Onko sinkkuäidin järkeä ostaa ok-talo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinkkuäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on. lasten isä auttaa pihatöissä ja mun oma isäni ja siskonkin mies tarvittaessa. mutta loppupeleissä pärjää yksinkin hyvin. en muuttaisi mistään hinnasta enää takaisin rivi-tai kerrostaloon... on se asuminen omakotitalossa joka ikisen haravoinnin ja lumenluonnin arvoista ja pysyy kroppa kunnossa ilman jumppaamista ;D

Viimeksi muokattu:
Minä jäin eron jälkeen omakotitaloon ja onhan tässä hommaa, mutta mulla on onneksi sen verran hyvät tukijoukot, jotka tarpeen tullen myös auttavat.
Tätini aikanaan myös jäi eron jälkeen lasten kanssa omakotitaloon ja hyvin on selvinnyt.

Kyllä siinä jonkinlaiset tukijoukot tarvitsee. Lumenluonti ja haravointi nyt pitää onnistua itseltä, mutta jos pulmia tulee viemäreiden tai homeongelmien kanssa, on hyvä olla joku tuki ja hiukan remonttirahaa. Mä olen se lapsi :D Tiesin aina, että äiti rakasti pihaa ja omaa rauhaa, mutta silti kaikki pienetkin hommat (ei siis lumenluonti tms tavallinen) tuntuivat tosi vaikeilta. Niitä oli aina, ne maksoivat ja rahaa ei ollut ylimääräistä. Olin tosi helpottunut, kun pääsin itse muuttamaan pois. Inhosin vanhaa taloa.

Mä jäin kans eron jälkeen lasten kanssa omakotitaloon keskelle ei mitään. Kaikki täytyy hoitaa itse ei ole paljon tukijoukkoja ympärillä. Pärjää mutta kyllä on aika paljon töitäkin, en suosittele kenellekään.

Rahaa ainakin pitää olla jemmassa, jos tulee remontin tarvetta tai tarvitsee palkata joku tekemään niitä töitä, joita ei itse osaa tai ei pysty yksin tekemään. Vaikka taloudessa olisi mies, hän ei välttämättä osaa korjata ja remontoida, joten ei se mies välttämätön ole :D Pihatöistä selviää yksinkin, ja on tosi paljon itsestä ja pihasta kiinni, onko niitä töitä paljon. Jos on iso piha ja paljon puita ja istutuksia, niihin menee kyllä aikaa. Mun vanhemmilla esimerkiksi on vain nurmikko ja vähän jotain entisten asukkaiden laittamia kasveja jotka ei vaadi hoitoa, niin lumenluonnin, nurmikonleikkuun ja pensasaidan leikkaamisen lisäksi ei ole juuri pihatöitä, ja noista kaikista kyllä selviää yksi ihminen.

Yhteistyössä