Onko se nyt niin, että vaikka en saa kotihoidontukea äitiyslomalla ollessani, niin hoitolisään mulla on oikeus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Elikkä kannattaako tuota hoitolisää hakea, kun tiedän että kotihoidontuen hoitorahaa en tule kyllä saamaan, siihen minusta tulot on vähän liian suuret.

Siis olen yh ja jäänyt juuri äitiyslomalle ja kotona myös alle 3-vuotias lapsi.

Mitäs kaikkea mun tuloiksi lasketaan, äitiyspäiväraha on maksimissaan jotain 1200 brutto ja siihen lisäksi elatustuki 139,50 ja jatkossa lapsilistä yh-korotuksen kanssa reilu 300, elikkä tulot on n. 1650 euroa kuussa.

Emmä noista nimikkeistä oo niin varma mutta mun mielestä tuli kotihoidontukea joku alle 50 e/kk. Tota lisää en viittinyt mielestäni edes hakea (eikös se oo se tuloriippuvainen?)

Maksetaanko tuota hoitolisää muuten takautuvasti, elokuun alusta lähtien kun ollaan virallisesti exän kanssa asuttu eri osoitteissa, joten siitä eteenpäin mulla olisi hoitolisään käsittääkseni oikeus.
Pitää ensi viikolla sitten käydäkin Kelassa viemässä hakemus tuosta hoitolisästä ja ilmeisesti mun ei tarvitse viedä kuin tuo viimeisin palkkanauha sinne, siinähän näkyy kertymät kuluvalta vuodelta ja viime vuodelta ja muut tulotiedot kela löytää itseltään.

Yhteistyössä