Onko perhetyöntekijä sosiaalityön lastensuojelun tyyppejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Neuvolasta suosittelivat mulle perhetyöntekijän tapaamista, kun mainitsin siellä, että miehellä on paljon omia menoja ja että hän ei oikein vietä aikaa meidän kanssamme. Nyt perhetyöntekijä on tulossa meille käymään. Katselin tuolta kunnan nettisivuilta, ja sain sieltä käsityksen, että nämä ko. ihmiset olisivat sosiaalityön lastensuojelusta. Onko tämä totta? Tuleeko meistä nyt sosiaalityön asiakkaita??

Onko siinä jotain harmillista jos teistä tulee sossun asiakkaita? Useampien pitäisi olla. Todennäköisesti tuo ptt tarjoaa sinulle keskusteluapua, jota tunnut tarvitsevan. Ei kyseessä tarvi aina olla lastenhuostaanotto kun sossuntädit käy!

Alkuperäinen kirjoittaja no harm:
Onko siinä jotain harmillista jos teistä tulee sossun asiakkaita? Useampien pitäisi olla. Todennäköisesti tuo ptt tarjoaa sinulle keskusteluapua, jota tunnut tarvitsevan. Ei kyseessä tarvi aina olla lastenhuostaanotto kun sossuntädit käy!

No en kyllä oikeastaan miksikään sossun asiakkaaksi halua, näin vaan on..

Siis perhetyöntekijät työskentelevät kyllä sosiaalivirastolle.
Itse kun oli perhetyöntekijä, tein työtä lastensuojeluperheissä MUTTA MYÖS ns "varhaisen tuen" perheissä.
Varhaisen tuen perheet ovat juuri näitä "väsyneitä äitiejä" tai monikkoperheitä, jotka eivät ole siis lastensuojelun asiakkaita, ja joutuvat maksamaan yleensä pienen maksun palvelusta.

Lastensuojelun asiakkaat eivät maksa mitään.
Eli se ero on ainakin.

-B

Älä huoli mukavia ihmisiä ovat,eivätkä ota teiltä lapsia! ;) auttavat! =)
Meillä käy perhetyöntekijä,ennaltaehkäsevässä mielessä lastensuojelusta,koska olen vakavasti sairas ja lääkityksen vuoksi huonossa kunnossa..hommasivat 4v:lle tarhapaikan,mikä helpotti mun arkea huomattavasti...yritän vielä pärjätä tuon 1v:n kanssa kotona,mutta tarvittaessa saisin hänellekkin tarhapaikan,jos kunto menee vielä heikommaksi...nykyään avustavat pienemmän ulkoiluissa jne. ja saan keskustella mieltä painavista asioista.Halusin itse pitää kontaktin heihin,vaikka arki nyt sujuukin jotakuinkin...mutten koskaan tiedä,jos tulee sairaalajakso tmv.Musta tuntuu turvalliselta ajatella jos menen huonoon kuntoon,mies saa apuja lastenhoidossa! =) Erittäin positiivinen kokemus mulla!!!

Ap, monta lasta teillä on? Ymmärrän, jos monta lasta, mutta jos esim. 1-2, niin en oikein ymmärrä, koska moni Suomessa on yh ja ihan ilman perhetyöntekijää tai lastensuojelun apua. Itse naimisissa, mutta ystäväni yh, ja hyvin pärjäävät yksin, en tarkoittanut pahalla, enhän tiedä tilannettanne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, monta lasta teillä on? Ymmärrän, jos monta lasta, mutta jos esim. 1-2, niin en oikein ymmärrä, koska moni Suomessa on yh ja ihan ilman perhetyöntekijää tai lastensuojelun apua. Itse naimisissa, mutta ystäväni yh, ja hyvin pärjäävät yksin, en tarkoittanut pahalla, enhän tiedä tilannettanne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihmisillä on erilaiset voimavarat. Se olisikin helppoa kun pystyisi esim. lapsiluvusta määrittämään mahdollisen tuen tarpeen.

Yhteistyössä