onko raskauden keskeytys rv 6 vielä pelkästään lääkkeellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
-ja sitten vuotaa verta,jonkun tietn ajan?

oon nyt kahden vaiheilla vielä,mutta kyselen kun haluan tietää miten se menisi tässä vaiheessa?

(siis joo mies on nyt ex, kun on nyt useamman kertaa koettanut tappaa itsensä,jopa kerran sen jälkeen kun tajuttiin että olen raskaana,vaikka kovin lupaili etten jäisi yksin. siitä miehestä ei ole mihinkään!! näin ollen siis kaiken muun lisäksi jäisi vauva yksin minun hoidettavaksi ja koska olen kerran hoitanut 0-2v lapsen täysin yksin(ennenkuin kukaan otti osaa sen hoitoon)niin tiedän etten halua sitä kokea uudelleen,enkä jaksa),surettaa tämä tilanne :( .

no, mulla oli raskaus mennyt kesken viikolla 7+4 ja tarjottiin joko lääkkeellistä tai kirurgistaoperaatiota. Lääkkeellisessä tavara tulee pönttöön ja koviin kipuihin saa lääkkeet...

No on jos kaikki tulee ulos pelkkänä vuotona.Eli jos kohtu tyhjenee niillä lääkkeillä niin sitten ei kaavintaa tehdä.Eikä kaavintaa tehdäkään turhan takia.

Mutta :hug: sinulle, olet suuren päätöksen edessä. :/

Lääkäri sanoi mulle että mieluummin kaavitaan, sillä lääkkeellisenä liian pienillä viikoilla voi olla huonompi lopputulos eli kaikki materiaali ei tuliskaan ulos..

Alkuperäinen kirjoittaja surusilmä:
siis mietin täällä sitä että,eihän tämä vielä ole sen kokoinen että joutuisi ns.synnyttämään? vaan ihan verisenä vuotonako tulisi pelkästään?

juu, vuotoa vaan. mutta mieti tarkkaan mitä haluat.koska se kaduttaa muuten loppu elämän jos ei oo 100% varma.

Mieti tarkkaan.
Apua saat kun sitä vaan pyydät. Kerrot jo heti neuvolassa että palkäät ettet jaksa yksin, saat varmasti apua.

Sukulaiset, ystävät, ja muut voivat auttaa, valjastat kaikki.

Ilman apua et todellakaan jää jos sitä vaan otat vastaan ja uskallat pyytää.

kuule mietihän tarkkaan,mun sukulaisiani ei vois vähempää kiinnostaa vauvan hoito! ei ole kiinnostanut tämän 1senkään!(ja kaverit joko niillä on itsellä vauva tai on lapsettomia,joita lapset ei kiinnosta!) että turha lässyttäää että apua saa jos haluaa! eikä mikääääään korvaaa ISÄÄÄ;SITÄ ETTÄ ON 2 AIKUISTA SAMAN KATON ALLA HUOLEHTIMASSA YHDESSÄ LAPSESTA! ei mikäään. joten kyllä mietin tarkkaan. tässä kunnassa saa kodinhoitajan 1krt/vko. senkös pitäisi korvata se isä? kerta viikossa(ja äidilläni ne ei edes tehnyt juurikaan mitään mistä olisi ollut oikeesti apua.)

Itselleni tehtiin lääkkeellinen keskeytys juuri noilla viikoilla viime kesänä. Sain itse valita tehdäänkö kaavinta vai lääkkeellinen. Vuotoa tuli PALJON ja kävi niin että raskaushormonit pysyivät edelleen korkeina, joten jouduin ottamaan lääkkeet uudelleen ja taas valtava vuoto! En ikinä moiseen uudelleen ryhtyisi, kun vuoto ei tosiaan ole pelkkää verta vaan paljon kaikkea muuta..suoraan sanottuna aivan kaamea kokemus! Johon en ikimaailmassa enää ryhtyisi.

Ite valitsisin kaavinnan, koska siinä se ainakin on kerrasta ohi. (olettaen tietysti et kaikki menee hyvin). Kannattaa varmasti kuitenkin keskustella päätöksen tekemisetä hoitohenkilökunnan kanssa, osaavat neuvoa hoitoon liittyvissä ratkaisuissa parhaiten. Itse kuitenkin tosiaan olet viimekädesä vastuussa henkisestä puolesta yms. Joten voimia kovasti! Itse kohdun ulkoisen läpikäyneenä tiedän ettei helppoa ole keskeytys.

kuule mietihän tarkkaan,mun sukulaisiani ei vois vähempää kiinnostaa vauvan hoito! ei ole kiinnostanut tämän 1senkään!(ja kaverit joko niillä on itsellä vauva tai on lapsettomia,joita lapset ei kiinnosta!) että turha lässyttäää että apua saa jos haluaa! eikä mikääääään korvaaa ISÄÄÄ;SITÄ ETTÄ ON 2 AIKUISTA SAMAN KATON ALLA HUOLEHTIMASSA YHDESSÄ LAPSESTA! ei mikäään. joten kyllä mietin tarkkaan. tässä kunnassa saa kodinhoitajan 1krt/vko. senkös pitäisi korvata se isä? kerta viikossa(ja äidilläni ne ei edes tehnyt juurikaan mitään mistä olisi ollut oikeesti apua.)

Turha sinun on yrittää syitä työntää toisten niskaan. Itse olet ollut vastuuttoman tyhmä kun et ole asioita niin hoitanut ettet raskaaksi olisi tullut.

mulla tehty lääkkeellinen keskeytys viikolla 6+2. pahin vaihe kesti noin puoli tuntia, kun sattui ja väänsi mahassa, mutta sitten helpotti. vuotoa jatkui reilun viikon ajan ja kaikki tuli pois. sinällään siis aika helppo operaatio. ystävälläni lääkkeellinen ei poistanut kaikkea, vaan joutui vielä kaavintaan. joten yksilöllistä. itse kammoksuin stä kaavintaan liityvää nukuttamista.
tsemppiä sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Turha sinun on yrittää syitä työntää toisten niskaan. Itse olet ollut vastuuttoman tyhmä kun et ole asioita niin hoitanut ettet raskaaksi olisi tullut.

Varmaan on hänellä jo riittävän paha olo muutenkin, ei taida tuo enää auttaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Toki ymmärrän ettei tilanne ole helppo, mutta ei asioita aina voi niin "ratkaista" ettei katso itseään peiliin ja huomaa että joskus ongelmien syy on ihan itsessä. Ja jos tänne tulee abortti-aloituksia tekemään, niin on syytä varautua myös siihen, että joku inhimillinen ihminen yrittää vielä aloittajan päätä kääntää, jotta pieni ihmisen saisi mahdollisuuden elämään.
Varmaan on hänellä jo riittävän paha olo muutenkin, ei taida tuo enää auttaa :(

Yhteistyössä