No taidan olla ainut jonka mielestä toi ei ollut oikein.
Töissä olen ollut erityis luokalla joss ajoittain varsinkin uudet tulokkaat saivat luokan sekaisin. Ei siellä silti koskaan opettaja tuollaisia huutele. Siis jos opettaja yrittää kitkeä tota samaista lausahdusta pois oppilaista niin eikö siitä pohja putoa jos ite sitä huutaa?
Ylemmillä luokilla tuo voi olla jossain määrin ok ja samalla opettaja saattaa saada jopa enemmän uskottavuutta, mutta pienemmille opilaille... Paljon puhutaan siitä, että koulussa täytyy suoda oppimisrauha kaikille mikä on tietenkin totta, että hiljaisemmat kärsivät mölyäjistä. Mutta miettikääs sitä, että luokassa on aina osa hiljaisempia ja arempia oppilaita jotka kärsivät myös siitä jos opettaja tuollaisia laukoo suustaan. Itse muistan kun ala-asteella opiskelin ns.hyvinä aikoina (?), kun opettaja saattoi huutaa palkeet heiluen turvat tukkoon. Pelkäsin opettajaa. En uskaltanut hänelle esimerkiksi kertoa koulukiusaamisesta ,eikä kaverini tunnustaa lintsanneensa koulusta koska isä oli lyönyt (otti huudot sen sijaan). Tiesin, että opettaja huutaa niille metelöijille ja käyttää kovaa kieltä heihin, mutta arkana se minun luottamukseni häntä kohtaan enkä ollut ainut.
Tämäkin on mielestäni pointti jota voisi miettiä kun halutaan näitä vanhoja kunnon kurinpito tapoja takaisin.