Onko pojan (8kk) syömisissä ja nukkumisissa jotain vikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missuli

Vieras
Aamulla puuroa ja hedelmäsosetta, välipalaksi vihannes- ja hedelmäsosetta, päiväruoaksi liha-vihannessosetta + hedelmäsosetta, välipalaksi vihannes- ja hedelmäsosetta, iltapalaksi puuroa ja hedelmäsosetta, joka aterian jälkeen myös rintamaitoa. Määrät eivät ole suuria, mutta jotain rytmiä yritän pitää yllä... Nukkuu 2-3 päikkärit, á 1-2 tuntia, illalla menee yöunille n. klo 20 ja herää aamulla n. klo 7, on yöllä herännyt maidolle kaksi kertaa, n. puoli yhdeltä ja noin puoli viideltä. Pitäisikö pojan siis nukkua yönsä jo putkeen? En jotenkin osaa kuvitella sitä tapahtuvaksi ihan lähitulevaisuudessa...

meillä tyttö nukkui 1kk iästä lähtien yöt kokonaan syömättä. ja 8kk iässä nukku enää yhdet 2h päikkärit. kyllä minä sanoisin että kannattaa jättää yösyötöt pois.ei tuon ikäinen enää tarvitse yöllä ruokaa.

Me ainakin syödään näin: Aamulla puuro hedelmäsoseella+maito, lounaaksi lihakasvisperunasose+maito, välipalaksi pelkkä hedelmäsose, päivälliseksi lihaperunakasvissose+maito ja iltapalaksi puuro hedelmäsoseella+maito. Nukkuu väh.12 yöllä, ei herää kertaakaan, mutta ei ole 2kk jälkeen edes herännytkään.. Toiset vauvat vaan heräilee öisin syömään :)

Itselläni samanikäinen lapsi ja jotenkin noin menee. Syömisistä löytyy rytmi, samoin nukkumisista. Edelleen meilläkin syödään öisin. Jäi epäselväksi, miksi ajattelet olevan jotain vikaa?

Älä nyt loukkaannu, mutta jos antaisit illalla kuunnon pullon, esim. 150-200 ml tutteli 2 ja yöllä tuttia, jos herää, saisit nopeesti opetettua pois yösyötöistä + heräämisistä
Jatka toki imettämistä päivisin jos koet tarpeelliseksi

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä vikaa pitäisi olla..?:
Itselläni samanikäinen lapsi ja jotenkin noin menee. Syömisistä löytyy rytmi, samoin nukkumisista. Edelleen meilläkin syödään öisin. Jäi epäselväksi, miksi ajattelet olevan jotain vikaa?

No kun jotenkin tuosta toisetsa ketjusta tuli olo että meillä taitaa olla jotenkin kumma meno täällä... Että opetanko mä lapseni jotenkin ihan hassuun rytmiin tai jotain. Ja oonhan mä noista yösyötöistäsaanut, kuullöa ei kuulenma enää tuon ikäinen yömaitoa tarvitse.

Joo meilläkin on maitojen määrät niin, että aamulla maito puuron kanssa on 200ml, koska on ollut koko yön ilman ruokaa, lounas- ja päivällispullot ovat 100ml ja iltapalapullo puuron kanssa 200ml tai jopa 230ml.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Älä nyt loukkaannu, mutta jos antaisit illalla kuunnon pullon, esim. 150-200 ml tutteli 2 ja yöllä tuttia, jos herää, saisit nopeesti opetettua pois yösyötöistä + heräämisistä

Olen yrittänyt syntymästä asti, mutta tutti ei vain kelpaa. Millä saan lapsen syömään noin paljon puroa, kun puoli desiäkin kerralla tekee tiukkaa?? (Ja senkin olen saanut menemään alas vain sillä että puuro on vahvasti hedelmäsoseella makeutettu.)

Kokemuksesta niin, että päivällinen tarjotaan klo 16.00 ja sen jälkeen ei mitään välipaloja anneta. Tyttö on 18.30-19.00 tosi nälkäinen ja puuro (meilläkin soseella makeutettu) maistuu!! siitä vielä 1/2 h leikkiä ja vielä jaksaa pullon maitoa. Sitten nukkuu 11 h putkeen, jos herää yöllä, laittaa itse tutin suuhun ja jatkaa unia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja e:

Olen yrittänyt syntymästä asti, mutta tutti ei vain kelpaa. Millä saan lapsen syömään noin paljon puroa, kun puoli desiäkin kerralla tekee tiukkaa?? (Ja senkin olen saanut menemään alas vain sillä että puuro on vahvasti hedelmäsoseella makeutettu.)

Sori, niin siis pullon... No ei poika paljon tuota vähempää kyllä maitoa juo, koska mun tissin "vetoisuus" täytenä on n. kaksi desiä ja poika juo usein sen ja ehkä vielä vähän toisestakin rinnasta.

voi luoja et nykyäidit on sanonko mitä, lapsi kun täyttää 6kk ni pitäis yöt nukkua ja yöllä ei sais nälkä tai jano tulla. JÄRKYTTÄVÄÄ! miksi lähteä telemään lapsia jos pitää lapsen hyvinvoinnista tintiä, ei ole iso juttu antaa pienelle edes kerran yössä juomaa jos janottaa tai on nälkä.

Jos itse heräät yöllä janoon niin etkö käy juomassa?

Alkuperäinen kirjoittaja joo :
voi luoja et nykyäidit on sanonko mitä, lapsi kun täyttää 6kk ni pitäis yöt nukkua ja yöllä ei sais nälkä tai jano tulla. JÄRKYTTÄVÄÄ! miksi lähteä telemään lapsia jos pitää lapsen hyvinvoinnista tintiä, ei ole iso juttu antaa pienelle edes kerran yössä juomaa jos janottaa tai on nälkä.

Jos itse heräät yöllä janoon niin etkö käy juomassa?

Vauvat ei saa olla nykyään vauvoja!! :(
Minä ainakin annan (tyttö 8kk) kerran yössä PULLOSTA maitoa jos se niin haluaa, välillä haluu välillä ei :)

Jollei sun poikas tykkää puurosta? Eihän kaikki aikuisetkaan voi sietää puuron makua / rakennetta. Koita iltaisin antaa jotain muuta, miksei vaikka ruokaa? Meillä on aina maistunut puuro, mutta toisinaan annetaan pelkkää jogurttia ja hedelmä iltapalaksi (tosin meillä on lapsi jo yli 2 v.). Ja on myöskin nukkunut yönsä 5 kk asti. Koita antaa illalla jotain mistä pitää, niin jaksaa syödäkin eri tavalla kuin pakottamalla.

sitä paitsi ei ne noin pienet vauvat mitään OPI huonoille tavoille tai heräilemään. Ei ne tahallaan pidä vanhempia hereillä. Toki ne turtuvat jos tarpeisiin ei vastata ja äiti rukat kuvittelevat tekevänsä unikoululla jonkun suurenkin ja ihmeellisen palveluksen lapselleen ja itselleen.

lopettakaa nyt toi vauvojen koulutus kuin olisivat jotain koiria!!! Jos äiti jaksaa niin ihmeessä imetä öisin. KAIKKI OVAT YKSILÖITÄ!! Jos lapsi ja äiti ovat iloisia ja virkeitä, niin neuvoisin jatkamaan yöimetystä niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

miten neuvolassa voidaan sanoa että sinun lapsi ei tarvi enään yöllä ruokaa, mistä ne sen sielä tietävät?? Tässä huomaa kuinka se maalaisjärki puuttuu. Tissiä tai maitoa yölläkin naamaan javauva kainaloon. Ei se vaihe kauaa kestä, kohta itku kurkussa saa odotella niitä teinejä kyliltä. Jokainen joka vanheemmutta on yhtään ajatellut ennen raskautumista lienee myös ymmärtänyt sen että yö heräily on vauva perheen arkea.

Kaikki unikoulut sun muut vippaskonstit sopii parhaiten perseen pyyhkimiseen.

Kannattaa varmaan tarkkailla sitä, että onko vauva todellakin nälkäinen tai janoinen yöllä. Imeekö hän ihan kunnolla rintaa niin kuin päivälläkin vai onko vaan sitä, että sitä nyt on kiva lupsuttaa kun heräämään sattui. Kyllä sen siitä huomaa onko yösyötöt vielä tarpeen. Jotkut vauvat tarvitsee sitä maitoa pidempään yöllä ja toiset nukkuu yöt läpeensä laitokselta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa taas kerran :
lopettakaa nyt toi vauvojen koulutus kuin olisivat jotain koiria!!! Jos äiti jaksaa niin ihmeessä imetä öisin. KAIKKI OVAT YKSILÖITÄ!! Jos lapsi ja äiti ovat iloisia ja virkeitä, niin neuvoisin jatkamaan yöimetystä niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Peesi! Me ei olla ihmeemmin "koulutettu" poikaa, vaan menty ihan sen tahdissa. Ollaan tietty ohjattu asioita menemään oikeeseen suuntaan, esim. yöllä ei olla alettu seurustelemaan tai leikkimään, vaan hoidettu hissukseen lapsen tarpeet kuntoon. Mutta eihän siinäkään mitään erityistä ole verrattuna meidän omaan elämiseen. Tarkoitan, että toimitaan niinkuin me itsekin yöllä toimittaisiin ja vauva oppii melkein itsestään tavoille meidän mukana. Oppi ihan itse nukkumaan koko yön ilman mitään kouluja, on nyt 8kk. Samoin oppi esikoinen, mutta vähän myöhemmin, 11kk iässä, sitä ennen syliteltiin pari kertaa yössä. Voihan se lapsi ihan muuten vaan ikävöidä vanhempiaan yöllä, ei sillä välttämättä aina ole nälkä. Pikainen sylittely voi riittää. Pointti nyt siis on että vauvat eivät ole koneita, jotka toimivat samalla tavalla kaikki.

Yhteistyössä