtori on opettajan esimies (eikö? vai onko?).

Aika oudolta kyllä kuulostaa, voisiko joku tehdä teille jotain kieroa pilaa tai muuten yrittäää saada teitä huijatuksi.

Aivan. Oletko varma, että soittaja ei valehdellut sitä, mistä numeron sai? Aika outoa kyllä. Kyllä pätevät opet tietää, ettei numeroita saa jaella tolla lailla.

Soittaisin poliisille ja kertoisin tilanteen ja pyytäisin poliiseja ottamaan yhteyden tähän mieheen. Ja pyytäisin neuvoja muutenkin heiltä että miten toimia. Ja opettajana voin sanoa että opettaja ei olisi saanut antaa sinun numeroa ja sanoisin asiasta opettajalle, en kuitenkaan mitään valituksia rehtorille alkaisi tekemään.

En usko että kovin monen rehtorille valittavan vanhemman päätarkoitus on näpäyttää opettaja tai "pelotella" reksillä. Pikemminkin varmistaa sitä, että rehtori on tietoinen siitä mitä hänen alaisensa ( hierarkiaa tai ei, on kai rehtorilla jonkinlainen päävastuu koulunsa tapahtumista. Ja jopla alaistensa tekemisistä) tekevät.
Ja ehkä asioita hoidetaan hanakammin eteenpäin jos rehtorikin on niistä tietoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Ei saa antaa. Sulta ois ensin pitäny kysyä, et saako antaa!!

Teeppä valitus rehtorille.

Mä en tajua tota, miks jotkut on aina valittamassa rehtorille, jos on epäselvyyttä opettajan toimista. Ei se rehtorille valittaminen ole mitenkään "rankkaa" tai ei sillä lailla "näpäytetä" opettajaa.Ei koulumaailmassa ole enää erikoisia hierarkioita vaan työtovereita ollaan ihan tasapuolisesti. Siis ei opet pelkää reksiä. Jos reksille valittaa, tulee se selvittämään asiaa opettajan kanssa ja edetään sitä kautta. Opet kyllä rehtorin kanssa neuvottelee aina hankalista tilanteista ihan oman oikeusturvansakin vuoksi. Oikeesti tollaset "reksillevalittajavanhemmat " lähtevät reksienkin mielestä liikkeelle väärästä päästä.

Mut siis opettaja ei saa antaa puhelinnumeroasi kenellekään ilman lupaasi.

Eihän kyse olekaan siitä että haluttais "näpäyttää" sitä opettajaa vaan siitä että rehtori on opettajan esimies (eikö? vai onko?).

Tietenkin, mutta miksi näin epämääräisestä asiasta pitää ensi esimiehen kanssa puhua?Miksei voi puhua opettajalle ensin ja selvittää, onko numero edes tullut opelta? Jos opettaja on toiminut väärin ja siitä on varma tieto, on siitä syytä esimiehelle kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtuutta:
Opettaja ei toiminut oikein, mutta rehtorille valittaminen on kohtuutonta. Vanhemmat, toimikaa niin kuin haluaisitte itseänne kohdella. Olisiko kiva, jos sinun jokaisesta virheestä valitettaisiin korkeimmalle mahdolliselle tasolle? Saat viestisi perille pelkällä keskustelullakin.

Eipä se rehtori nyt ihan korkein mahdollinen taho taida olla...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Opettaja myönsi että antoi numeron, koska mies pyysi.

Ei olisi saanut. Opettaja on toiminut väärin. Selvitä asiaa ensin open kanssa ja pyydä rehtoriakin mukaan keskusteluun.

Ei saa antaa puhelinnumeroa opettaja.Minulla oli aika hirveä tilanne,kun poikani oli kadoksissa ja opettaja ei luovuttanut kenenkään vanhempien numeroita kun ei saa,olisin soitellut luokkakavereiden vanhemmille että onko poikaa näkynyt heillä.

Rehtori on opettajan esimies ja minä ottaisin myös häneen yhteyttä. Ottaisin rehtoriin samalla tavalla yhteyttä, jos haluaisin kehua opettajaa jostain erityisestä asiasta.

jos opettaja on niin hölmö ja ammattitaidoton että jakelee lasten vanhempien puhelinnumeroita jos vaan jonkun syyn varjolla pyytää, niin minusta vanhemman tehtävä ei ole opettajaa valistaa ja kouluttaa miten asioissa pitää toimia. Kyllä mä puhuisin rehtorille ja todennäköisesti poliisille sen jälkeen. Meilläkin on salainen numero ja ihan syystä! Taas saisi ilmoittaa uuden numeron jokaiseen virastoon ja tahoon, missä numero tarvitaan...

Yhteistyössä