Onko se aina huono juttu,jos joka asiaan on mielipide?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??????

Vieras
Mä olen muuttunut ujosta ihmisestä rohkeammaksi. mulla on moneen asiaan mielipiteitä ja sanon ne usein ääneen, mutta en oleta olevani oikeassa, saatan muuttaa mielipidettäni ja monesti mielipiteeni on ns. väljiä. onko se huono asia, että ihmisellä on jotain sanottavaa? olen vaan sellainen, pälpättäjä. mutta en koskaan hauku tai arvostele ketään (muuta kuin omassa päässäni). pitäisikö ennemmin olla välillä hiljaakin?

Harvoimpa mielipiteet jalostuu ja kiteytyy, jos niistä ei keskustella, joten anna palaa. Sun elämä, nauti siitä sellaisena kuin olet, jos et tee sitä toisten kustannuksella :)

On hyvä asia jos on ajatellut asioita ja on oma mielipide. Joskus voi olla hienotunteista pitää mielipiteensä omana tietonaan, vaikka tietäisi olevansa oikeassa.

Riippuu siitä, MITEN sanot ne omat mielipiteesi. Tyylejä on monia.. Kannattaa välillä antaa muidenkin sanoa omia mielipiteitään ja kuunnella muitakin. Ihan koko aikaa ei kannata olla itse äänessä. Kukaan ei jaksa aina kuunnella saman ihmisen mielipiteitä porukassa. Ja joku ujompi/hiljaisempi tyyppi ei uskalla eikä ehdi koskaan sanoa mitään, jos yks on koko aika äänessä. Eikä mielipiteitään kannata ladella ainoina totuuksina ja ehdottomina oikeina eikä muiden mielipiteitä kannata vähätellä tai jyrätä. Tässä muutamia vinkkejä... :)

Kyllä se siinä mielessä voi olla, että jos on suunapäänä joka asiassa, vaikkei ole siihen sen tarkemmin perehtynyt. Usein myös vahvoja mielipiteitä kannattavat eivät suostu kuuntelemaan toisia lainkaan. Etenkin tämä koskee niitä, joilla on hyvin rajallinen ymmärtämys asiasta, josta mielipide on muodostettu. Ihminen, joka luulee aina olevansa oikeassa ja tietävänsä kaiken, eikä suostu katsomaan asioita useammista suunnista tai ottamaan lisätietoa voidakseen paremmin perustella mielipiteensä, on todella rasittava keskustelukumppani.

Jänkjänkjänk hän jänkkää. Usein nämä kuvittelevat myös voivansa voittaa toiset puolelleen, vaikkei heillä ole mitään perusteltuja syitä olettamuksilleen edes. Joskus on ihan hyvä sanoa, että ei tiedä asiasta enempää, ei ole tutustunut siihen, eikä halua sanoa mielipidettään, koska oma näkemys on niin hajanainen.

Minusta on ihan hyvä, että on asioista mielipide. Mutta ihan toinen juttu on se, tarviiko se sanoa ääneen. Tai ainakaan saada sille kannatusta. En minä muitten mielipiteenilmaisua halua rajoittaa, omani pidän usein itselläni tai en edes halua/välitä niitä muodostaa.

Yhteistyössä