Onko se luonteenpiirre, opittu vai mistä se johtuu että minulle jää mieleen tosi vahvasti tunteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vahvasti tunteva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vahvasti tunteva

Vieras
Nimenomaan negatiiviset tai pelottava?

Jos olen kokenut jotain ahdistavaa tai pelottavaa jossain tietyssä tilassa niin vuosien päästäkin se tila ahdistaa ja sydän hakkaa jos tietää että sinne on jostain syystä pakko mennä.
Sama juttu hajuista. Jos olen tuntenut jotain ikävää jossain niin se tuoksu jää mieleen ja heti jos jossain haistan sen niin muistot palaa mieleen. Toki tämä pätee hyvissäkin asioissa.

Musiikissa sama homma. En esim. vieläkään voi kuunnella muutamaa kappaletta jotka muistuttavat rakkaasta veljestäni jolla meni silloin tosi huonosti kun noi kappaleet oli pinnalla ( esim. yksi niistä oli veljeni puhelimessa soittoäänenä ) vaikka hänellä on nykyään kaikki paremmin kuin hyvin.
Äitienpäivään on jääny ikävä muisto. Samoten uuteen vuoteen. Nämä päivät tuntuu tosi hienolta tässä elämän vaiheessa mutta ahdistaa kuitenkin kun väkisin noiden päivien aikoihin tulee ne muistot mieleen.

Tunnen muutenkin asioita tosi vahvasti. Muiden suru tai epätoivo tuntuu minulle tosi raskaalta ja yritänkin tehdä kaiken niin ettei kellekään tulisi paha mieli vaikka itse kärsisin. Olen aina kärsiny ns. kiltin tytön syndroomasta.

Mulla vähän samaa, tai siinä mielessä että olen yber empaattinen. Esim en saanut kolmena iltana unta tämän namibia jutun jälkeen, mietin vaan niitä hirveyksiä ja ahdisti kun ajatteli jos oman lapsen kanssa joutuis moiseen tilanteeseen. :( en saisi lukea uutisia.

Yhteistyössä