onko reilua lapsia kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niuhoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niuhoko?

Vieras
Kysynpä vain huvikseni teidän mielipidettä seuraavanlaiseen asiaan:

Armas mieheni ostaa aika ajoin itselleen karkkia kaupasta. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka tietenkin protestoivat, kun isä alkaa heidän nenänsä alla mussuttamaan karkkeja. Esim eilen illalla miehen oli pakko aloittaa karkkien mussutus lasten nenän edessä, vaikka toiset olivat juuri menossa tunnin sissän nukkumaan.

Pointtini tässä on siis se, että minä hermostuin miehelle, koska komensi lapsia olemaan hiljaa ja valittamatta, kun hän herkuttelee, vaikka mielestäniu aikuisena(?) miehenä olisi voinut odottaa herkkujen syömisen kanssa siihen asti, että saan lapset nukkumaan, jolloin hän olisi voinut porsastella karkkien kanssa aivan rauhassa.

Olenko tekopyhä nipo, niin kuin mies väittää? Vai hermostuinko mielestänne aiheesta?

Mä teen meillä kotona noin ja mies valittaa minulle. Ei varmaan ole reilua, ei. Huono itsekuri. Toisaalta itse en syö karkkia lauantaiaamuna, kun lapsilla on karkkipäivä. Illalla syön pari kertaa viikossa.

Juu, kyllä meidän tuttavapiirissä ainakin on yleisenä periaatteena karkkien syöminen salaa lapsilta. siinä saa jännitystäkin elämäänsä - ihan tosi! Törkeä ukko, kun mussuttaa toisten nenän edessä.

Todella idioottimaista. Pitäisi tajuta, että tottakai lapsilla alkaa tehdä tolkuttomasti mieli karkkia... eli lähinnä tuo nyt on lasten kiusaamista.
Ihme jos ei aikuinen ihminen voi odottaa karkkeja yhtä tuntia.

[QUOTE="noni";25677289]Eu tuollaista lurjusta voi kukaan kunnioittaa. On aivan oikein, että kerrot lapsille millainen possu se on.[/QUOTE]

Meillä lapset menevät nukkumaan noin kello 22. Onko niin että vanhemmat saavat nauttia elämästä vasta sen jälkeen kun lapset ovat muuttaneet kotoa pois noin 20v? En jaksa itsekään valvvoa paljon pidempään.

Jonain iltana olisi kiva rentoutua karkkipussin kanssa. ei kai kukaan lastensa edess niitä syö. Itse esim. haen tähän koneelle, mutta kyllähän ne hengityksen haistavat.

Niin, pointtini oli nimen omaan se, että mielestäni se on lasten härnäämistä, jos juuri ennen iltapalaa toinen kaivaa megasäkin karkkia sohvalle mukaan. Ainakin meillä kuopus on niin perso makealle, että hän pahoitti mielensä siitä, että aikuinen syö karkkia ja lapset jäävät ilman.

Ja ei ole kyse siitä, että lapset saisivat aina kaiken mitä haluavat tms. Minun mielestäni mies olisi aivan hyvin voinut odottaa sen 30-60 min ja sitten saanut rauhassa herkutella!

Mies ei saa syödä karkkia, mutta vastaavassa ketjussa oli ihan ok että lapsi ottaa karkkipäivänä karkkipussin ulos ja ei anna muille jos ei huvita.

Tähän vedoten ap:n miehen olisi pitänyt soittaa naapuriin että mä avaan nyt karkkipussin tulkaa hakemaan jos haluatte... Vähän ontuva vertaus.

Ja kyllä mä olen sitä mieltä että jos joku meillä syö jotain hyvää niin kaikki jotka haluaa saavat. Mutta en mä ole koko tien lapsille (yli kymmenen lasta) valmis pillimehua tarjoamaan jos huudan omani tieltä kesken leikkien juomaan.

Tähän vedoten ap:n miehen olisi pitänyt soittaa naapuriin että mä avaan nyt karkkipussin tulkaa hakemaan jos haluatte... Vähän ontuva vertaus.

Ja kyllä mä olen sitä mieltä että jos joku meillä syö jotain hyvää niin kaikki jotka haluaa saavat. Mutta en mä ole koko tien lapsille (yli kymmenen lasta) valmis pillimehua tarjoamaan jos huudan omani tieltä kesken leikkien juomaan.

tarkoitin tilannetta että lapsi lähtee ulkoilemaan, hakemaan kavereita karkkipussin kanssa.

Niin, pointtini oli nimen omaan se, että mielestäni se on lasten härnäämistä, jos juuri ennen iltapalaa toinen kaivaa megasäkin karkkia sohvalle mukaan. Ainakin meillä kuopus on niin perso makealle, että hän pahoitti mielensä siitä, että aikuinen syö karkkia ja lapset jäävät ilman.

Ja ei ole kyse siitä, että lapset saisivat aina kaiken mitä haluavat tms. Minun mielestäni mies olisi aivan hyvin voinut odottaa sen 30-60 min ja sitten saanut rauhassa herkutella!

Samaa mieltä! Kyllä aikuisella sen verran pitää löytyä itsekuria, ja pitää pystyä asettumaan lasten asemaan tuossa. Tai hakisi sitten edes vaikka salaa muutaman karkin kaapista niin ettei lapsi näe.

Karkinsyönti on niin samanarvoinen juttu aikuisella ja lapsella, että kyllä syödään silloin, kun kaikki läsnäolevat/hereilläolevat saavat- eikä tehdä eroa omien ja muiden kesken ellei tosiaan ole isosta porukasta kyse (ei aleta tarjoamaan ympärilläoleville elokuvateatterin aulassa).

Eli ei ole niuhottamista.

• Tykkää
Reactions: leijona76

Yhteistyössä