Onko se huono asia jos 10-vuotias tyttö käy joka ilta suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä siitä on haittaa, että ihminen on puhdas.
Parempi olla likanen ja haista kakalle.

Miten usein itse käyt suihkussa.

aika moni ihminen käy 2 kertaa päivässä suihkussa.
Illalla mukavampi mennä nukkumaan kun on päivän hiet pesty pois ja ainakin itselläni on tapana vielä aamulla ennen töihin lähtö pikainen suihku.
herää mukavasti

Hullut käy joka päivä suihkussa, vielä hullummat kahdesti päivässä! Ehkä vaan sellaiset joiden ohuen ohut hiuskuontalo rasvoittuu niin ettei koko päivää kestä olla tukassaan.

Ei ole haittaa jos tykkää käydä, joka päivä tuskin tarvitsee kuitenkaan tukkaa pestä yms.

[QUOTE="Ihmettelen";28372691]Kyllä siitä on haittaa, että ihminen on puhdas.
Parempi olla likanen ja haista kakalle.

Miten usein itse käyt suihkussa.

aika moni ihminen käy 2 kertaa päivässä suihkussa.
Illalla mukavampi mennä nukkumaan kun on päivän hiet pesty pois ja ainakin itselläni on tapana vielä aamulla ennen töihin lähtö pikainen suihku.
herää mukavasti[/QUOTE]

Tietenki käyn itse joka päivä. :) Muistelin vaan joskus kuulleeni, ettei lapselle välttämättä ole hyväksi käydä joka päivä.

[QUOTE="vieras";28372697]Hullut käy joka päivä suihkussa, vielä hullummat kahdesti päivässä! Ehkä vaan sellaiset joiden ohuen ohut hiuskuontalo rasvoittuu niin ettei koko päivää kestä olla tukassaan.

Ei ole haittaa jos tykkää käydä, joka päivä tuskin tarvitsee kuitenkaan tukkaa pestä yms.[/QUOTE]

No tukka on just ihan kamalan näköinen jos ei käy joka päivä. :( En tiiä onko sit tottunu että joka päivä pestään ja siksi rasvoittuu... enkä viitsi alkaa kokeilee että piteniskö pesuväli jos harvemmin pesis.

Oon kyl kuullu et hiuksille ei tee hyvää käydä joka päivä suihkus, sama aikuisilla. Ihon luontainen kosteus häviää. Joka toine pv ois normi, mut ite käyn kyl päivittäin..

Tiedän jopa erään aikuisen, joka käy suihkussa vaan joka kolmas päivä ja letti näyttää aina paskaselta.

10-vuotias alkaa olla murrosikäinen. Tytölläsi on kehitys alkanut, jos hiukset ovat alkaneet selvemmin rasvoittumaan ja on ihan ok pestä ne joka päivä hellävaraisella shampoolla, jos tarve vaatii. Jos pesun siirtäisi aamuun, niin voisi selvitä kahden päivän pesuvälillä ehkä, kun tulee nukuttua vaan yksi yö siinäkin. Mitään muuta totuttamista on turha tehdä. Se ohje on aikansa elänyt.

Mitä shampoota käytätte? Mun hiukset (ja iho muutenkin) rasvoittuvat tosi äkkiä, jos käytän shampoota, missä on sodium benzoeta tai bentsoehappoa (benzoic acid tai vastaava) ja toista tai molempia on melkein kaikissa hygienia-/kauneudenhoito-tuotteissa.

Myös silikonia sisältävät shampoot saavat pään tuntumaan rasvaiselta.

Yhteistyössä