Onko outoa jos haluan käydä kaverilla kahvilla ilman lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rutisija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rutisija

Vieras
Lapseton kaveri pyysi käymään kahvilla ja sanoin sitten miehelle, että kaveri pyys kahville, menen sinne tuossa tunnin päästä. Mies tuumas, että kai nyt otat edes lapset mukaan? Sanoin, että joo heti, kun sinä otat lapset mukaasi kun lähdet omille kavereillesi kylään.

Siis onko se tosiaan niin kamalan outoa, jos haluan käydä kahvilla kaverilla ilman lapsia välissä? Niin monta kertaa ovat kuitenkin olleet mukanakin siellä ja ei siinä oikein ehdi kahvia juomaan, saati kaverin kanssa juttelemaan kun lapset ei oikein jaksais siellä olla. Pieni kerrostaloasunto ja tuota 2 veetä kiinnostaa kaikki ihanat koristeet ja kukkamullat...

juu se on joku kumma juttu jota nainen kuskaa ne mukulat jokapaikkaan mukaan, mut annas olla kun miehelle ehdottaa että ottaa muksun mukaan kaverin luo (jossa ois lapselle seuraa ja leluja) niin ollaan ihan O.o

niin ja kyllä mun mielestä jopa äidin kuuluu käydä yksin jossain joskus

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
juu se on joku kumma juttu jota nainen kuskaa ne mukulat jokapaikkaan mukaan, mut annas olla kun miehelle ehdottaa että ottaa muksun mukaan kaverin luo (jossa ois lapselle seuraa ja leluja) niin ollaan ihan O.o

niin ja kyllä mun mielestä jopa äidin kuuluu käydä yksin jossain joskus

Tää on muuten jännä juttu, pätee ainakin meillä ihan täysin. Miehen reaktiosta päätellen oli kyllä ihan ihme juttu, että haluaisin jonnekin ihan yksinäni mennä.

Jep. Mies on aivan hoomoilasena jos hänelle ehdottaa lasten mukaan ottamista joka paikkaan, tai edes joonnekin. Ja hoomoilasena on siitäkin että jäisi itse lasten kanssa kotiin ja äiti menee yksin jonnekin ilman lapsia.

Meillä kyllä nykyisin ukko noitten isompien kanssa tulee ja menee keskenään, tuota pienintä kun ei oikein voi jättää viel.
mutta meillä ainakin ennen johtui ihan puhtaasti siitä ettei ukko tajunnut (?!?!!?) että lapset on jo niin isoja että ne kyllä pärjää ilman äitiäkin muutaman tunnin :laugh:

No ei ole ihmeellistä jos välillä haluaa kaverin kanssa jutella kunnolla. Meidän puolitoistavuotias on mustasukkainen jos puhun muille enkä hänelle. Ei ole kovin kivaa nähdä kavereita kun toinen tulee koko ajan väliin huutamaan ja keräämään huomiota.

No ei todellakaan ole ihmeellistä. Ihana jutella joskus kaverin kans kunnolla niin ettei kukaan keskeytä. Se on kumma juttu miten jotkut miehet aattelee just noin et äiti ei voi mennä mihinkään ilman lapsia mut itse ei halua niitä ottaa mukaan mihinkään. Onneksi mun mies ei ole sellainen. Ei muuta ku menet kahville ja juot oikein pitkän kaavan kautta sitä kahvia ja juttelet rauhassa kaikki asiat. :)

Niinhän se menee et lapset kulkee automaattisesti naisen mukana meni se sit kauppaan, kylään tai lenkille, mut miehelle pitää useimmiten erikseen mainita et ottaa laps mukaan.

Ilmanmuuta menet yksin sinne kahville.. kyl sitä lastenkans kerkeää kyläillä viikollaki ku isäntä on töissä (jos oot kotiäitinä)

Kyllä meillä mies ottaa välillä tuon lapsen mukaansa kun menee käymään kavereidensa tykönä. Ei pidä sitä mitenkään outona.
Mutta harvemmin itse käyn yksikseni kahvilla kenenkään luona.

Edellä mainituista syistä en halua että kaveri ottaa 3v mukaan. Kahvittelusta EI tule mitään, eikä asioita voi jutella aikuisten tyyliin kun pennut on siinä kuuntelemassa. Itse menen myös yksin.
Tyhmempi mies ei tuota tajua.

Ei ole outoa ja itse myös mielelläni käyn välillä kahvilla ilman lapsia koska niin pääsen helpommalla kun ei tarvi nuoremman perässä ravat jota kans kiinostaa kaikki kielletty :)

Ei ole outoa! Me käydään välillä omilla kavereillamme niin että toinen jää tytön kanssa kotiin, yhteisten kavereiden luona kyläillään yleensä yhdessä tyttö mukana. Tosin kyllä tuo ukko monesti ihan pyytämättä ottaa tytön (1,5v) mukaan omien kavereidensa luokse. Onko tuo sitten jotenkin outo tapaus?:D

Luulen kyllä että moni mies ei vaan tajua tuota tilannetta eli tosiaan itse menevät ja tulevat ilman lapsia ja paljoa etukäteen ilmoittelematta, mutta naisen olettavat aina hoitavan lapset ja ottavan ne mukaan joka paikkaan. Toki on sitten niitäkin miehiä jotka ei vaan jaksaisi tuon vertaa omia lapsiaan hoitaa.. Mutta kannattaa kyllä mahd. nopeasti tehdä miehelle selväksi että sinäkin voit ihan hyvin käydä jossain ilman lapsia. Oma mies on tämän ymmärtänyt, tosin pari kinaa on käyty siitä kun olen ärsyyntynyt siitä että minun täytyy aina kysyä hyvissä ajoin että mies katsoo lapset silloin kun olen sopinut menoa, mies sen sijaan vaan aina menee ilmoittamatta etukäteen.

Yhteistyössä