onko reilua? (tapaamis asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suurperheen sinkkumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suurperheen sinkkumamma

Vieras
jos lapset ovat joka joulu aaton kotonaan ja sit lähtevät isänsä luo?
Siis näin tehtäis joka vuosi. Nyt oli eka vuosi eron jälkeen näin, ja tuntui kuin sydäntä ois irti revitty ku lapset lähtivät joulupäivänä ja itse jäin yksin kotiin. Tapaamis-sopimukseen ollaan kirjattu,että lapset ovat jouluaaton aina äidillään, muista joulunpäivistä ei oo kirjallista sopimusta.

Reilua tahi ei mutta kyllähän isälläkin on oikeus viettää juhlapyhiä lasten kanssa. Minusta on epäreilua että äiti saa olla aina aaton lasten kanssa jos isäkin haluais.

myös minulla on aina lapset jouluaaton ja lähtevät sitten iseilleen tosin riippuen siitä olemmeko joulun kotona vai matkalla, jos matkalla niin vasta matkan jälkeen.

Miksi jouluaatto AINA äidin luona, miksei vaikka joka toinen joulu isän luona? No, ok, siksi että äidistä on ikävää olla aatto yksin, mutta niin on varmaan isästäkin.

lastenvalvoja vaan printtaa ne. Meillä oli joka toinen joulu kun ex oli vielä hengissä. aatosta tapanin aamuun. Koita niellä harmisi, lapsethan tuossa eniten joutuu joustamaan.

Aatto on meillä mennyt aina niin, että likka ensin mulla ja iltapäivällä tai alkuillasta menee isälleen. Näin kumpikin saa olla likan kanssa aattona ja likka saa olla kummankin vanhemman kanssa. Muut päivät sitten sovitaan aina tilanteen mukaan, koska mun äiti ja sisko haluaa myös viettää joulua likan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taidat olla näitä just tyypillisiä vanhempia, jotka ajattelevat vain itseään. Säälin eroperheiden lapsia todella, pienet reppanat :(

no kyllä se lapsistakin on kivaa, että joulupukki tulee heidän kotiinsa. Aivan varmasti!

taidat olla näitä just tyypillisiä vanhempia, jotka ajattelevat vain itseään. Säälin eroperheiden lapsia todella, pienet reppanat :(

Kuule ei me eronneet ja meidän lapset mitään sääliä kaivata keneltäkään.

Voi kun elämä menis satukirjojen mukaan; ´ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti...´ Mut ei kai se sitten olis ees elämää (kai?). Anteeksi, ap, tää tais olla nyt hieman asiatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

no kyllä se lapsistakin on kivaa, että joulupukki tulee heidän kotiinsa. Aivan varmasti!

kyllä se etävanhemmankin koti pitäisi olla lapsille koti aivan samaten kuin lähivanhemmankin.
vai kyläpaikkako se vain on?

Nyt en kyllä ymmärtänyt mitä tällä kommentilla tarkoitat?

Tyttö on aina meidän, äitini perheen ja siskoni perheen kanssa. Myös isänsä tulee sinne. Ei ole koskaan ollut mtn ongelmaa. Sit joulupäivänä menee isänsä vanhempien luokse.

Jos erotaan, niin erotaan sovussa. Muuten mä luulen, ettei ero ole ihan selvää :whistle:

mitenköhän ap ajattelee vain itseään kun hänen lapsensa saavat vietää joulua kummankin vanhemman kanssa?

ja tuohon sinun sääliisi: eroja sattuu, mutta useissa tapauksissa ne ovat lasten etu. lapsia elää yhden vanhemman perheissä myös ilman eroja, esim minun lapseni eivät ole eroperheen lapsia, eivät ole koskaan menettäneet vanhempiaan vaan tilanne on heille ollut alusta asti tällainen.

kyllä se etävanhemmankin koti pitäisi olla lapsille koti aivan samaten kuin lähivanhemmankin.

Toivon, että lapset mieltävät tämä kodin kodikseen. Isänsä kodista he puhuvat "kämppä", eli saattavat sanoa, että mennään isin kämpille.
Eli siitä itsekin päättelisin, että tämä on heidän koti, isin luona tosiaan käydään välillä.

Toivon, että lapset mieltävät tämä kodin kodikseen. Isänsä kodista he puhuvat "kämppä", eli saattavat sanoa, että mennään isin kämpille.
Eli siitä itsekin päättelisin, että tämä on heidän koti, isin luona tosiaan käydään välillä.

riippuu ihan siitä miten paljon lapset ovat etävanhemman luona noin yleensä... siis että onko koti vai ei..

Yhteistyössä