M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Lapsi ei ole ollut hoidossa missään. Minä raskaaksi tullessani myönsin tapahtuneet kun neuvolan terveydenhoitaja niistä kyseli. Juttelin avoimesti asiosta koko raskauden ajan ja kävin psykologilla käsittelemässä näitä asioita. En olisi uskonut mihin seurantaan jouduin. Synnytettyäni sairaalassa oli normaali tarkastus, kaikki hyvin. Sitten tuli tämä kontrollikäyntilappunen. Soitin siitä ja minulle sanottiin että masentuneita ym. ongelmaisia pyydetään jälkeenpäin käynneille jotta nähdään miten menee. Kerroin että käymme neuvolassa ja hoitaja jopa soitti sieltä tänne sairaalaan ja kertoi tilanteestamme. Siitä on jo kuukausia aikaa. Nyt sitten tämä lastensuojelujuttu. Hätävarjelun liioittelua mielestäni. Käyn säännöllisesti lääkärillä ja asiani ovat hoidossa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo, tämä tosi paha vaihe oli vuosia sitten. Tiedän vain että masennus ei sormia napsauttamalla häviä ja pelkäsin raskauden aiheuttamia muutoksia. Kävin siis oikeastaan ennaltaehkäisevästikin psykologilla. Raskaus oli mullistava asia ja uusi minulle. Minut siis leimataan valehtelijaksi, voi kiitos.
Antaa siis sossutädin tulla. Siinähän näkee![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sen verran tiedän, että jos on tehty lastensuojeluun ilmoitus, niin lastensuojelusta ovat velvollisia käymään katsomassa, että kaikki ok.
Meille tulee myös lastensuojelusta katsomaan kuukauden päästä, ihan asuinolosuhteita (ei liity kasvatukseen yms mitenkään), meillä siis ongelmia talon kanssa. Ollaan saatu vuokrakämppä, mutta haluavat silti tulla katsomaan, vaikka kaikki nyt ok.
Mun puolesta voivat tulla, ei siinä mitään. Itse asiassa auttavat meitä samalla asumiseen liittyvässä ongelmassa juridisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja teen sitä työtä:Ei sinun tarvitse sossuntätiä miellyttää. Olet kuin olet ja näytät miten asutte ja teillä menee. Sitä paitsi sehän on hyvä että lapsi vierastaa! Se on merkki siitä, että olet ollut rakastava ja läsnä ja lapsi luottaa sinuun.
Muista, että masennus on kansansairaus ja todella moni on masentunut. Ei se ole mikään syy kotikäyntiin. Syys on siinä, ettet mennyt kontrolliin sairaalaan. Sairaala on tehnyt ilmoituksen ja se yksinään riittää. Ei sinun tarvitse hävetä eikä selitellä menneisyyttäsi, se ei nyt liity tähän.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja teen sitä työtä:Ei sinun tarvitse sossuntätiä miellyttää. Olet kuin olet ja näytät miten asutte ja teillä menee. Sitä paitsi sehän on hyvä että lapsi vierastaa! Se on merkki siitä, että olet ollut rakastava ja läsnä ja lapsi luottaa sinuun.
Muista, että masennus on kansansairaus ja todella moni on masentunut. Ei se ole mikään syy kotikäyntiin. Syys on siinä, ettet mennyt kontrolliin sairaalaan. Sairaala on tehnyt ilmoituksen ja se yksinään riittää. Ei sinun tarvitse hävetä eikä selitellä menneisyyttäsi, se ei nyt liity tähän.
Ja taas mennään...eihän me muut voida tietää millaisesta kontrollikäynnistä on kyse.Eihän se nyt hyvänen aika sentään ole mikään ls-ilmoituksen paikka jos vaikka esim.korvatulehduksen jälkeen jättää kerran menemättä kontrollikäynnille jos kaikki ok-ja äiti vielä asiallisesti soittanut sairaalaan ja ilmoittanut.
Minua alkaa tosissaan jurppimaan tämä yleinen "politiikka"joka suomessa alkaa saada enemmän ja enemmän valtaa:että mikä tahansa jotakuta ihmistä ärsyttävä asia on ls-ilmoituksen paikka.Herätkää jo ihmiset ja keskittykää oikeisiin lastensuojelun tarvetta vaativiin asioihin.