Onko porilaisia paikalla joiden lapset käyvät cygnaeuksen koulua???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti neljälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti neljälle

Vieras
Koulun piha-alueesta on eristenauhoin rajattu leikkitilat vain 1-2 luokkalaisille. Suurin osa aktiviteeteista ovat tuon nauhan siällä. Mitä koululla siis on tarjota lopuille oppilaille, koska mun oikeustajuuni tämä ei mahdu. Onko kyseessä pahempi vahinko vai kiusaamista. Pihalle pitäisi lisätä vavontaa, tämä ei ole ratkaisu että toimitaan näin radikaalisti. Syyttömät osapuolet kärsivät tilanteesta, ja se luo eriarvoisuutta. Jos kiusaamista on tapahtunut, niin täytyy olla erittäin vaikutusvaltainen alullepanija, koska aikoinaan lapseni kiusaamistapauksessa todettiin vain että pojat ovat poikia.

Kunpa olisikin. Lapsi kertoi, että nauhat ovat paikallaan, että lapset oppivat rajat. Jatkossa mennään samoilla ehdoilla, eli paikka on pääsy kielletty muilta kuin 1-2 luokkalaisilta.

Olisikohan siksi että koulu sijaitsee aivan keskellä villkaita väyliä keskusta-alueella ja koulualue ei muuten ole kauhean hyvin rajattu. Oppilaita on paljon ja ylimääräisiä ihmisiä kulkee koulun pihan poikki. Noilla rajoilla on haluttu pitää huoli siitä että kaikkein pienimmät pysyy turvassa opettajan valvovien silmien alla.

Eikös siellä ole isommat oppilaat kiusanneet 1-2 luokkalaisia? Tietysti pitäisi kiusaajat saada kuriin muilla keinoin, mutta keino tuokin. Pienten koululaisten olo on turvattava!

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
Olisikohan siksi että koulu sijaitsee aivan keskellä villkaita väyliä keskusta-alueella ja koulualue ei muuten ole kauhean hyvin rajattu. Oppilaita on paljon ja ylimääräisiä ihmisiä kulkee koulun pihan poikki. Noilla rajoilla on haluttu pitää huoli siitä että kaikkein pienimmät pysyy turvassa opettajan valvovien silmien alla.

Tästä ei ole kysymys, koska koulua ympäröi isot ja tukevat aidat. Jotain radikaalia on täytynyt tapahtua, sekä edelleen peräänkuulutan kaikkien lasten valvontaa, ihan isompienkin. Silti isommilta ei saisi viedä oikeuksia pihan käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Eikös siellä ole isommat oppilaat kiusanneet 1-2 luokkalaisia? Tietysti pitäisi kiusaajat saada kuriin muilla keinoin, mutta keino tuokin. Pienten koululaisten olo on turvattava!

Nämä isommat koululaiset pystyttäisiin nimeämään. Ongelmaa ei poisteta näillä keinoilla, että luodaan eriarvoisuutta. Niitä valvovia silmiä kun tarvittaisiin ihan kaikkialle.

Eli iha kaikkien oppilaiden turvallisuus on taattava!!! Ei vain niiden pienempien.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:

Tästä ei ole kysymys, koska koulua ympäröi isot ja tukevat aidat. Jotain radikaalia on täytynyt tapahtua, sekä edelleen peräänkuulutan kaikkien lasten valvontaa, ihan isompienkin. Silti isommilta ei saisi viedä oikeuksia pihan käyttöön.

mitäs jos kysyisit itse henkilökunnalta? turha sitä on täällä jossitella.

Mein tyttö on siellä tokalla, mutta ei mulla ole mitään tietoa ko. nauhoista :ashamed:

Taidan huomenna poiketa oikein pihalle asti katsomaa.. Tosin en ihmettelisi, että nauhat ovat juuri kiusaamista varten, viimevuonna ainakin vain yksi poika saattoi terrorisoida koko muuta koulua, mutta viranomaiset eivät "voineet" asialle mitään...

Palaan asiaan kun tiedän enemmän!!

Tuota noin minäkin oon siitä useasti mennyt kävellen ja polkupyörällä ja kyllä siinä on isot aukot mistä pääsee lapset livahtamaan..useampi serkkupojista on käynyt siinä koulun

Mun vanhin poika aloitti koulun siellä 4v sitten ja meille ainakin sanottiin että eka/toka luokkalaisilla on oma rajattu alue missä saavat leikkiä että pystytään paremmin valvomaan ja se oli just tuo keinualue.

no poika kävi sitä koulua tasan viikon ja vaihdettiin steineriin, nyt tosin asutaan ihan muualla... :flower:

Tuota noin minäkin oon siitä useasti mennyt kävellen ja polkupyörällä ja kyllä siinä on isot aukot mistä pääsee lapset livahtamaan..useampi serkkupojista on käynyt siinä koulun

Mun vanhin poika aloitti koulun siellä 4v sitten ja meille ainakin sanottiin että eka/toka luokkalaisilla on oma rajattu alue missä saavat leikkiä että pystytään paremmin valvomaan ja se oli just tuo keinualue.

no poika kävi sitä koulua tasan viikon ja vaihdettiin steineriin, nyt tosin asutaan ihan muualla... :flower:

Nää eka ja tokaluokkalaiset saavat toki olla muuallakin. Ja ovat kuitenkin jo niin "isoja" että tietävät että koulun pihalta ei poistuta. Ja tämä rajattu alue voisi olla enempi keskitetty muualle, tarkoitan että nämä leikkitelineet olisivat myös muiden käytössä. Pihaa ei voi sulkea muilta lapsilta.

Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Mein tyttö on siellä tokalla, mutta ei mulla ole mitään tietoa ko. nauhoista :ashamed:

Taidan huomenna poiketa oikein pihalle asti katsomaa.. Tosin en ihmettelisi, että nauhat ovat juuri kiusaamista varten, viimevuonna ainakin vain yksi poika saattoi terrorisoida koko muuta koulua, mutta viranomaiset eivät "voineet" asialle mitään...

Mun lasta kiusattiin ekalla ja tokalla, ja koulu nosti kädet pystyyn. Nyt koulun taas alettua oli sattunut kiusaamistapaus, ja taas ei tehdä mitään. Epäilen itse vahvasti, että kun jollain on tarpeeksi sanavaltaa, niin silloin tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:

Hei piti palata vielä kommentoimaan. Monennellako luokalla tämä terroripoika oli??

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:

mitäs jos kysyisit itse henkilökunnalta? turha sitä on täällä jossitella.

Jossittelen? Mitähän varten nää keskustelupalstat on? Ja kyllä kysyn henkilökunnalta, mutta saan kait tuekseni kysellä täältäkin!!!!!

Yhteistyössä