onko parempi olla tietämättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuurankukkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuurankukkanen

Vieras
Päivää ennen joulua kellarin rappujen alle ilmestyi vaasi, jossa oli kukkapaketti. Ihmettelin, miksi ihmeessä mies ostaa minulle jouluksi kukkia, kun Tapaninpäivänä jo lähdemme matkalle. Unohdin koko jutun, kunnes uutena vuotena näin taas sen vaasin - ilman kukkia, takaisin paikallaan kaapissa. Eli ne kukat eivät olleetkaan minulle. Hetken mielijohteesta tutkin miehen kännykän ja löysin kaksi viestiä. Hän oli saanut uuden vuoden toivotukset ja oli parin päivän päästä lähettänyt viestin, jossa pahoitteli, "ettet päässyt tulemaan, olin odottanut näkeväni sinut".

En saanut koko yönä nukuttua, kun mietin mahdollisia skenaarioita, hyviä kuin pahojakin. Mieleen tulvi kaikenlaisia pahanenteisiä merkkejä.

Tuli mieleen, että mies on tainnut olla viime aikoina normaalia enemmän menossa. Mistä alkaen hän on alkanut ottaa hammasharjan mukaan jalkapallotreeneihin? Käydäänhän siellä suihkussa ennen kuin kavereitten kanssa lähdetään oluelle, mutta pitääkö sitä varten hampaat pestä? Elokuussa olin lasten kanssa sukulaisissa ja mies remontoi kotia. Puhelin ei toiminut moneen päivään, olivat kuulemma repineet johdon irti. Ehkä mies ei ollutkaan kotona... Ja niin edelleen.

Ymmärtäisin kyllä, jos mies kävisi vieraissa. Elämäniloni on hukassa, mikään ei suju, mikään ei huvita. Jos katselisin itseäni mieheni silmin, en yhtään ihmettelisi, jos tulisi mieleen hakea rakkautta muualta.

Nyt pohdin pääni puhki, mitä tällä epäilykselleni tekisin. Tekisi mieli ottaa selville kenen tuo kännykkänumero on. Ehkä se onkin ihan harmiton juttu. Paitsi että sitten ei niitä kukkia olisi tarvinnut piilotella. Kysyinkin niistä ja mies kertoi kaveristaan joka on eron partaalla ja joka nyt oli tehnyt sovinnon vaimonsa kanssa. Oli kuulemma pyytänyt hankkimaan kukkakimpun vaimolleen kun mieheni kerran oli liikenteessä. Minusta vain on epäloogista, että tuo kaveri asuu keskellä kaupunkia ja olisi varmasti itsekin päässyt ostamaan kukkia vaimolleen. Ja miksi ne kukat tuotiin meille yöksi ja miksi.....

Onko parempi antaa asian olla? Mitä hyötyä minulle siitä on, että saan ehkä selville jonkun naisen nimen? En enää luota mieheeni ja se on kamalaa. Olisin erittäin kiitollinen hyvistä neuvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuurankukkanen:
Päivää ennen joulua kellarin rappujen alle ilmestyi vaasi, jossa oli kukkapaketti. Ihmettelin, miksi ihmeessä mies ostaa minulle jouluksi kukkia, kun Tapaninpäivänä jo lähdemme matkalle. Unohdin koko jutun, kunnes uutena vuotena näin taas sen vaasin - ilman kukkia, takaisin paikallaan kaapissa. Eli ne kukat eivät olleetkaan minulle. Hetken mielijohteesta tutkin miehen kännykän ja löysin kaksi viestiä. Hän oli saanut uuden vuoden toivotukset ja oli parin päivän päästä lähettänyt viestin, jossa pahoitteli, "ettet päässyt tulemaan, olin odottanut näkeväni sinut".

En saanut koko yönä nukuttua, kun mietin mahdollisia skenaarioita, hyviä kuin pahojakin. Mieleen tulvi kaikenlaisia pahanenteisiä merkkejä.

Tuli mieleen, että mies on tainnut olla viime aikoina normaalia enemmän menossa. Mistä alkaen hän on alkanut ottaa hammasharjan mukaan jalkapallotreeneihin? Käydäänhän siellä suihkussa ennen kuin kavereitten kanssa lähdetään oluelle, mutta pitääkö sitä varten hampaat pestä? Elokuussa olin lasten kanssa sukulaisissa ja mies remontoi kotia. Puhelin ei toiminut moneen päivään, olivat kuulemma repineet johdon irti. Ehkä mies ei ollutkaan kotona... Ja niin edelleen.

Ymmärtäisin kyllä, jos mies kävisi vieraissa. Elämäniloni on hukassa, mikään ei suju, mikään ei huvita. Jos katselisin itseäni mieheni silmin, en yhtään ihmettelisi, jos tulisi mieleen hakea rakkautta muualta.

Nyt pohdin pääni puhki, mitä tällä epäilykselleni tekisin. Tekisi mieli ottaa selville kenen tuo kännykkänumero on. Ehkä se onkin ihan harmiton juttu. Paitsi että sitten ei niitä kukkia olisi tarvinnut piilotella. Kysyinkin niistä ja mies kertoi kaveristaan joka on eron partaalla ja joka nyt oli tehnyt sovinnon vaimonsa kanssa. Oli kuulemma pyytänyt hankkimaan kukkakimpun vaimolleen kun mieheni kerran oli liikenteessä. Minusta vain on epäloogista, että tuo kaveri asuu keskellä kaupunkia ja olisi varmasti itsekin päässyt ostamaan kukkia vaimolleen. Ja miksi ne kukat tuotiin meille yöksi ja miksi.....

Onko parempi antaa asian olla? Mitä hyötyä minulle siitä on, että saan ehkä selville jonkun naisen nimen? En enää luota mieheeni ja se on kamalaa. Olisin erittäin kiitollinen hyvistä neuvoista.

Käytän nyt tätä nimimerkkiä. Joku kommentoi tällä palstalla toiseen viestiin ja ilmaisi tympääntymisensä juttuihini. Jotkut tykkää ja jotkut sitten eivät. Kaikkia ei voi miellyttää.

Pettämiskeskusteluissa olen aina kallistunut ammattiauttajien puoleen. He aina sanovat pulmapalstoillaan, että pettämistään ei kannata kertoa puolisolleen.

Siis jos miehesi on sinua pettänyt, niin hän tekee viisaasti vaikenemalla.
Älä enää vaivaa päätäsi asialla. Unohda koko juttu.

Mainitsit jotain nuutuneesta ulkonäöstäsi. Ehkä et voi oikein hyvin. Tarvitset lomaa tai jotain vaihtelua elämään. Usko tai älä. Minä kävin syksyllä melko ylikierroksilla.
Kuin taivaan lahjana kaaduin lumisella tiellä ja sain kaksi kuukautta sairauslomaa.
Olen nykyään erittäin levännyt ja hyvässä kunnossa. Täällä töissä vain on vielä liian rauhallista ja notkun Elleissä töiden välissä. Koneita ei voi hoputtaa.

Lueskelepa Ihmissuhteet/jutellaanko viestiketjua. Kirjoitin sinne vuosi sitten nimimerkillä itsetutkiskelua. Kulutin lauantaina monta tuntia lukemalla koko ketjun loppupäästä alkuun. Luen kirjoja ja lehtiäkin samalla tyylillä.

Ketjun aloittajan ongelmat selvisivät tuon ketjun luettuani, mutta hän ei kaipaa apuani.
Viestiketjussa voit seurata hänen toipumista. Runoja siellä on vaikka kuinka, hienoja menovinkkejä, kirjavinkkejä ja ruokareseptejäkin.

Luulisin, että tällä palstalla pyöriminen vain masentaa sinua.
Hakeudu hieman iloisempaan seuraan. Rekkaudu vaikka Kristallipallopalstalle.
Siellä ei enää riidellä. EM ja moni muu auttavat sinua. Minäkin sain vatsakumpuni sulamaan EM:n ryhmässä.

Olen satavarma, että kirjoitukseni jälkeen tähän viestiketjuun sataa lokaa.
Hae apua ammattiauttajalta, jos et pärjää omin avuin. Muutama kerta terapeutilla varmasti riittää.

Voit muuttaa vain itseäsi. Miestäsi älä ala koulumaan. Se on ihan toivoton homma.
Jos nuo kukat pyörivät mielessäsi, käy ostamassa itsellesi samanlainen kukkakimppu.
Minunkin alkoi tehdä mieli eläviä kukkia. Kukkiahan minä aina olen rakastanut yli kaiken.
Piirrän joka päivä kynällä kukkia. Joku selvännäkija sanoi aikoinaan pallopalstalla, että joskus teen tauluja ja saan niistä vähän rahaa. Aika näyttää. Tämän höpinän aikaan olisin piirtänyt jo sinulle kukkataulun. Voi hyvin ja hymyä huuleen. Hymyhuulet suukon saavat, hymyhuulet palkitaan...

Ikävä juttu. Ei sinun tarvitsekaan kenenkään naisen nimeä saada selville, se ei ole tässä se oleellinen asia. Tärkeintä on tietää, että avioliitossasi on kriisi. Jossain on syy, miksi miehesi pettää sinua.

Toki voit työntää pääsi pensaaseen ja sinisilmäisesti uskoa kaikki selitykset, sillä niitä kyllä aluksi tulee. Vaadi miehesi keskustelemaan asiasta, kerro, että olet tutkinut puhelinta ja mitä sait selville (tottakai on "kiellettyä" tutkia toisen puhelinta, mutta moni siihen syyllistyy, kun epäilyjä syntyy).

Pitkä prosessi on edessä, lopputulosta ei kukaan pysty ennustamaan. Me kävimme läpi uskottomuuskriisin ja parisuhdeterapian ja olemme edelleen naimisissa, ihan onnellisina.

Olisin itse takuulla jo ottanut selville kenen puhelimesta/puhelimeen tekstarit on välitetty. Kun jo tutkit kännykän, miksi vielä odottelet?

Epäilys on herännyt ja suhteenne on ns. pilalla, ennen kuin selvität asiat itseäsi tyydyttävällä tavalla ja perinpohjin.

Turhaa antaa neuvoja, että unohda koko asia. Ei se niin vain onnistu.
Selvitä asia ja sitten voit päättää jatkosta.

Ei miehesi ainakaan ole kovin kokenut pettäjä jos kerran kukat tuo kotiin, koska selvähän se on että sinä ne näet. Katso vielä tilannetta...mieshän oli laittanut viestin josta kävi ilmi ettei tämä joku ollut tullutkaan, joten ehkä miehesi sai pakit ja on taas "kunnolla".
Miksi elämänilosi on kadonnut? Eikö miehesi ole huomannut sitä ja yrittänyt piristää sinua? Aika noloa mennä vieraisiin kun vaimolla on huonompi hetki elämässä. Ehkä voisit puhua miehellesi tilanteestasi ja voisitte yhdessä keksiä jotain mikä piristäisi molempia.

Joku jo kysyikin, mikä elämänilosi on vienyt? Onko käynyt jälleen kerran niin, että mies ja nainen yhdessä perustavat perheen, nainen urautuu kotiin lasten kanssa ja vastaa yksin koko paletista ja mies jatkaa elämäänsä töineen ja harrastuksineen, perhe on siinä sivussa vain pieni uusi asia, johon ei niin panosteta.

Mielestäni sinun pitäisi ensin hoitaa itsesi kuntoon ja sen jälkeen alkaa työstämään parisuhdettasi. Ala liikkumaan, hanki harrastus, käy terapiassa yms. mies voi sillä aikaa huolehtia lapsista ja ottaa vastuuta perheen arjesta?

Perheen henkinen tila on hyvin usein äidin harteilla ja äidin oma hyvinvointi helposti unohtuu arkikiireiden keskellä.

Ehkä huono vertaus, mutta lentokoneissakin on hätäohjeina laittaa ensin itselle happinaamari, sen jälkeen vasta lapsille.

Taidan olla naiivi, mutta itse asiassa en ole edes 100 prosenttisen varma, että mieheni on todella pettänyt minua. Todennäköisemmin hän on käynyt ravintolassa, syömässä tai kahvilla tämän henkilön kanssa. Viestien sävy oli molemminpuolin arkinen ja harmiton. Ei mitään tyyliin kaipaan sinua, eilen oli ihanaa, koska näemme taas. Mietityttää vain, ettei mieheni ole maininnut kenestäkään, koska hän ennen on usein kertonut käyneensä syömässä esim työssä tutustumansa naisen kanssa tai miten joku on yrittänyt saada häntä treffeille. Ei se minua häiritsisi, en ole ollut mustasukkainen, koska olen luottanut mieheeni.

Eilen mietin elämääni noin ylipäätäänkin ja tajusin, miten erilaista elämää vietämme. Minä en edes saisi tilaisuutta pettämiseen, koska olen niin sidottu kotiin ja lapsiin. Mies on jo työnsä puolesta jatkuvasti menossa, tapaa koko ajan uusia ihmisiä. Minun sosiaalinen puoleni rajoittuu muitten lasten äitien tapaamiseen, kaupassa käymiseen ja satunnaisiin kyläilyihin kaveriperheissä. Eli tuossa on kyllä perää, että minun pitäisi pitää itsestäni parempaa huolta. Mies kyllä huolehtisi lapset, erittäin mielelläänkin.

Tällä hetkellä tuntuu, että en halua alentua nuuskimaan mieheni taskuja, vakoilemaan ja selvittelemään puhelinnumeroita. Jospa panostaisin itseeni, niin että voisin paremmin ja siinä ohella miehellänikin olisi iloisempi ja huolittellumpi vaimo, jolla olisi muutakin kerrottavaa kuin mitä lapset tänään tekivät. Ystäväni sanoi fiksusti kun valitti entisestä poikaystävästään. Tämä ei yhtään nähnyt vaivaa pysyäkseen ystävälleni kiinnostavana. Ymmärsin, että en ole tehnyt minäkään.

Vihellä peli poikki heti, tai riippuen mitä haluat. Itse en katselisi ja jäisi odottelemaan tekeekö mies vertailuja, mietiikö lähtemistä vai onko vain satunnainen suhde. Vihellä heti peli poikki, älä turhaan anna tilanteen kehittyä pidemmälle. Tuossa vaiheessa on turha enää alkaa miettimään tuollaisia itsestään huolehtimisjuttuja. Jos mies on ihastunut toiseen, hän on. Silloin on oikeasti aika sama onko sinulla yhtäkkiä enemmän ripsiväriä, laidutko muutaman kilon jne. Ihastuessa mies ajattelee tuota toista.

Tuo on muuten naurettavin selitys mitä olen kuullut! Mieskö muka säilyttelisi kukkia toiselle miehelle ja olisi vielä avannut puketin! Voi taivas.

Ota tosiasit selville ja vihellä peli poikki. Turha jäädä katselemaan mihin asti ja miten miehesi suhde kehityy, ja antaa tuon suhteen kehittyä. Mitäs jos mies päätääkin, että tuo toinen nainen on mitä hän haluaa?! Odotteletko ja katseletko ja annat miehelle tilaisuuden rauhassa rakentaa suhdetta toiseen naiseen. Itsekunnioitusta peliin, jos mies haluaa toisen menköön heti tai sitten olkoon teidän kanssanne. Muut vaihtoehdot ovat turhia.

Taidan olla naiivi, mutta itse asiassa en ole edes 100 prosenttisen varma, että mieheni on todella pettänyt minua. Todennäköisemmin hän on käynyt ravintolassa, syömässä tai kahvilla tämän henkilön kanssa. Viestien sävy oli molemminpuolin arkinen ja harmiton. Ei mitään tyyliin kaipaan sinua, eilen oli ihanaa, koska näemme taas. Mietityttää vain, ettei mieheni ole maininnut kenestäkään, koska hän ennen on usein kertonut käyneensä syömässä esim työssä tutustumansa naisen kanssa tai miten joku on yrittänyt saada häntä treffeille. Ei se minua häiritsisi, en ole ollut mustasukkainen, koska olen luottanut mieheeni.

Eilen mietin elämääni noin ylipäätäänkin ja tajusin, miten erilaista elämää vietämme. Minä en edes saisi tilaisuutta pettämiseen, koska olen niin sidottu kotiin ja lapsiin. Mies on jo työnsä puolesta jatkuvasti menossa, tapaa koko ajan uusia ihmisiä. Minun sosiaalinen puoleni rajoittuu muitten lasten äitien tapaamiseen, kaupassa käymiseen ja satunnaisiin kyläilyihin kaveriperheissä. Eli tuossa on kyllä perää, että minun pitäisi pitää itsestäni parempaa huolta. Mies kyllä huolehtisi lapset, erittäin mielelläänkin.

Tällä hetkellä tuntuu, että en halua alentua nuuskimaan mieheni taskuja, vakoilemaan ja selvittelemään puhelinnumeroita. Jospa panostaisin itseeni, niin että voisin paremmin ja siinä ohella miehellänikin olisi iloisempi ja huolittellumpi vaimo, jolla olisi muutakin kerrottavaa kuin mitä lapset tänään tekivät. Ystäväni sanoi fiksusti kun valitti entisestä poikaystävästään. Tämä ei yhtään nähnyt vaivaa pysyäkseen ystävälleni kiinnostavana. Ymmärsin, että en ole tehnyt minäkään.

No jos kerran tiedät, että sinussa on vika ja että sun ukko ei ilkeä naiskennella sun kanssa, niin mitä perkelettä täällä ruikutat. Vie läskinen persees lenkille ja kohenna rumaa ulkonäköäs jos sitä pystyy. Sano äijälles, että tiedät sen naivan toisen kanssa. Vai ei rempan aikana puhelin toiminut, kännykkä kyllä toimii vaikka rakennettaisiin kokonaan uusi talo, et sitten osannut siihen soittaa? Lopeta paskan jauhaminen.

Sen verran korjaan, että kukkapaketti ei ollut avattu vaan kukkakaupan paperissa. Rempan aikana olimme lasten kanssa ulkomailla enkä silkkaa pihiyttäni raaskinut soittaa kännykkään, koska olisi maksanut maltaita. Tekstiviestit kulkivat kyllä. Ja lisään, että mies kyllä ilkeää naida kanssani niin usein kuin minua vain huvittaa.

No, olet tainnut tehdä kärpäsestä härkäsen, jos noin on kuin kirjoitat. Kukkajuttu on vähän outo, mutta jos olisi salainen naisystävä, tuskin mies niin tyhmä olisi, että toisi kukkia kotiin, jossa voit ne nähdä. Tekstiviestitkin vaikuttaa ihan työkavereiden väliseltä yhteydenpidolta.

SInun varmaan kannattaisi hankkia omaa tekemistä, joku harrastus tms. Nyt kehität päässäsi jotain, mitä ei ole. Sanon näin, koska tunnistan sinussa entisen minäni ja minä ihan oikeasti sain mieheni kiinni uskottomuudesta.

Ensin valitat epäilyistäsi. Sitten kun sinulle paukutellaan suoria epäilyksiä miehesi luotettavuudesta, alatkin yhtäkkiä puolustella ja otat syyt itsellesi!
Taidat nyt yrittää uskotella itsellesi jotain, joka ei pidä paikkaansa.
Kentien miehesi tosiaan pitää yllä suhdetta jonkun toisen kanssa ja sinä, raukka, et uskalla katsoa totuutta silmiin.

Olethan kotiäitinä hänen armoillaan, joten paras vaan jatkaa teeskentelyä, jos haluat elintasosi säilyvän.

Ihmettelenpä, miten mustavalkoinen on monien vastanneiden ajatusmaailma. Olenko tosiaan valittanut ja sitten ottanut syyt niskoilleni?! En mielestäni. Yritän vain näkeä asiat realistisesti sen enempää niitä suurentelematta kuin vähättelemättäkään.

Puhuin epäilyksistäni mieheni kanssa, koska huomasin tarkkailevani hänen jokaista puheluaan ja menemistään ja tuntui, että menen aivan hysteeriseksi.

Tuon kukkakimpun hän oli todellakin ostanut kaverinsa puolesta tämän vaimolle. Kaveri oli itse vielä ollut reissussa ja pyysi miestäni tekemään palveluksen. Tiedän tämän sekä miehen kaverilta että tämän vaimolta.

Tekstiviestit olivat tuttavanaiselta, jonka mieheni oli tavannut työn merkeissä jo viikkoja sitten ja yllättäen myöhemmin kaupungilla. Mies oli ollut luvannut tarjota kahvit hyvitykseksi mönkään menneistä kaupoista. Tiedän nyt tämän naisenkin. Mieheni oli hämmästynyt epäilyksistäni ja pahoillaan, ettei ollut maininnut itse mitään, mutta ei kuulemma ollut pitänyt mitenkään mainitsemisenarvoisena.

Asia on minun puolestani selvä ja luottamus palautunut. Olen onnellinen, että otin asian puheeksi.

Nythän sinulla Kuurankukkanen on kaikki hyvin. Onnea.

Tiedän että liika hysteerisyys on on erottanut monen parin. Se voi mennä yli. Tuo on hyvä kun pystyy keskustelemaan rauhallisesti.

Älä kuitenkaan tuudittaudu liikaa hyvään olotilaan. Niin en tee minäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja -nainen-:
Nythän sinulla Kuurankukkanen on kaikki hyvin. Onnea.

Tiedän että liika hysteerisyys on on erottanut monen parin. Se voi mennä yli. Tuo on hyvä kun pystyy keskustelemaan rauhallisesti.

Älä kuitenkaan tuudittaudu liikaa hyvään olotilaan. Niin en tee minäkään.

Kukkakärpäsiä pörrää pääni ympärillä kuin formularadalla, mutta en enää jaksa nitistää niitä.
Ehkä opin syömään niitä ja saan ilmaiset paistit.

Mukavaa, että kuurankukalla on taas kotona hyvä olla. Oletko keksinyt nimimerkkisi Joel Hallikaisen takavuosien hitistä Kuurankukka?

Minullekin kuuluu vain hyvää. On mielenkiintoista lueskella Ellien viestejä. Jokainen reagoi kirjoituksiin eri tavalla. Riippuu siitä miten itsellä menee ja millä tuulella milloinkin on.

Nuoria nämä Ellien kirjoittelijat näyttävät olevan. Heitin Julkut palstalle tsoukin ikälopusta naistennaurattajasta kreivistä eikä näköjään kukaan tiedä miehestä mitään.
Katselin eilen kukkia Kampin kukkakaupan edessä. Kukkien kanssa olin muutenkin tekemisissä tänä viikonloppuna, mutta ei kaikkea viitsi kertoa Elleissä.

Sun miehellä on ihan varmasti joku toinen nainen siellä sivussa. Varmasti se toinen nainen antaa miehellesi paljon seksiä jos teillä on surkeat välit siellä kotona... Katso itsesi peiliin jos toi ärsyttää sinua. Toinen vaihtoehto on että ota selvää asiasta ja kenen numero sen on. Soita sille naiselle tai kysyy suoraan sun mieheltä. Jos et kumpaakaan teet niin unohda koko juttu!

Ihmettelenpä, miten mustavalkoinen on monien vastanneiden ajatusmaailma. Olenko tosiaan valittanut ja sitten ottanut syyt niskoilleni?! En mielestäni. Yritän vain näkeä asiat realistisesti sen enempää niitä suurentelematta kuin vähättelemättäkään.

Puhuin epäilyksistäni mieheni kanssa, koska huomasin tarkkailevani hänen jokaista puheluaan ja menemistään ja tuntui, että menen aivan hysteeriseksi.

Tuon kukkakimpun hän oli todellakin ostanut kaverinsa puolesta tämän vaimolle. Kaveri oli itse vielä ollut reissussa ja pyysi miestäni tekemään palveluksen. Tiedän tämän sekä miehen kaverilta että tämän vaimolta.

Tekstiviestit olivat tuttavanaiselta, jonka mieheni oli tavannut työn merkeissä jo viikkoja sitten ja yllättäen myöhemmin kaupungilla. Mies oli ollut luvannut tarjota kahvit hyvitykseksi mönkään menneistä kaupoista. Tiedän nyt tämän naisenkin. Mieheni oli hämmästynyt epäilyksistäni ja pahoillaan, ettei ollut maininnut itse mitään, mutta ei kuulemma ollut pitänyt mitenkään mainitsemisenarvoisena.

Asia on minun puolestani selvä ja luottamus palautunut. Olen onnellinen, että otin asian puheeksi.

"Tekstiviestit olivat tuttavanaiselta, jonka mieheni oli tavannut työn merkeissä jo viikkoja sitten ja yllättäen myöhemmin kaupungilla. Mies oli ollut luvannut tarjota kahvit hyvitykseksi mönkään menneistä kaupoista"

Joopajoo..on tuokin selitys..he, he. Miten sinisilmäinen oletkaan?

"Asia on minun puolestani selvä ja luottamus palautunut. Olen onnellinen, että otin asian puheeksi"

Kunnes joku kaunis päivää huomaat uuden kukkakimpun tai jotain muuta mikä saa sinun miettimään. Ehkä miehesi on tarkempi jatkossa.

Löysit tuolla pohdinnoissasi jotain, jota ei kannata unohtaa. Itsestäsi huolehtimisen. Älä unohda sitä, sillä saat siitä iloa sekä itsellesi että miehelle. Ja sitten ei kun viehkeä hurmaajatar kehiin!

Olkoon tämän episodin tuloksena se, että parisuhteenne sai piristysruiskeen, jota ei heitetä hukkaan.

Tämä kirjoitus oli jotenkin surullisen säälittävä. Että roikutaan kiinni niin paljon toisessa että otetaan hänen syyt omille niskoilleen. Puolustele miestäsi, sitä voit meille ja muille tehdä..kuinkas pienessä kaupungissa asuttekaan jos mies nyt yhtä-äkkiä tapasi muka sattumalta tämän "työkaverin..?" Ei juma. Mutta ymmärrän, kun rakastaa on vaikeaa uskoa toisesta tuollaista. Ei ne kulissiavioliitot olekaan ihan tuulesta temmattuja. Ihan varmasti mies ostaa kaverin vaimolle kukkia..hei haloo?!

Tuo kukkajuttu ei kyllä uppoa meikäläiseen, ei millään. Ja ihan sama tekstiviesti naistyökaverille, ei ei.

Jotain miehelläsi on tekeillä.

Sanoo eräs, joka myös sai kirkkain silmin kerrottuja selityksiä kommentein, että ai harmi, kun en mä muistanutkaan sulle siitä sanoa...ihan vaan työkavereita ollaan...et sä luota muhun??? Totuus oli sitten lopulta ihan muuta.

Päivää ennen joulua kellarin rappujen alle ilmestyi vaasi, jossa oli kukkapaketti. Ihmettelin, miksi ihmeessä mies ostaa minulle jouluksi kukkia, kun Tapaninpäivänä jo lähdemme matkalle. Unohdin koko jutun********************

Siis ,asut miehen kanssa yhdessä mutta, et viitsi kysyä suoraan mitä se vaasi meinas ja kelle ne kukat oli tarkoitettu? vaan nielet ja olet hiljaa ko asiasta?????

ja nyt sitten leikit sokeaa,kuuroa,ja mykkää ko asian suhteen? ja tuut tänne analysoimaan tapahtumaa,etkä viitsi kysyä suoraan mieheltä ensin yhtään mitään?

Voiko tyhmempiä naisia olla olemassa?????

onko parempi olla tietämättä?************

ja kaiken päälle, olet siis mielummin tietämättä? ( vaikka ihan hyvin tiedät jo että se pettää sinua)
siis olet mielummin tietämättä mutta,sitten herää kysymys..............

miten sä voit sitten vielä antaa sen paneskella sua? kun tiedät että se pettää jo.?

voi teitä naisia jotkut ovat niin säällittäviä miesten suhteen kun lukee tuollaisia tarinoita täällä,että alkaa jo ihan hävettää naiskunnan puolesta!

Tuon pahanonnen kukkapaketin oletin olevan minulle, kenelles muullekaan. Oletin sen olevan yllätys myöhemmäksi, muutenhan olisin saanut sen heti. En silloin tietenkään mene oitis kyselemään, mikäs tuo kukkapuska tuolla muuten on. Seuraavana päivänä oli aatto ja niin paljon muuta ohjelmaa, etten muistanut kaivata mitään kukkia. Vasta viikon päästä lomalta palattuamme näin sen saman vaasin kaapissa ja asia tuli taas mieleeni.

Mieheni kaveri ei ollut kotonaan, vaan työreissussa ja soitti muun asian puolesta, kun kuuli mieheni olevan kauppakeskuksessa, pyysi miestäni ostamaan sieltä ne kukat.

Jos tekstiviestit olisivat olleet yksiselitteiset, asia olisi ollut päivänselvät, eihän siinä mitkään selittelyt olisi auttaneet. Nämä olivat lukemani tekstiviestit:

"Hyvää uutta vuotta! Toivottavasti ehdit edes juoda lasillisen kuplivaa. Tulin itse vasta äsken kotiin! Terveisiä!"

Ja mieheni viesti tälle naiselle kuului: "Harmi, ettet päässyt tulemaan. Olisi ollut kiva nähdä sinut. Hauskaa iltaa."

Kai salarakkaalle kirjoitettaisiin kuumempia viestejä?

En puolustele miestäni. Enhän itsekään heti nielaissut mieheni selitystä noista kukista, kun kysyin niistä heti lomalta palattuamme. Kerron vain faktat. Totta kai on mahdollisuus, että mieheni on kertakaikkinen sika, valehtelee sujuvasti päin naamaani ja on puhunut vielä kaverinsa ja tämän vaimonkin valehtelemaan minulle. Asiat selviksi puhuttuamme en kuitenkaan usko. Olemme olleet 15 vuotta yhdessä ja luulen tuntevani mieheni jo aika hyvin ja luotan omaan arviooni.

Sanonpa, mitä minä uskon. Luulen, että tuo naisihminen on miehestäni kyllä mukava ja viehättävä. Ehkä hän on iloinen ihminen ja hauskaa seuraa. Enhän minä voi olla sataprosenttisen varma, etteivät he olisi tavanneet työn ulkopuolellakin. Entäs sitten jos ovatkin olleet kahvilla tai syömässä? Ei minä siitä paniikkiin menisi. En voi olla siitäkään varma, etteikö tuosta olisi voinut jotain muutakin kehittyä. Muuta olen varma, että seksisuhde tuo ei ole.

Niin uskoin aikoinani minäkin sinisilmäisesti miestäni, kaikki oli meillä hyvin ja sängyssäkin meni loistavasti, mies oli niin huomaavainen... lopulta paljastui hänen suhteensa toiseen naiseen, eikä noihin kavereihin ole luottamista, mieheni kun kävi ystävänsä asunnolla tuon naikkosen kanssa.

Yhteistyössä