V
"vieras"
Vieras
Olimme ystäväporukalla eräässä suurtapahtumassa varmaankin yli 10 vuotta sitten. Voitte varmaan arvata, että pysäköintialue oli aivan täynnä autoja. Lopulta kun olimme lähdössä kotiin, niin emme meinanneet päästä lähtemään, koska porukkamme auton oli eräs toinen auto "motittanut". Noh, arvatkaapa mitä eräs porukkamme jäsenistä teki. Hän lähti kokeilemaan, että sattuisiko tämän porukkamme autoa motittavan auton ovet olemaan auki ja sattuisiko avaimet löytymään. Hänellä oli aikomuksena vain siirtää tätä autoa sen verran, että me pääsisimme lähtemään. Temppu ei kuitenkaan onnistunut, koska auton ovet eivät olleet auki, eikä varmaan avaimiakaan olisi löytynyt.
Me paheksuimme tuota käytöstä, mutta hänen mielestään tuollainen teko ei ole väärin. Hän vain sanoi, että ei se ole hänen mielestään murtautumista, varastamista tai edes varastamisen yritystä, jos vain siirtäisi autoa sen verran, että pääsisi itse lähtemään. Hänen mielestään kuulemma isompi rike on ajaa toinen auto mottiin, kuin että itse siirtää sitä autoa, joka motittaa omaa autoa. Hän sanoi, että ei ollut ensimmäinen kerta, kun hän moista kokeili ja tietää lukuisia muitakin sellaisia ihmisiä, jotka ovat yrittäneet "omin päin siirtää" motittavaa autoa.
Onko tuollainen teko mielestänne hyväksyttävää vai paheksuttavaa?
Me paheksuimme tuota käytöstä, mutta hänen mielestään tuollainen teko ei ole väärin. Hän vain sanoi, että ei se ole hänen mielestään murtautumista, varastamista tai edes varastamisen yritystä, jos vain siirtäisi autoa sen verran, että pääsisi itse lähtemään. Hänen mielestään kuulemma isompi rike on ajaa toinen auto mottiin, kuin että itse siirtää sitä autoa, joka motittaa omaa autoa. Hän sanoi, että ei ollut ensimmäinen kerta, kun hän moista kokeili ja tietää lukuisia muitakin sellaisia ihmisiä, jotka ovat yrittäneet "omin päin siirtää" motittavaa autoa.
Onko tuollainen teko mielestänne hyväksyttävää vai paheksuttavaa?