onko paikalla villasukkien kutojia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla 7veikka, puikot 3,5 ja 14 silmukkaa per puikko. Mutta mulla on tiukka käsiala, kengänkoko 37-38 ja lopputulos on napakka. Miehelle 4 puikoilla mutta sama silmukkamäärä, kengänkoko 42-43, molemmat pitää napakasta tuloksesta.

Noin 3-3,5 puikoilla 7 veljeksestä 52 voisi olla hyvä, tai 48 myös. Pitää olla neljällä jaollinen jos teet varren joustinneuleena 2 oikein, 2 nurin. Itse kyllä suosin 2 oikein, 1 nurin versiota ja sillon tietty kolmella jaollinen määrä.

Neulo mallitilkku, tee vaikka 30 silmukkaa ja kudot 12 cm. Sitten mittaat montako silmukkaa leveyssuunnassa mahtuu 10 cm ja montako kerrosta on 10 cm. Se on se neuletiheys mikä ilmoitetaan lankojen vyötteessäkin. =)

Yritä mitata puikon halkaisija, älä ainakaan alle 3 mm puikoilla ryhdy hommaan tolla langalla! Jos puikot on 3 niin suosittelisin 52 silmukkaa. Riippuy myös miten pitkän varren haluat, älä tee aloitusta liian tiukaksi!

Mä tein tädille tuohon kokoon, tukevat jalat. Varteen puikolle 12 silukkaa eli 48yht.Kantapään jälkeen en lisännyt samaan vaan jatkoin 10s puikolla eli 40. Lankana oli seitsemän veljestä.

Yhteistyössä