Onko sinulla ollut voimakasta vuotoa alkuraskauden aikana, ja raskaus silti jatkunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eilen viikoilla 6+1 aamulla tuli ruskeaa tuhrua, joka sitten voimistui iltapäivällä kunnon verenvuodoksi ja hyytymiäkin tuli. Illalla menin yksityiselle ultraan, ja kohdussa näytti kaikki olevan kuitenkin kunnossa. Viikkoja oli arviolta vähemmän, 5+ jotain, mutta sekin on kuulema normaalia. Ruskuaispussi näkyi ja kohtu oli laajentunut. Ei näkynyt hematoomaa yms.

Avuksi nyt otettiin verinäyte ja käyn toisen antamassa ensi viikolla, jos arvot nousee niin raskaus jatkuu.

Edelleen vuodan paljon.
Aamun clearblue testi puhdas positiivinen.

Kaipaisin positiivisia tarinoilta muilta jotka kokeneet vastaavan ja raskaus silti jatkunut?
Hirveää kun tuntuu että km mutta ei pysty surra kun toivoa on, eikä pysty nauttia raskaudesta kun ei tiedä onko sitten kuitenkaan enää raskaana.

Mulla tuli viikolla 8 kuukautisiin verrattavaa vuotoa. Raskaus jatkui kuitenkin normaalisti, ja sain terveen tytön.
(Takana oli siinä vaiheessa 2 keskenmenoa, joten luulin tämänkin raskauden päättyvän aikaisilla viikoilla.)

Kuinka pitkään teillä vuoto jatkunut ja miten runsaana? Tänään vuoto jatkuu runsaana ja huoli on kova.

Toivoa tuo vaan se, että eilen illalla vuodosta huolimatta kohdussa oli kaikki kunnossa. Toivottavasti edelleenkin on.

Ap

Minulla juuri nyt samat viikot ja myös paljon vuotoa. Onko sinulla kipuja? Lähden itse myöhemmin tänään näytille sairaalaan. En siis vielä tiedä tilannetta kohdussa, mutta aika toivoton on kyllä olo tämän suhteen.

Mä vuosin kun pistetty sika keväällä -96. Viikkoja oli vähän enemmän. Ja takana pari keskenmenoa ennen sitä eli olin aika toivoton. Poika täyttää joulukuussa 21. Eli runsaankin vuodon jälkeen raskaus jatkui loppuun asti. Älä menetä vielä toivoa!

Minulla juuri nyt samat viikot ja myös paljon vuotoa. Onko sinulla kipuja? Lähden itse myöhemmin tänään näytille sairaalaan. En siis vielä tiedä tilannetta kohdussa, mutta aika toivoton on kyllä olo tämän suhteen.

Ehkä vähän menkkamaista kipua on ollut, mutta kestänyt vain hetken. Miten sulla? Kerro sitten mitä sulle sanottiin sairaalassa. Pidän peukkuja, että kaikki olisi hyvin siellä.

Ap

En käynytkään näytillä tänään, soitin ja sanoivat että ei tarvitse tulla jos ei olo käy sietämättömäksi. Kipuilua on siis vain ajoittain. Jos ei mitään akuuttia tapahdu viikonlopun aikana otan vasta maanantaina yhteyttä omaan neuvolaan ja pääsen siitä sitten tutkimuksiin. Eipä sille tosiaan kukaan mitään voi jos on keskeytymässä.

Eilen aamupäivästä tuli vielä verta ja hyytymiä. Housuihin tuli päivällä tosi iso kiinteä klöntti, en tajua mikä se voi olla, puolet peukalon koosta. En sanoisi sitä edes hyytymäksi, kun oli sellainen kiinteä klöntti. En usko että olisi raskausmateriaaliakaan, koska olen niin alussa ja luulisi sen tulevan hyytyminä. Voisiko olla joku kysta?

Sen jälkeen verenvuoto jatkunut, mutta hyytymiä ei enää ole tullut.

Rinnat edelleen kipeinä, niin kuin raskauden aikana. Loppuuko oireet heti jos on km?

Aamulla tein taas clearbluen testin, ja plussa oli vahva, mutta sininen pystyviiva plussassa ei ollut aivan niin tummansininen kuin eilen. Kertooko värien vaihtelut raskaushormonien määrästä? :(

Olen aivan sekaisin. En pysty vielä alkaa suremaan, ennen kuin olen varma, että tämä on km. Enkä uskalla olla onnellinen raskaudestanikaan enää ennen kuin olen varma, että kaikki on kunnossa.

Ap

Hei!
Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa noin raskausviikolla 6+0 yhtäkkistä todella runsasta verenvuotoa, joka tuli hulahduksittain paljon kerrallaan. Syynä oli hematooma kohdussa. Vuotelu jatkui muistaakseni pari viikkoa; kerran tuli pieni hyytymäkin (hematoomaa) kivun kera. Raskaushormonin nousua seurattiin, samoin ultra tehtiin ja kaikki oli kunnossa, mutta hematooma siellä näkyi jonkun aikaa kunnes pikku hiljaa kutistui pois. Raskausoireita oli koko ajan paljon.

Seuraavassa raskaudessa oli myös saman tyyppistä verenvuotoa samoilla viikoilla, mutta tämä raskaus päättyi viikon mittaisen vuotelun jälkeen spontaaniin keskenmenoon. Raskaushormoni ei noussut, sikiön sydämensyke ei tullut koskaan näkyviin ja raskausoireita ei ollut.

Seuraavissa kahdessa raskaudessa ei ollut vastaavia vuotoja ja ne sujuivat normaalisti.

Kun on verenvuotoa, voi siis käydä kummin päin vain - tästä ei tosin nyt taida olla sinulle apua. Siinä 6-7 viikon paikkeilla sydämen sykkeen pitäisi tulla esiin, joten jos silloin hakeutuu ultraan niin tietää paremmin. Myös raskaushormonin nousu kertoo paljon. Tiedän tasan tarkkaa miten kamalaa on olla epätietoisuudessa, joten paljon voimia sinulle. Vaikka pian selviää jo ultrassakin mikä tilanne on, on odottavan aika tosi pitkä. Lääkäriin tietysti kannattaa mennä jos tulee kovat kivut / vuodot. Voimia!

Jatkan tätä ketjua lopputulokseen asti, niin auttaa ehkä jotain muuta tulevaisuudessa.

Eilen siis vielä vahvasti tissit kipeenä ja turvonneena, tuntui kaikesta vuodosta huolimatta että olen edelleen raskaana. Verta tuli paljon.

Eilen käytiin päivystyksessä siinä toivossa, että oltais päästy ultraan. Ei päästy. Lopputuloksena lääkäri käski vaan iloitsemaan raskaudesta ja sanoi, että kerron tätä tarinaa vielä pikkuiselle, ja silloin naurattaa kuinka huolissaan olin turhasta.

Tänään tein clearbluen raskaustestin, vähän tummempi viiva kuin eilen. Tissikipua taas ei oikein ole eikä turvotusta.

Alan kuitenkin olla siinä uskossa, että se klöntti joka tuli ekan ultran jälkeen toissapäivänä on ollut sikiöpussi ja kesken on mennyt. Ylihuomenna yksityiselle vielä ultraan.

Kauheaa kun km vahvistuminen jää epätietoisena tilaan. Haluaa vaan uskoa siihen ultraan kun kaikki näytti siellä hyvältä, niin miten heti perästä kuitenkin voi mennä kesken.

Ap

Yhteistyössä