onko sillä merkitystä onko paljon "ystäviä" palstalla

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
tuli vaan mieleen jostakin ketjusta ja siitä voiko modella olla ystäviä palstalla (ei tosin suoraan tuota sanottu noin).
Niin, tarvitseeko olla ystäviä, niitä jotka on aina samalla puolella tms? Tai sitten niitä "vihamiehiäkään" eli niitä joiden kanssa pitää olla eri mieltä.
Itse kun kirjoittelen mitä kirjoittelen, ajattelematta kenelle kirjoittelen, eli en kirjoita sillä mielellä kuka sen jonkun ajatuksen sanoi vaan sillä mielellä mikä joku ajatus oli ja mikä omani on. En minä kaipaa tällaisella virtuaalihiekkalaatikolla niitä ystäviä keskustellakseni niitä näitä. yksityisviestit ja sähköposti on sitten sitä kahdenkeskistä ja henkilökohtaisempaa mielipiteenvaihtoa varten.
mutta miten muut? onko miten tärkeää vastaako joku "ystävä" johonkin ketjuun ja kirpaiseeko se enemmän jos joku aikaisemmin ystävänä ja samanmielisenä pidetty ihminen kirjoittaakin joskus jotakin vastakkaista?

Öökunniinkuin ei.

Ne, joita mä kutsun ystävikseni, osaavat olla eri mieltä riitelemättä...

Ja siis ei sillä ole väliä, joskus tietty kaipaan jotakuta jakamaan just tietyn asian, mutta ne hoidan yksityisviestein tai mesessä.

En osaa sanoa onko merkitystä muille, mutta itselle ei ainakaan ole tähän menessä ollut.En kyllä tunne täällä livenä kun muutaman ja en täältä ns."ystäviä"ole koskaan lähtenyt hakemaan.
Ja jos täältä jotain saa/hakee on harmaat haukkujat :D niitä varmasti riittää jokaiselle?!Kiva täällä kuitenkin on kirjoitella ja saada erilaisia kommentteja.(kuitenkaan liian henk.kohtaisesti niitä ei kannata ottaa)

Ei mulla oo täälä ystäviä, en tunne täältä ketään. =) Tää on mulla vain viihdettä ja ajantappoa. En ota tätä vakavasti, enkä hae täältä ystäviä tai suosiota.

Erilaiset ihmiset ja mielipiteet piristää tätä paikkaa. Se täälä oikeestaan kivaa onki. Tasapaksuus ois tylsää. :/

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
tuli vaan mieleen jostakin ketjusta ja siitä voiko modella olla ystäviä palstalla (ei tosin suoraan tuota sanottu noin).
Niin, tarvitseeko olla ystäviä, niitä jotka on aina samalla puolella tms? Tai sitten niitä "vihamiehiäkään" eli niitä joiden kanssa pitää olla eri mieltä.
Itse kun kirjoittelen mitä kirjoittelen, ajattelematta kenelle kirjoittelen, eli en kirjoita sillä mielellä kuka sen jonkun ajatuksen sanoi vaan sillä mielellä mikä joku ajatus oli ja mikä omani on. En minä kaipaa tällaisella virtuaalihiekkalaatikolla niitä ystäviä keskustellakseni niitä näitä. yksityisviestit ja sähköposti on sitten sitä kahdenkeskistä ja henkilökohtaisempaa mielipiteenvaihtoa varten.
mutta miten muut? onko miten tärkeää vastaako joku "ystävä" johonkin ketjuun ja kirpaiseeko se enemmän jos joku aikaisemmin ystävänä ja samanmielisenä pidetty ihminen kirjoittaakin joskus jotakin vastakkaista?

samaa mieltä! :)

Vihamiehet on syvältä. Ei mun kanssa tarvi olla ystävä, jos ei kerran tykkää mutta en ymmärrä miksi joku vihaisi toista vain eriävän mielipiteen takia? Tähänhän netissä törmää tämän tästä.

Eihän ystävätkään aina ole samaa mieltä irl, joten tottakai palstallakin voi olla sellaisen kanssa eri mieltä, jonka kanssa yleensä synkkaa hyvin.
En mieti kirjoittaessani mitä mieltä joku tietty henkilö on MUTTA pyrin siihen etten tietoisesti loukkaa ketään, oli sitten palstaystävä tai joku johon en ole suuremmin tutustunut tässä virtuaalimaailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Hyvin sanottu..

Niin ja tuota se on todettava että löytyyhän täältä sellaisiakin palstalaisia, joiden mielikuvitusystävä tulee tarvittaessa harmaalla nikillä puolustamaan ja pitämään hyvänä, jos ne oikeat frendit eivät satu olemaan paikalla tai jos niitä ei täällä ole. :D :laugh: Surullista mutta totta. :'( :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Hyvin sanottu..

Niin ja tuota se on todettava että löytyyhän täältä sellaisiakin palstalaisia, joiden mielikuvitusystävä tulee tarvittaessa harmaalla nikillä puolustamaan ja pitämään hyvänä, jos ne oikeat frendit eivät satu olemaan paikalla tai jos niitä ei täällä ole. :D :laugh: Surullista mutta totta. :'( :headwall:

se on sitä virtuaalimaailmaa sekin, kai.... Mutta pääasia kai olisi että osaisi sitten itse kuitenkin erottaa toden ja mielikuvituksen. Vai onko silläkään väliä....

Tuota.... ei mitään henk. kohtasta kellekään ja sorry niille, jotka laskee mut kolmen palstabestiksensä joukkoon ( :D ), mutta ei mitään väliä. Asia ei vois olla vähemmän merkityksellinen.

Johtunee siitä, että olen vuosien täällä notkumisesta huolimatta edelleen harmaata taustamassaa. Jos olisin vaikka jatkuvasti jonkun hampaissa, voisin kaivatakin jotain tsemppaajia tms...

Kyllä siinä mielessä on kivaa, että on tuttuja, jopa pari ystävää, että tykkään jutella ystävieni kanssa. Mutta kuten Ruusakin sanoi, ei ystävyys tarkoita sitä, että pitää olla letit tanassa yhtenä rintamana maailmaa vastaan, kuin pikkutytöt konsanaan :D (hih, viimein sain käytettyä sanaa konsanaan, se on kutitellut minua viikko kaupalla)

Tuohan riippuu henkilöstä.
Joillekin tietysti koko kirjoittelun ja koko elämän pointti on se, että kerää sellaista omaa piiriä, jossa eri mieltä ei saa olla. Naisillahän tämä on valitettavasti yleistä. Eli vaikka se oma ystävä olisi miten törppö jossain ketjussa, alkaa automaattisesti haukkua vastapuolta. Suoraan ei sanota sille ystävälle että katsopas peiliin.

Yhteistyössä