onko pariterapiasta oikeasti hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
kertokaahan kokemuksia,jos olette pariterapiassa käyneet?onko ollut hyötyä vai haittaa?meillä harkinnassa mennä sinne.en oikein tiedä mikä meillä mättää..minä en jostain syystä ole tyytyväinen tähän suhteeseen,tuntuu vaan että tunteita ei enään ole :( mielessä pyörii enemmän ja enemmän,että haluan erota..mutta toisaalta,miksi heittäisin tämän kaiken hyvän menemään?mieheni rakastaa minua,meillä on kaksi ihanaa tytärtä,talo,sekä melko uusi auto.tuskin voisin koskaan saada parempaa elämää,kuin mitä minulla nyt on.seksielämämme on kuollutta,koska minua ei juuri koskaan haluta,velvollisuudesta kuitenkin "annan". olin ihastunut jokin aika sitten erääseen mieheen,tunteeni olivat erittäin vahvoja,en kuitenkaan tehnyt asialle mitään (olimmehan molemmat varattuja),silloin vain huomasin,ettei minulla ole enään tunteita miestäni kohtaan.kuinka voisin "rakastua uudelleen"? miehelleni olen kertonut,ettei mielestäni meillä mene hyvin,hän on ymmärtäväinen ja ehdotti tätä pariterapiaa.mieheni ansaitsisi parempaa..

Riippuu ihan omasta asenteesta. Jos käy odottamassa ihmettä ja sitä, että terapeutti tekee teidän puolesta ratkaisut ja vapauttaa vastuusta, on hukkareissu. Jos on itse sitoutunut rehellisesti pohtimaan kysymyksiä, joita siellä esitetään ja on rehellinen itselleen, ei yritä suojella itseään omilta ikävämmiltä puoliltaan, se hyödyttää.
Itse se työ on tehtävä, oli kyse sitten mistä terapiasta tahansa, terapautti voi vaan auttaa löytämään oikeast kysymykset.
Hetkittäin kokemus voi olla jopa epämiellyttävä, jos lähtee hakemaan sääliä ja sympatiaa sekä kaveria, jonka kanssa etsiä ne puolison viat, kyllä siellä molemmat joutuu katsomaan omaa käytöstään.

On siitä hyötyä, jos on hyvä terapeutti/psykologi! Anteeks, mä en jaksa millään alkaa perustelemaan :P mut itellä kokemuksia sekä hyvistä, että huonoista. Menkää ihmeessä! Mieti eroa vasta kun kaikki keinot on käytetty. Ettei tuu sit sellanen katuva fiilis, et: "Miks ei sittenkin yritetty sitä ja tätä..." Zemppiä!

Yhteistyössä