Onko rasituksen jälkeen/sen aikana tulevat mahan kiristykset normaaleja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Solina

Vieras
Vai pitäisikö valittaa neuvolaan asiasta?

Eli rasituksessa, tai sen jälkeen alkaa vatsaa kiristämään. Kiristys on jatkuvaa. Helpottaa sitten levossa.
Supistuksia nämä eivät ole. Niistäkin kokemusta kahden aiemman raskauden perusteella.

Kolmatta siis odotan. Aiemmissa raskauksissa en muista tälläistä kiristelyä olleen.

Onko siis täysin normaalia vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
harjoitussuppareita, kuuluvat asiaan ja täysin vaarattomia :)

Muttei aina valitettavasti näinkään..Itselläni oli juuri samanlaista kiristelyä n.rv 20 alkaen ja lopulta rv 30 huomattiin kohdunkaulan hävinneen ja kohdunsuu sormelle auki. Varmaan seuraavassa raskaudessa tutkitaan mahdolliset "kiristelyt" vähän tarkemmin ainakin mun tapauksessa. Puhu asiasta neuvolassa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Muttei aina valitettavasti näinkään..Itselläni oli juuri samanlaista kiristelyä n.rv 20 alkaen ja lopulta rv 30 huomattiin kohdunkaulan hävinneen ja kohdunsuu sormelle auki. Varmaan seuraavassa raskaudessa tutkitaan mahdolliset "kiristelyt" vähän tarkemmin ainakin mun tapauksessa. Puhu asiasta neuvolassa!

Niin ja lisään vielä, että vauva syntyikin sitten etuajassa.

Kiitos teille. Eli vaikka tämä kiristely ei varsinaisilta supisteluilta tunnu niin ilmeisesti silti on sitä.

Pitää puhua asiasta neuvolassa ja onneksi lääkärineuvolakin lähestyy.

Nyt rv 25+ Onhan nämä varmasti täysin harmittomia normi tilanteessa. Mulla vain sellainen ongelma ettei saisi supistella yhtään. En vain sitten tiedä saako näitä tulla....
Mutta taitaa olla aika ihan omatoimisesti jättää rasitus mahdollisimman pieneksi.

t. ap

Mulla oli noita harjoitussuppareita jo ekassa raskaudessa, oli fyysisesti rankka työ. Sitten kun synnytyksen aika koitti (vedet meni rv38) ei niitä oikeita suppareita tullutkaan ja käynnistykseenhän siinä päädyttiin.

Mulla oli noita harjoitussuppareita jo ekassa raskaudessa, oli fyysisesti rankka työ. Sitten kun synnytyksen aika koitti (vedet meni rv38) ei niitä oikeita suppareita tullutkaan ja käynnistykseenhän siinä päädyttiin.

Sepä se, toiselle tekee haittaa ja toiselle ei oli millainen työ tahansa. Sitä kun ei voi tietää etukäteen niin siksi kannattaa mieluummin tarkistaa. Jonkun ei tarvitse kuin kävellä niin tekee jo vahinkoa. Toinen voi tehdä puu työt ym ja ei mitään.

Sepä se, toiselle tekee haittaa ja toiselle ei oli millainen työ tahansa. Sitä kun ei voi tietää etukäteen niin siksi kannattaa mieluummin tarkistaa. Jonkun ei tarvitse kuin kävellä niin tekee jo vahinkoa. Toinen voi tehdä puu työt ym ja ei mitään.

Joo, en sillä etteikö jollekin voisi haittaa olla. Tarkoitin vaan, että vaikka mulla oli paljon hrajoitussuppareita, niitä oikeita ei sitten koskaan tullut. Kahdesti jouduttu käynnistää :(