Onko rikos tehdä deitti-ilmoitus toisen kuvalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29627523]Miksi syyttäjä ei nostaisi syytettä? Jos toisen nimissä vikittelee netissä ukkomiehiä, niin on sen verran selkeä kunnianloukkaus, että en näe mitään syytä miksi syyttäjä tekisi syyttämättäjättämispäätöksen. Ja vaikka tekisikin, niin jos asianomistaja haluaa silti tekijän syytteeseen, hän nostaa itse syytteen ja asia etenee rikosprosessina. Suomessa rikosasioita ei koskaan käsitellä siviiliprosessissa.[/QUOTE]

Asianomistaja ei voi nostaa syytteen rikosasiassa. Ainoa keino saada korvauksia on nostaa siviilikanne. Tässä tapauksessa korvauksia ei heruisi vaan vastapuolen oikeuskulut jäisi maksettavaksi.

[QUOTE="vieras.";29627627]Asianomistaja ei voi nostaa syytteen rikosasiassa. Ainoa keino saada korvauksia on nostaa siviilikanne. Tässä tapauksessa korvauksia ei heruisi vaan vastapuolen oikeuskulut jäisi maksettavaksi.[/QUOTE]

Tules kertomaan noit pykäliä ja korvauksia vaik tohon mun nurkkabaariin kun Arska on nettikoneella ja sanoo et hei, Raikan muijalla on deittiprofiili.

Eka ruumis tulee siinä. Niit voi tulla muutama lisää ennenkuin Raikka on kotonaan. Muijalleen ei jää aikaa edes ihmetellä.

Mut Raikalla on sit viistoist vuotta aikaa miettiä mitä hän tekee feikkiprofiilin laatineelle. Voin kertoa, et henkilön kandee vaihtaa nimensä ja muuttaa maasta, eikä miettiä pykäliä ja syyttämättäjättämispäätöksiä.

Just viime viikolla ihan rauhallinen mieskin sai viikon porttikiellon, kun epäonnisen rakkaustarinan päätteeksi alkoi riehumaan puukon kans.

Mä olen hirveen rauhallinen, mut jos mun puolisoni nimellä tai kuvalla löytyis deitti- ilmoitus, niin siin menis jokunen ilta asiaa selvitellessä. Kun asia paljastuis feikiksi, niin mä näkisin asian vakavana yrityksenä tuhota mun parisuhteeni, enkä ymmärtäis tommoista huumoria lainkaan.

Yhteistyössä