onko polttareissa pakko ryypätä??? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järjestäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järjestäjä

Vieras
mulle on suotu kunia järjestää polttarit.. tässä nyt vaan on yksi mutta mutta

tämä joka menee naimisiin 2 lapsen äiti on toivonut että ne olisi todella railakkaat ja vihjaillutkin että selviääkö polttareistaan ikinä eli haluaa baariin ( 2 lapsen äitinä pääsee muutenkin harvoin mkihinkään 1-2x vuodessa)

nyt vaan on yks mutta polttri seurueessa on yksi alle 18v eli baari jutun saa nohtaa

olisiko teillä ideoita?

ite en ole ikinä ollut polttareissa eikä hajuakaan mitä niissä ylensä tehdään. nyt netistä koittanut onkia tietoa.

eli tuleeko näistä nyt tylsät polttarit ilman viinaa =)

Voi olla että tylsät tulee, varsinkin jos morsmaikku on toivonut alkoholinhuuruisia juhlia..
Menkää ensin vaikka keilaamaan, ajamaan kartingia tms. "erikoista", sitten vaikka saunomaan, siinä saunajuomaa, sitten ruokailu ja vaikka vähän singstaria kehiin. :D

vinkkinä naimisiin.info hyviä vinkkejä ja neuvoja :) kyllähän toiset voi juoda ja onko pakko baariin? itsekin samaa hommaa juurikin järjestelen ja meillä polttarit alkaa puolenpäivän aikaan ja ihmisille sanottu että ketkä haluaa päivän aikana juoda niin omakustanteisesti mut yhteisesti kerätyllä budjetilla on illalla saunatilalla juomaa ja ruokaa kaikille! ja baariin mennään jos mennään, ei kaikkien ole pakko :)

[QUOTE="Mam";23692569]Voi olla että tylsät tulee, varsinkin jos morsmaikku on toivonut alkoholinhuuruisia juhlia..
Menkää ensin vaikka keilaamaan, ajamaan kartingia tms. "erikoista", sitten vaikka saunomaan, siinä saunajuomaa, sitten ruokailu ja vaikka vähän singstaria kehiin. :D[/QUOTE]

En ainakaan itse tykkaisi edellamainituista. Tuskin morsian haluaa lauleskella jos baariin tekee mieli...

No jos morsmaikun oma toivomus on, että ryypätään, niin kyllä mä sitten järkkäisin ryyppypolttarit. Mutta onhan niissä polttareissa varmaan muutakin kun se baariin meneminen, eli eikö se alle 18v voi olla mukana siihen asti? Ainkin meillä on yleensä tapana ottaa pohjia jossain muualla ja sitten suunnata sinne baariin vasta joskus 11-12 aikoihin...

[QUOTE="Eee";23692587]No jos morsmaikun oma toivomus on, että ryypätään, niin kyllä mä sitten järkkäisin ryyppypolttarit. Mutta onhan niissä polttareissa varmaan muutakin kun se baariin meneminen, eli eikö se alle 18v voi olla mukana siihen asti? Ainkin meillä on yleensä tapana ottaa pohjia jossain muualla ja sitten suunnata sinne baariin vasta joskus 11-12 aikoihin...[/QUOTE]

tässä oli ytyä eli tosiaan eka oli tarkotus että mentäs keilaan/ ravintolaan syömään ehkä jotain nöyryytystäkin tai morsmaikun pitää kerätä jotain..tai jotain hassusti pukeutunut tämä vähän vielä vaiheessa
toisin onko se sitten noloo se alle 18v kiikuttaa jossakin välissä kotiin (tai yöpaikkaansa) ja lähteä ite vielä rilluttaan baareihin..

toisin eipä tässä kauheesti muuta vaihtoehtoo oo jos sinne baariin haluaa/halutaan

Voihan sitä tosiaan olla päivä täynnä kaikkea kivaa toimintaa mihin alaikäinenkin voi osallistua ja loppuillasta halukkaat saa mennä baariin.
Voisi aloittaa piknikillä jossain puistossa brunssityyliin, sen jälkeen jotain kivaa esim kartingia tai vastaavaa ja sitten johonkin mökille tai saunatiloihin istumaan iltaa, morsiustaikoja unohtamatta jne.
Ja sitten yöllä halukkaat baariin.

Itse toivoin alkottomia polttareita mutta,
kaasoni ei aikanaan voinut omissa polttareissaan juoda kun oli raskaana joten ajatteli että nyt järkkää polttarit baarin,
jäin sitten ilman polttareita kun en halunnut ryyppäjäisiä jotka kaasoni olisi halunnut minulle suoda.
Kerroin ihan suoraan että en halua ryyppäämään mutta kuulemma ei ole polttareita joissa ei viinaa olisi otettu :(

Sille nuoremmalle ihmiselle se baariin meno on kyllä selkeä viesti siitä että kuka ei kuulu joukkoon. Eikö oikeesti voi olla ilman viinaa kivaa? Voittehan juottaa morsiamen känniin jo heti aamusta. Sitten seuraavana päivänä kerrotte sille, että oli tosi kivaa, koska tuskin se muistaa oikeasti paljoakaan. Oikeestaan turha järkätä mitään, ostakaa vaan viinaa.

Minkä ikäinen nuorin juhlija sitten on? Jos vuokraatte jonkun kesämöksän, teette boolia juotte kunnon kännit ja uitte siihen päälle katsotte sitten monta on aamulla jäljellä, ihan vaan perinteitä kunnioittaen viina ja vesistö yhdistelmä

muuta mä en tähän sano, eikä idioita ole. mutta musta on väärin, jos yksi polttarien järjestäjä jää sitten rannalle ruikuttamaan, kun ikä ei riitä. vaan ne täytyis sitten järjestää niin, että kaikki voi osallistua loppuun saakka. eikä niin että yhdelle sanotaan, että mees nyt baby kotiis nukkuun, me isot lähdetään kapakkaan

Pakkoko sitä on alaikäistä ottaa mukaan polttariseuraan jos se estää toteuttamasta perinteistä ryyppy juhlaa
Tai sitten sanotte sille vauvalle että kaikkeen muuhun pääsee mutta ryyppäämään ei

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23692804:
muuta mä en tähän sano, eikä idioita ole. mutta musta on väärin, jos yksi polttarien järjestäjä jää sitten rannalle ruikuttamaan, kun ikä ei riitä. vaan ne täytyis sitten järjestää niin, että kaikki voi osallistua loppuun saakka. eikä niin että yhdelle sanotaan, että mees nyt baby kotiis nukkuun, me isot lähdetään kapakkaan

Mä en ymmärrä mikä ongelma se on.
Tai sitten tekee niin että osa porukasta jää esim mökille yöksi (jos ollaan mökillä) ja osa porukasta poltarisankarin kanssa baariin.
Jos sankari haluaa baariin niin mun mielestä sitä ei voi jättää huomioimatta.

Mä en ymmärrä mikä ongelma se on.
Tai sitten tekee niin että osa porukasta jää esim mökille yöksi (jos ollaan mökillä) ja osa porukasta poltarisankarin kanssa baariin.
Jos sankari haluaa baariin niin mun mielestä sitä ei voi jättää huomioimatta.
no olis pitänyt ajatella tämä silloin kun sitä järjestäjä sakkia kerättiin. ei alaikäistä mukaan, jos se baariin meno on morsiammelle välttämätön juttu, kuten ilmeisesti tässä tapauksessa on

Mä ainakin loukkaantuisin aika isosti, jos mulle järkättäisiin viinattomat polttarit, jos ryyppäämistä olisin toivonut. Alaikäinen varmasti ymmärtää, että polttareissa on aika normaalia ryypätä ja miksi häntä ei oteta baariin mukaan, jos sellaiseen mennään.

[QUOTE="vieras";23692917]Mä ainakin loukkaantuisin aika isosti, jos mulle järkättäisiin viinattomat polttarit, jos ryyppäämistä olisin toivonut. Alaikäinen varmasti ymmärtää, että polttareissa on aika normaalia ryypätä ja miksi häntä ei oteta baariin mukaan, jos sellaiseen mennään.[/QUOTE]

Samat sanat. Jos olisin tuo morsian niin toivoisin et multa kysyttäis, että haluanko baariin vai esim. jonnekin mökille, et se alaikänenkin voi sit olla seurassa mukana. Tosin jos on ryyppybileet tiedossa, niin en haluaisi et alaikänen tulee mukaan.

Mun täytyy sanoa, että en oo ollut yksissäkään polttareissa, joissa koko porukka olis yhdessä lähtenyt baariin lopulta. Tosin kertaakaan kyse ei oo ollut siitä, että ei oo ikää, vaan siitä, ettei yksinkertasesti kiinnosta lähtee baariin. Itse en oo mikään baarikärpänen, vaan istun mielummin iltaa jossain sellasessa paikassa, missä voin itse säätää musiikin voimakkutta ja pystyn keskustelemaan ihmisten kanssa.

Millä mielellä teidän polttariseurue muuten on? Siis onko kaikki innoissansa lähdössä baariin? Jos joukossa on sellaisia, jotka ei halua lähtee baariin, niin olisko mahdollista ottaa pohjia ennen baariin menoo jossain sellasessa paikassa, mihin halukkaat voi sitten jäädä, kun morsian innokkaimpien kanssa lähtee sinne baariin? Sillon se alaikänen vois jäädä sinne jatkamaan myös. Mut joo, tää riippuu siis ihan porukasta.

Niin no mun käsittääkseni mitään ei ole vielä suunniteltu ja mun mielestä ei ole järkevää että joku yksi ihminen suunnittelee kaiken. Ainakin mä olen ollut vain sellaisissa polttareissa joissa on mahdollisuuksien mukaan pidetty suunnittelupalavereja tai ainakin sähköisesti jos joku ei pääse paikalle tai etäisyydet on pitkät. Yhdessä on suunniteltu ja sovittu budjetti jne.
Voihan olla että alaikäiselle ei ole ongelma että osa menee baariin.

juu tää tilanne on vähän muutenkin ihan solmussa vielä. onneksi on aikaa vielä järjestellä/suunnitella. tämä morsian oli eka pyytänyt polttari järjestäjän jolla olikin tuhat ja yksi ideaa mitä morsian mulle hehkutteli että tulee olemaan tosi hubaa ym.. nyt sitten tämä kenen piti polttarit järjestää on sanonut ettei haluakkaan pitää. eli mä olin sitten kakkos sijalle ja pyysi mut mutta samaan aikaan tämä alaikäinen 17v on salaa suunnitellut polttareita eli meitä on nyt kaks. mä en ite tunne tätä 17v tyttöä mutta oli facebookissa laittanut mulle viestiä aikaa yllättää tämän morsmaikun ja pitää polttarit sit mä sanoin että se pyys mua pitämään. eli nyt ollaan yhdessä värvätty porukkaa kasaan sähköposien välityksellä ja mietitty ohjelmaa.
eli aikas tyhmää tosiaan jättää tämä alaikäinen pois kun on halunnut yllättää ja pitää polttarit toisin taas morsmaikku haluaa villimpää menoo eli pieni umpikuja tässä nyt on..

Alkuperäinen kirjoittaja järjestäjä;23693073:
juu tää tilanne on vähän muutenkin ihan solmussa vielä. onneksi on aikaa vielä järjestellä/suunnitella. tämä morsian oli eka pyytänyt polttari järjestäjän jolla olikin tuhat ja yksi ideaa mitä morsian mulle hehkutteli että tulee olemaan tosi hubaa ym.. nyt sitten tämä kenen piti polttarit järjestää on sanonut ettei haluakkaan pitää. eli mä olin sitten kakkos sijalle ja pyysi mut mutta samaan aikaan tämä alaikäinen 17v on salaa suunnitellut polttareita eli meitä on nyt kaks. mä en ite tunne tätä 17v tyttöä mutta oli facebookissa laittanut mulle viestiä aikaa yllättää tämän morsmaikun ja pitää polttarit sit mä sanoin että se pyys mua pitämään. eli nyt ollaan yhdessä värvätty porukkaa kasaan sähköposien välityksellä ja mietitty ohjelmaa.
eli aikas tyhmää tosiaan jättää tämä alaikäinen pois kun on halunnut yllättää ja pitää polttarit toisin taas morsmaikku haluaa villimpää menoo eli pieni umpikuja tässä nyt on..

No anna sen alaikäisen pitää omat viinattomat polttarinsa, jos niin tahtoo. Jos morsian haluaa ryyppypolttarit, niin silloin sun on järkättävä ne. Ei yksinkertaisesti oo muuta vaihtoehtoa. Eiköhän nää oo sitä morsianta varten nämä juhlat eikä sitä teinityttöä varten?

Alkuperäinen kirjoittaja järjestäjä;23693073:

Mä en ymmärrä koko kuviota kun niissä polttareissa missä mä olen ollut, kaikki ohjelma on tullut morsiamelle yllätyksenä päivän/viikonlopun mittaan.
Ja toisaalta, jos joku ensimmäinen vaihtoehto on jo jotain suunnitellut niin miksi ette voi käyttää niitä samoja ideoita?
Mä en käsitä miksette voi yhdistää kaikkien ideoita yksiksi hyviksi polttareiksi? Jos morsian ei halua monia polttareita, kompromisseja vaan. Ne tosiaan ei ole teitä varten vaan morsianta.

Mä en ymmärrä koko kuviota kun niissä polttareissa missä mä olen ollut, kaikki ohjelma on tullut morsiamelle yllätyksenä päivän/viikonlopun mittaan.
Ja toisaalta, jos joku ensimmäinen vaihtoehto on jo jotain suunnitellut niin miksi ette voi käyttää niitä samoja ideoita?
Mä en käsitä miksette voi yhdistää kaikkien ideoita yksiksi hyviksi polttareiksi? Jos morsian ei halua monia polttareita, kompromisseja vaan. Ne tosiaan ei ole teitä varten vaan morsianta.

en tiä oonko ilmaissut itseni vähän huonosti mutta yhdet polttarit tulossa yhdelle päivälle mut oli pyydetty niitä pitämään mutta yhdessä me ollaan muiden kanssa sitä suunniteltu. tällä 17v oli jo oma polttarisuunnitelma eli itseasiassa on päädytty ehkä niin että eka kaikkee muuta ja illan tullen baariin ja 17v lähtee kotiin siinä vaiheessa.