Onko sinulla unelma duuni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minävain"

Vieras
..ja jos on niin mikä? Miten päädyit kyseiseen työhön? Onko sinulle tärkeämpää työstä kertyvät tulot vai työn mielekkyys? Onko duunari vai yrittäjä onnellisempi?

Itse olen palannut syyskuussa hoitovapaalta töihin ja lapset aloittivat päiväkodissa. Jatkuvien sairasteluiden vuoksi olen taas lapsen kanssa kotona ja harkitsen työpaikan vaihdosta/hoitovapaata/yrittäjyyttä... Kun ei vain tunnu oikeaa työtä/ratkaisua löytyvän. Työpaikalla on kierät välit pomoon, koska olen joutunut olemaan lasten kanssa sairaslomalla... Mutta kireät välit olisivat joka tapauksessa ja johtuen ainoastaan pomon stressistä ja siitä johtuvasta käytöksestä työntekijöitä kohtaan. Jokainen työntekijä meidän työpaikalla vaihtaisi työpaikkaa heti, jos se olisi mahdollista...yksi työntekijä lähtikin hiljattain toiseen työhön nimenomaan pomon vuoksi...
Oma talous ei oikein kestä enää hoitovapaata, mutta pää ei kestä töissä oloa...Ja tuntuu, ettei mies ymmärrä mua.. Kertokaa omia kokemuksianne ja mitä ratkaisuja olette niihin keksineet? :)

Olen monenlaisissa toimistohommissa ollut ja pohtinut usein, mikä mättää ja mikä taas tekee työstä mielekästä.
+ Ihmisläheisyys
+ Kiireettömyys
+ Hyvä työyhteisö
Nyt mulla on tällainen paikka.

Onko muilla ollut samankaltaisia fiiliksiä, että vanhempainvapaan jälkeen haluaa tehdä jotain muuta, kuin palata siihen entiseen työpaikaansa? Haluaisin kuulla kokemuksia ja miten olette niitä ratkoneet...

[QUOTE="Minävain";30409799]Onko muilla ollut samankaltaisia fiiliksiä, että vanhempainvapaan jälkeen haluaa tehdä jotain muuta, kuin palata siihen entiseen työpaikaansa? Haluaisin kuulla kokemuksia ja miten olette niitä ratkoneet...[/QUOTE]

Mulla oli juuri tällainen tilanne kuopuksen hoitovapaan jälkeen. Jäin ensin opintovapaalle (vuodet oli täynnä, niin sain aikuiskoulutustukea jolla pärjäsi ihan hyvin) ja opintovapaan loppupuolella hommasin itselleni tylysti uuden työpaikan. En ole katunut kyllä hetkeäkään.

Opintojen aikana oli helppo järkätä asiat jos/kun lapset sairasteli, ja päivät oli sen verran lyhyitä että hoitopäivätkin jäi lyhyiksi. Ihan paras ratkaisu koko perheen kannalta, mutta erityisesti oman mielenterveyden :)

En nyt sanoisi unelmaduuni, mutta kyllä olen aina hyvällä tuulella kun sinne aamulla menen.
Toimistosihteeri olen pienessä toimistossa. Tulin sinne ihan sattumalta, suoraan koulun penkiltä. Tykkään tehdä itsenäisesti töitä ja toimistolla on just sopivasti hiljaista, joskus jopa voisi sanoa yksinäistä. Ja sitten tulee porukkaa sinne ja voi jutella ja viettää yhteistä aikaa. Liikaa ihmisiä en kuitenkaan jaksa, erakkoluonne kun olen.
Työkaverit on ok, ja pomo on ihan huippu. On liukuva työaika, ja lomat saa aika vapaasti pitää silloin kun itselle sopii.

Vuoroa teollisuuden asiantuntijana, 1 motivaattori on palkka! 2. Työajat mahdollistavat sen ettei lapsia tarvitse viedä hoitoon ja saan olla paljon heidän kanssaan. 3 VAPAUS, jos ei ole ongelmia niin minä olen ns vapaalla eli varsinainen työaika on aika olematon.

Yhteistyössä