onko se menoa pian???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Auttakaa kokeneemmat!!
Eli nyt on ilmassa sellasia merkkejä et vatsa 'panssaroituu' pidemmäks ajaks kerrallaan pitkin iltaa ja samal menee aaltoilevia menkkamaisia kipuja alavatsassa; suoli tuntuu tyhjentävän itseään tiuhaan (ja mä kyl tankkaan lisää safkaa kiitettävää tahtii =D); välil vihloo alapäässä tosi mojovasti.... ja must vähän tuntuu et limatulppa on menny joitain päiviä sitten. Onko tässä lähtö lähellä?? (rv 38)

Pelottaa vaan ku synnärillä tutustuessa sanoivat et tulet sitten ku et enää kotona pysty olemaan mut sit mun äitini sanoi et jos hän olis sitä noudattanu niin mä ja kaks sisarusta oltais synnytty kotona......

Innolla kuitenkin odotan ensimmäistä synnytystäni!!
=) :heart: =)

Mulla esikoisen synnytys käynnistyi aivan yllättäen viikolla 35. Jos vedet eivät olisi kotona sänkyyn menneet niin en olisi tajunnut sairaalaan lähteä. Sairaalassa ehdittiin olee tunti ja poika oli sylissäni. toista kun odotin niin ihan oikeasti pelkäsien etten taaskaan tajua ajoissa vaan lapsi syntyy matkalle. Sairaalaan 50 km matka. Jostain kummasta kuitenkin tajusin lähteä. Sairaalaan mennessä olin vajaa 3 cm auki. todettin meihen kanssa kanssa, että hyvä että oltiin ajoissa. No sairaalaan tulosta oli kulunut tunti niin mulla oli tyttö sylissä. Synnytys eteni aka haipakkaa.

Luota itseesi. Kun tuntuu, että supistukset vaikeuttavat hengitystä ja niitä tulee niin tiuhaan ettet oikeen käväelemään enää pysty niin silloin olis syytä lähteä. Eivät ne mullkaan kipeitä olleet. Luomuna synnytinkin, mutta supistukset olivat epämukavia. Kyllä sen huomaa milloin ne ovat niitä oikeita. Niin tää toinen synty 38+1. Sanoisin, että silloin tajusin ne oikeiksi supistuksisksi ku oli pakko keskeyttää tekamässä oleva juttu. Silloin aloin niihin huomiota kiinnittä ja vä seurailee niitä. Mulla inakin harjoitus supistukset tulivat ja menivät ja en oikeen erottanut niiden alkua ja loppua. Synnytys supistuksissa tunsin selvästi miten supistus "lähti kiipeämään" ja saavutti huipun ja sit loppus.

Luonto hoitaa asian kunhan vaan luotat itseesi ja kuulostelet omia tuntemuksia.

Yhteistyössä