onko se häpeän paikka jos saa lomatukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä miniä

Vieras
meille myönnettiin lomatuki täksi kesäksi. ollaan sitä miehen kanssa täällä innoissamme hehkutettu ja anoppikin kuuli asiasta meillä käydessään. hänen ensimmäinen kommenttinsa oli "tuosta nyt ei sitten parane paljon huudella". mies kun tuntee äitinsä niin ei viitsinyt edes loukkaantua, mutta kiusoitteli äitiään että tottakai me kaikilla kesän sukujuhlilla mainostetaan tätä asiaa. anoppi oli ihan aidosti kauhuissaan, että ette varmasti sano kenellekään, hyvänen aika, oletteko nyt ihan pölvästejä.

anopin sanomisista en ota itteeni, se nyt on mikä on. mutta kieltämättä tuli tuosta semmoinen ajatus, että onko se monellekin häpeän paikka jos myönnetään lomatukea? että saa oikein "virallisen" paperin siitä, että on niin köyhä ettei pysty edes perheelleen lomareissua kustantamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, eikö ois aika mennä sitten töihin. Jokainen saa töitä kun vaan viitti hakea ja tehdä alkuun ehkä jotain ei niin mukavia hommia...

:D

en mä ole menossa töihin. ei ne tuota nuorinta taitais vielä edes huolia tarhaan. ;)

Sitten ei parane valittaa jos on köyhä kun ei työt kelpaa, entäs miehes, eikös se ees ole töissä. Jos teillä useampi lapsi, saatehan jo lapsilisä + muita tukia, meillä ei ainakaan oo hätäpäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ti Anna:
Ei se häpeä ole, mutta muut voi olla kateellisia. Eihän rahapelivoitoistakaan passaa huudella. Oletko miettinyt asiaa siltä kannalta? :)

no joo, voihan joku olla kateellinenkin... mutta anoppi kyllä tarkoitti kommenteillaan tasan sitä, että on häpeä saada jotain avustusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitten ei parane valittaa jos on köyhä kun ei työt kelpaa, entäs miehes, eikös se ees ole töissä. Jos teillä useampi lapsi, saatehan jo lapsilisä + muita tukia, meillä ei ainakaan oo hätäpäivää.

:D

no kiesus sun kanssas... mies on töissä ja minä hoitovapaalla, lapsia on 3 joista nuorin 7kk. me tullaan ihan ok toimeen, ruokaa ja vaatetta riittää ja asuntolainaakin saadaan lyhennettyä. mutta monen tonnin kesälomareissuihin meillä ei ole varaa. nyt sitten saatiin sitä varten lomatukea. ei meilläkään ole hätäpäivää ja nyt - kiitos rahapelien pelaajien - päästään jopa lomailemaan.

Mepä kun mainittiin joskus anopille kun oltiin lähdössä kylpylään, niin tää heti kommentoi et ai se on niitä tuettuja lomia. :headwall:
Juu no ihan oli kyllä joka sentti maksettu omasta pussista, mut ihanmitenvaan...

ei mua hävetä, oon ollu kotona hoitamassa omia lapsiani omasta vallinnastani 7v ja ei siinä paljon lomille jää rahaa. käytiin tuetulla lomalla joka oli älyttömän hyvä, kaikille (no en kaupan tädille.. ) olen kertonu että oltiin sellaisella, eipä kelleen oo kyllä yllärinä tullu että ollaan sellainen saatu, pari ihmetteli kuinka olen tajunnu hakea..

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
:o siis mistä tollasta tukea etes haetaan?

solaris lomat googleen, on varmaan parhaat lomat lapsiperheelle. esim meidän 5vrk/5hlö/täysihoito 220e sis. kylpylän ja ohjelman +2x2tuntia lastenhoitoa ;) (johon ei ole pakko osallistua)

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Kuinka köyhä siinä pitää olla, että tuollaista saa? *kiinnostuu*

kotihoidontuki+miehen palkka brutto +-2000e, en tiedä kuinka paljon sosiaaliset syyt on vaikuttanu, kun lomille pääsee myös "rikkaat"

Ei todellakaan. Ole tyytyväinen että saitte tuon. Taustalla on eri ammattiliittoja ja muita järjestöjä. Eli käytätte liittojen jäsenmaksuja hyväksenne kuten kuuluukin. Nauttikaa lomastanne.

ei ole kyse välttämättä köyhyydestä.kannattaa mennä lukemaan niiltä sivuilta.haut oli jo.
me saatiin tänä vuonna perhe lomasta,mutta aikasempina lomaliitolta.
5 vrk täyshoito,muksut ilmasia ja minä maksan vain 110e.

Kyllä lomille pääsee myös "rikkaat" eli molemmat töissä. Yksi iso syy päästä lomalle on sosiaaliset syyt, mm. työttömyys, sairaudet, vaikeat olosuhteet jne.
M tiedän monta perhettä, joissa molemmat töissä ja saaneet silti lomatukea.
Me ollaan oltu 3x seitsemän vuoden aikana. En ole tuota tukea hävennyt enkä ole huomannut muiden ajattelevan sitä häpeänä, vaan moni on kysellyt, että mistä sitä voisi hakea.

On se vaan niin, että lapsiperheet on taloudellisesti niin tiukilla, etteivät voi useinkaan tarjota ansaittua lomaelämystä lapsilleen. Jos saat revittyä jostain lomatuen, jotta perheesi pääsee lomailemaan, niin siitä pitää olla iloinen. :flower:

Häpeissään pitäisi olla ne ihmiset ja sukulaiset, jotka eivät kykene ymmärtämään tai samaistumaan lapsiperheen usein tiukille vedettyyn elintasoon. Eli anoppi hävetköön, kun ei osaa iloita ilmaisesta rahasta, joka on pakko käyttää lomaan!! :D

minun pitäisi sitten hävetä oikein kunnolla kun oltiin tuetulla lomalla ja sossu vielä maksoi omavastuutkin. itselle jäi maksettavaksi vain matkakustannukset. niin ja minä tai mies ei olla töissä vaan eläkkeellä....

Yhteistyössä