Onko pahaa jos laihtuu yli 1kg/vk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Tai siis kun aina sanotaan että max 1kg/vko, muuten tulee takas. Noh, sanotaanko että ilmankin tulee takas jos on tullakseen. Nimittäin mokasin ja pahasti, lihoin takas 4 kg kahdessa kkssa. Nyt vituttaa ja tästä on kaksi tietä :joko otan itseni niskasta kii ja alan taas pudottamaan painoa, tai syö tähhän suruun, voivoi kun minusta tule taas läski.
Miten ksikki noi suurin pudottajat, jutan superdietit, rakas sinusta on tullut pullukkaa? Miksi/miten nepudottaa paaaaaljon enemmän kuin yksi kilo viikossa.
Onko se pahaa jos tekis päivässä 2 treenia päivässä, 5päivä viikossa? Olen sellainen kärdimätön ihminen, luovutan helposti jos en.näe tuloksia...

Ei se pelkkä kilomäärä vielä oikein kerro sitä, että onko paha, vai eikö ole.

Jos pudotat yli 1 kg/vk siten, että syöt terveellisesti ja liikut runsaasti, se 1 kg/vk ei todellakaan ole pahasta. Mutta jos laihdut yli 1 kg/vk siten, ettet syö juuri mitään, niin sitten tilanne on toki hieman toinen.

Suurin pudottaja-tyypit painaa vissiin noin 150 kg/hlö...heidän on kohtuu helppo pudottaa painoa yli 1 kg/vk. Mutta normipainon sisällä se ei ole enää ihan niin helppoa. Ei tokikaan mahdotonta, sillä pudotan kyllä itsekin vielä normipainon sisällä nipinnapin yli kilon viikossa, mutta ylipainoisena pudotan lähes 2 kiloa viikossa samalla ruokavaliolla ja liikunnalla.

2 treeniä päivässä ja 5 päivänä viikossa on ihan ok...alkuun toki kannattaa aloitella hiljaksiin ja treenata ns. järkevästi.

Et tule onnistumaan. Kyse ei ole elämäntapamuutoksesta, vaan hetkellisestä energiatasapainon muutoksesta. Et tule jaksamaan 2 treeniä päivässä 5 päivänä viikossa kuin muutaman kuukauden. Sen jälkeen tulee "ylikunto" ja kortisoli tuhoaa sisuskalujasi enemmän kuin läski ikänä. Joudut noidankehään, kun et voikaan liikkua ja palautat syömisesi entiselle tasolle.

Laihdutusnopeudessa tulee huomata nestebalanssin muutos. Treenatessa lihakset kerää nestettä. Levossa vähenee. Tärkeintä on tietää lähteekö läskiä vai lihasta.

Ei paha. Mutta älä silti vedä itseäsi piippuun treeneillä, ettei homma kaadu silkkaan väsymykseen. Liiku sen verran, että jää energisempi olo ja jos toinen treeni tuntuu hyvältä, niin anna mennä vaan! Ja muista syödä riittävästi välttääksesi sen, että syöminen riistäytyy käsistä liian tiukan syömisen vuoksi. Minä tunnistan itsessäni tuon ongelman ja nyt lähestyn painonpudotusta ihan erillä tavalla ja syön sen mukaan, ettei nälkä jää vaikka kalorit olisivatkin reilusti miinuksella.

Ei mun tarvikaan jaksaa ku 2kk, jos saan siinä ajassa 10 kg pois :). Minusta tuntu etttä mä oon vähän "joko tai ei mitään" tyyppiä, eli mielummin ronkasti kuin pikkuhilja. Ja sitten kun olen normipainossa voi jatkaa pikkuhilja :)

CHEF, KERTOISITKO SUN RUOKAVALIOSTA/LIIKUNNASTA JA TULOKSISTA VÄHÄN ENEMMÄN, pliis :)

Yhteistyössä