ONKO PAKKO MENNÄ KAAVINTAAN? :( Auttakaa joku?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *vieras*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

*vieras*

Vieras
kiitos jo etukäteen jos jaksatte lukea/ vastata :)

Eli kuukausi sitten oli keskeytynyt keskenmeno rv 13 ja sikiö oli 11+3 viikon ikäinen. Tehtiin osastolla lääkkeellinen tyhjennys ja "tavaraa" tuli ulos paljon, viimeisenä istukka. Pyysin, että kohtu ultrattaisiin, aluksi luvattiinkin ultrata, mutta sitten sille ei kuulemma ollut tarvetta, koska istukka oli tullut ulos... No, sitten jatkui jälkivuotoa, välillä runsaampaa ja välillä niukempaa, pari viikkoa km:n jälkeen uskalsimme miehen kanssa kerran jopa harrastaa seksiä (kondomin kanssa), kun ei mitään vuotoa tullut.

Sitten alkoi taas vuoto ja sain Kefexin-kuurin jonka söin loppuun, oli taas sellaista välillä runsaampaa ja välillä niukempaa. Kuuri kesti sen 10 päivää. Tulehdusarvot ollut kokoajan kunnossa. Päälle viikko sitten alkoi sitten taas vähän runsaampi vuoto ja sain lähetteen gyne-polille, siinä sitten ultrattiin ja kaikki näytti olevan ok, ei siis näkynyt mitään kummempaa siinä kohdussa. Hcg oli vähän päälle 100, kunnossa siis sekin. Ne veikkasivat, jos olis alkanut kuukautiset ja sain kontrolli-ajan viikon päähän, joka oli eilen. Verikokeissa oli kaikki hyvin taas ja hcg vain ja ainoastaan 24. Muutaman päivän ajan vaan vuoto taas ollut runsaampaa ja mukana tullut myös hyytymiä.. ultrassakin näkyi sitten normaalia enemmän hyytymiä (tai kudosta, ei osannut sanoa, mitä on) Ultraava lääkäri ulkomaalaistaustainen ja vähän paniikissa itsekin, sanoi ettei tiedä näistä asioista :o (erikoistuva vissiin?) ja pyysi erikoistuneen lääkärin paikalle joka katsoi ultra-kuvaa ja totesi että kaavintaan :O Erikoistuvalla lääkärillä oli kiire ja lähti samantien sitten pois. Noh, mä siinä yritin vielä kysellä, että voisiko ne nyt olla kuukautiset sitten tms (kun mulla on tosi runsaat kuukautiset joissa hyytymiä ym muutenkin) niin puhui kokoajan vaan kaavinnasta...

Ongelma vaan se, että mulla muutenkin kamala räkätauti ja kuume päällä , kaavinta ois torstaina.. Taidan perua ja mennä ensi leikkauspäivänä, tiistaina siis. En viitti mennä leikkausosastolle muitakaan tartuttamaan ja itsekään en halua ottaa riskiä. :(

Ja pelottaa muutenkin nukutus ja kaavinta, siitäkin syystä, että takana on yksi sektio ( kohta 3 vuotta sitten) ja olen kuullut sektioarven vaikuttavan? Lisäksi pelottaa, että raskautuminen sitten vaikeutuu ja seksi muutenkin. Kaikkia mahdollisia komplikaatioita pelkään. Nukutusta myös. :( Ja mietin, että voisiko tää vuoto sittenkin olla normaalia? Pitäisikö käydä jossain yksityisellä vielä kysymässä mielipidettä? :( Kun tää lääkäri hätiköi ja sanoi, että ei ole lääk. tyhj. jälkeen noin pitkä ja epäsäännöllinen vuoto normaalia, mutta olen kuullut että voi kestää pitkään.. sitten vaan että mitä ne hyytymät siinä kohdussa oli :O :(

Anteeksi kamalan pitkä tilitys ja kiitän jo etukäteen jos joku jaksaisi vastata/ olisi kokemuksia? :( Ihan paniikissa olen. Hermot mennyt totaalisesti muutenkin, kun ehti jo toivoa kaiken olevan takanapäin. :(

No jos siellä on vielä siitä raskaudesta tavaraa, niin eipä tuo näytä itse ulos tulevan. Meehän sinne kaavintaan vaan, saat ihan varmasti kaikki ulos, jotta seuraava raskaus mahdollistuu. Tsemppiä!

Sitä mä ihmettelen, että viikko sitten ei näkynyt mitään kummempaa, ei ollut vielä niin runsas vuoto kuin nyt... Noh nyt runsaampaa vielä ollut ja yhtäkkiä näkyi.. voiko se olla sitten raskausmateriaalia kuitenkin? vai oisko hyytymiä tms? Kun hcg laskenut yms.. :O Lääkäri sanoi, että kuulemma ei viikko sitten kohtuun nähnyt siksi, koska vuoto oli niukempaa, ja nyt yhtäkkiä näkee, kun runsaampaa :O :O :O oon ihan pihalla!!!

No ensinnäkin sinut voidaan ottaa sinne sairaalaan vasta, kun olet parantunut. Ja toiseksi, kaavinta ei ole mikään kamala asia. Kamalampaa on, että sinne jää jotain semmoista, joka tulehduttaa kohtua. Hoidat itsesi kuntoon ja sinulla on parempi mahdollisuus raskautua <3 Sektiohaava ei vaikuta kaavintaan. Uskon, että jännittää ja pelottaa, mutta se on hetkessä ohi. Tsemppiä!

Jos et kaavintaan halua, niin mene yksityiselle ja tosiaan pyydä kokenutta jotain spesialistia.
Muuten ei taida olla vaihtoehtona kuin mennä kaavintaan tai koittaa saada puhelimitse kiinni sitä erikoislääkäriä jos sen nimen tiedät ja pyytää häntä katsomaan sun tiedot uudestaan.

Mulle on kerran tehty kaavinta humautuksessa, eikä se nyt ollu mitenkään kaameeta. Mulle tehtiin kohdun limakalvotutkimusta varten/erittäin runsaiden kk takia. Mutta lähetteen sain yksityiseltä, koska en ole koskaan suostunu yleislääkärin tekemään naistentauti tutkimukseen! Ne ei vaan osaa! Itseensä saa joskus panostaa ja ainakin näissä asioissa. Kipikapi erikoislääkärille, siellä saat kerralla selvää asioista.

jos et mee kaavintaa voi kohtu ja munatorvet tulehtua,sinne tulee kiinnikkeitä ja silloin on suuri riski kohdunukoiselle raskaudelle/raskautuminen vaikeutuu.Nukutuksessa et tiedä kaavinnasta mitään,jälkikäteen olo on kuin olisi menkat.

Ekaks, pahasti flunssaisena et saa mennä. Tokaks, se kaavinta on oikeesti aika simppeli toimenpide. Mulla on tehty kaks kertaa, ja molemmilla kerroilla kaikki meni tosi nopeasti, kivuttomasti ja muutenkin hyvin.

Ekan kerran jälkeen raskauduin vajaan kuukauden päästä kaavinnasta ja tuloksena oli ensimmäinen onnistunut raskaus (kahden keskenmenon jälkeen) ja nyt 4 -vuotias tytön tyllerö. Toisesta kerrasta on vain kaks viikkoa aikaa, mut nyt on jo olo niin vahva ja terve, että on uskallettu jopa sekstailla. :)

Sut siis "humautetaan", eli mistään syvästä nukutuksesta ei ole kyse. Toki riskit on olemassa siinäkin, mut käsittääkseni huomattavasti pienemmät, kun norminukutuksessa. Mulla kesti tämä jälkimmäinen toimenpide kuulema 3 minuuttia ja sen jälkeen heräilin rauhassa osastolla, söin hyvän aamupalan ja lähdin entistä ehompana kotio parin tunnin päästä. (toki saattaja pitää olla, varmuuden vuoksi, mut mä en ainakaan olis tarvinnu. Kauppaan lähdettiin jo iltapäivällä...)

Ei ainakaan minulle puhuttu mitään aikoinaan, ettäkö aiempi sektio mitenkään vaikuttaisi kaavintaan. Kaksi normaalia raskauttakin on sen jälkeen ollut.

Jos kohtuusi on jäänyt raskausmateriaalia taikka hyytymiä, se voi estää uudelleen raskautumisen puhumattakaan tulehduksen tuomista riskeistä.

Soitin tänään päiväkirurgiselle ja siirettiin kaavinta-aikaa.. kuumeessa ja flunssassa kun vielä olen, niin ei voi nukuttaa. Vaan kun tää vuotokin jatkuu ja jatkuu ja maha kipeä :(

Yhteistyössä