Onko raskausoireet erilaiset imetyksen aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voiko olla...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voiko olla...

Vieras
Te, jotka olette tulleet raskaaksi, kun edellisen lapsen imetys vielä käynnissä: onko raskausoireet olleet samanlaiset/erilaiset kuin aiemmassa raskaudessa? Pahoinvointia? Turvotusta? Oletko tuntenut olevasi raskaana? Voiko raskaus edetä huomaamatta? Erityisesti kiinnostaa tuntemukset, jos ei menkatkaan vielä ehtineet alkaa, kun jo raskauduit uudestaan.

En tiennyt olevani raskaana kuin rv 10 kohdilla. Silloin alkoi pahoinvointi ja tein testin samantein. Ei ollut mitään raskausoireita imetysaikana, eikä menkatkaan olleet silloin vielä alkaneet. Jotenkin vain lopulta viesti pääsi aivoihin asti ja tein positiivisen testin ;)

Ei ollut menkat vielä alkaneet raskauden jäljiltä,kun aloin odottaa kakkosta. Lapsi oli 8kk ikäinen. Kuvotusta imetyksen aikaan, ja maha alkoi kasvamaan (turvotusta siis) oli ensimmäiset oireet mistä epäilin raskautta. Olin rv 5 menossa kun testiin tuli 2viivaa,ja ennen testin tekoa tiesin että olen raskaana.:) Kuvotus oli lähinnä aina imetyksen aikaan, eka raskaudessa sitä oli muuten aaltoina.

pienellä ikäerolla esim.eka on ollu vaikka puolivuotias kun on tullu raskaaksi niin ootteko lopettanu edellisen imettämisen vai harrastanu tandem imetystä? Miten kun maito on noussu synnytyksen jälkeen niin nousko samalla lailla jos imetitte jo?

Minä lopetin imetyksen kun aloin odottamaan seuraavaa. Pullosta vain tuttelia,niin hyvä tuli :) Neuvolassa suosittelivat lopettamaan,koska kuulemma keskenmenoriski kasvaa jos imettää. Eiköhän se elimistölle ole jo suuri muutos ja rasitus jos odottaa, turhaa sitä rasittaa enempää imetyksellä.

Mielenkiintoista, että neuvolasta sanotaan, että imetyksellä ja keskenmenolla on joku yhteys. Tutkittuun tietoon tuo tuskin perustuu, sillä tutkimusten mukaan ei yhteyttä ole ja imetysta voi, saa ja on hyvä jatkaa.

Vakuuttavasti tutkimusta en just nimeltä muista, mutta esim. itu-äideiltä/-ryhmistä kannattaa kysäistä.